Inna solati wa nusuki wamah yaya wawamati lil lahi robil 'alamen ( " Truly my prayer, my sacrifice, my living nnd my dying is for God lord of the world " ) " Establish Ad-deen n govern d world with it; Islamu yaklu wala yakla 'alaih " Universal Justice n Peace,borderless 4 ALL 'Baidatun toyyibatun warobbun ghafoor" ( A State of Prosperity, Peace n Blesseth by God www.nasharrawy10.wordpress.com www.YouTube.com( nasharrawy )UNLIMITED BLOG PERCEPTIVE CONDUSIVE INFINITIVE twitter.com/adnanrawa
Friday, January 17, 2020
Y D "E-WALLET" IS HELPFUL 4 A BEGINNER! : REF : www.facebook.com/Nasharrawy10
AS I C IT : REF : *E-WALLET RM 30* FORWARDED : BY : NASHARRAWY
1. Aku ketawa juga dengan pencacai politik dok bising pasal insentif RM 30 ni.
2. Antara bising mereka:
2.1 Data peribadi diambil kerajaan.
2.2 RM 30 tak boleh banyak dibeli.
3. Kena faham, dlm Budget 2020, RM 30 ni diberi untuk rangsangan menggunakan e-wallet. Ianya bukan konsep macam nak bagi BR1M.
3.1 Rangsangan sebab hampir semua rakyat Malaysia memiliki smartphone (Kak Mah guna Nokia lama lagi).
3.2 Jadi kerajaan nak galakkan mereka mencuba guna e-wallet ni. Dengan RM 30, boleh lah belajar cuba2 membeli online atau di kedai2 runcit malah warung tepi jalan pun dah ada benda Allah ni.
4. Berkenaan data peribadi, memang lah kerajaan awal2 nyatakan... Tujuannya utk kegunaan kerajaan bagi melihat pola perbelanjaan dan statistik perbelanjaan rakyat.
4.1 Ambil BR1M, masuk hospital, daftar anak Univerisiti, sekolah dll kerajaan tak ambil data peribadi ke? Tujuan kerajaan ambil macam saya katakan tadi lah untuk statistik perbelanjaan.
5. Selama ni, guna smartphone pakai Google Play Store download application dalam tu, data peribadi tak diambil orang ke? FB... Instagram... Tu semua data kita mereka dah ambil.
So, tak nak ambil sudah RM 30 tu... Tak ada sapa paksa. Oh ya... Tol tu kalau tak nak bayar kurang 18% pun tak apa... Tak ada sapa yg marah... REF : www.facebook.com/Nasharrawy10 : www.nasharrawy10.wordpress.com
ððððððĪŠ
No comments:
Post a Comment