D ATROCITIES OF INTRUDER TERRORIST ZIONIST ISRAEL , AMERICA N UNO !! IN GAZA! RAMADHAN 2014 !!

D ATROCITIES OF INTRUDER TERRORIST ZIONIST ISRAEL , AMERICA N  UNO !! IN GAZA! RAMADHAN 2014 !!
UN UNDER TERRORIST ZIONIST ISRAEL N TERRORIST AMERICA CONTROLLED !! Y IN GAZA MASSACRES NO UN SECURITY FORCE SENT 2 PROTECT GAZA INNOCENT CIVILIANS ! EMIRATES OIC R SUBORDINATES OF TERRORIST ZIONIST ISRAEL , AMERICA N UNO !! OIC NATIONS MUST WITHDRAW FROM UNO LEAVING JUST D EMIRATES THERE!! NOT EVEN A SOLDIER SENT 2 PROTECT GAZA N PALESTINIANS MUSLIMS N CHRISTIANS FROM D ZIONIST ISRAEL , AMERICA N UN MASSACRES!! MUSLIMS NATIONS MUST SEND AIDS; SOLDIERS N SUPPORTS 2 HAMAS'S AL QASSAM ; SARAYA AL QUDS; , JIHAD ISLAMI N HISBULLAH 2 SAVE HUMANITY IN GAZA WITH D HUMANITARIAN BROTHERHOOD N ISLAMIC BROTHERHOOD!! BY D GRACE OF D PROPRIETOR OF ALL CREATIONS ( AL KHALIQUE ! ) N ALL THINGS ! TILL D TERRORIST ZIONIST ISRAEL OUSTED FROM THIS WORLD !! INSYA ALLAH HU ! WHAT R U " JIHADIST " IN SYRIA DOING A STUPID THING FELL UNDER D TERRORIST ISRAEL, TERRORIST AMERICA N UN ENTRAPMENT!! FIGHTING WITH UR OWN BROTHERS! Y R U NOT IN D RIGHT PLACE IN GAZA NOW ! IF U R "JIHADIST " D PLACE IS IN GAZA WITH D ISLAMIST N D MUJAHIDEEN THERE!; AL QASSAM'S HAMAS,; SARAYA AL QUDS ; JIHAD ISLAMI N HISBULLAH !!; TERRORIST PRES. AMERICA SAID, " I STRONGLY SUPPORTS ISRAEL 2 DEFEND ITSELF "PROVEN TERRORIST AMERICA SUBORDINATE OF TERRORIST ZIONIST ISRAEL GENOCIDES IN GAZA ; ALL D PRESIDENTS OF AMERICA IN D ZIONIST PROTOCOLS, UNO N D EMIRATES R D TOOLS N FOOLS N ABETTOR OF TERRORIST ZIONIST ISRAEL! THEREFOR, ALL MUSLIM MUST SUPPORT DEFEND GAZA FR. TERRORIST ZIONIST ISRAEL, TERRORIST AMERICA , UN N EMIRATES BY GIVING FULL SUPPORTS 2 HAMAS'S AL QASSAM N SARAYA AL QUDS! REFUTE AMERICA'S TPPA N BOYCOTT AMERICAN PRODUCTS; NAJIB UMNO MUST STOP TRADE WITH ISRAEL RANKING 14; EFFECTIVE IMMEDIATELY N UMNO DON B ANOTHER " BARUA" OF ZIONIST! WHERE IS OUR OWN MILITARY FROM OIC!! WITHDRAW NOW FROM UN BEING D OPERA OF TERRORIST ISRAEL N SEND OUR OWN MILITARY 2 DEFEND GAZA! IT'S OUR RIGHTS !! By : Nash Ar-Rawy/26.7.14 www.nasharrawy.blogspot.com; UNO Human Rights Council has reported zionist israel intruder is solely responsible 4 d deaths ( martyrs ) of 1,462 civilians inclusive of 550 children within 51 days of zonist israel intrusion in d Gaza Strip which ended on 26 Ogos 2014. . Meanwhile Al Qassam has got 2 new missiles 2 protect d gazans fr. d zionist israel intruders !! / 11.7.15

Monday, July 20, 2009

Firmanullahu Atau Kalamallahu Oleh:Nash Ar-Rawy

Firmanullahu atau Kalamallahu?
Jul 19th, 2009 | By webmaster | Category: Penulis Tamu, nash ar-rawy
Oleh: Nash Ar-Rawy ( www.perakexpress.com )

Sebelum alam maya ini ada , sudah pun wujud Firmanulla Hu Ta’ala (firman ‘Dia’ ) atau Kalamalla Hu Ta’aala ( kalam ‘Dia’) . Justeru itu, pintalah dan berdoalah, pohonlah kepada yang empunya firman atau yang empunya kalam atau “ Master of say “ bukan say” .Ternyata “ Dia” yang empunya firman yang menguasai . Segala ciptaanya kerna ‘Dia’ yang Maha Pencipta sebagaimana kata yang empunya kata di dalam Al-Qur’an “ lahu kun fayakun “ yakni ; kalam lahu atau firman lahu ( dua ayat sebelum akhir surah yasin ).Balik kepada asal, “Dia’ yang ori , yakni Firman yang sudah ada sebelum wujud alam.

Pohonlah hajat anda kepada yang empunya rumah bukannya kepada ‘Rumah’ jika anda kehausan kerna rumah itu mati tiada bisa tolong apa-apa kecuali tuan punya rumah yang hidup Bukanlah firmanul lahu atau kalamal lahu itu yang empunya global dan yang empunya universe.Pintalah kepada firman yang empuya kata ‘Kun” .

Manusia itu sebenarnya mati pada ke-MANUSIA-an tetapi hidup pada hakikatnya pada ke-TUHAN-an. Mati kerna batang tubuh itu keras membatu ketiadaan roh dikandung badan . Namun pada hakikahnya hidup kerna element roh dikandung badan.

Orang ghaib( orang batin atau orang dalam ) yang dikandung badan ( orang zahir atau orang luar ) adalah element ke-TUHAN-an yakni, yang bisa Ke tuhan atau pergi kepada yang empunya roh dalam perjalanan ke-TUHAN-an ) kepada Tuhan (destinasinya ) atau ‘Godly’ kepada ‘God” kerna roh yang bersifat ke-TUHAN-an itu ,bukannya tuhan tetapi ke-Tuhan-an ( ‘Godly ) kerna berasal dari “Dia’ yang Maha Pencipta. ‘ Sesungguhnya aku tiupkan sedikit dari roh ciptaan ku kepada tubuh nabi Adam “) Maksud Qur’an

Ianya adalah ‘contact-point’ dan mekanisma ke-Tuhan-an atau ke-Dia-an dengan ‘Dia yang bisa ada dalam diri kendiri bukannya pada badan atau di luar badan. Justeru kerna hanya ‘Si Ghaib’ atau orang ghaib di dalam diri sahaja yang bisa kontak dengan Yang Maha Ghaib.’ Nurun’alanurin ‘ ( Cahaya dalam cahaya ) yang bisa kontak yang empunya cahaya ( Surah annur : ayat 35) Tetapi , ‘Dia’ bukannya roh atau diri atau cahaya dan jangan bisa bertuhankan itu semua kerna itu semua adalah bayangannya atau ‘image’ciptaannya bukan : Dia; kerna “Dia” yang empunya roh dan cahaya ( Nur Muhammad tenggelam di dalam Nurullahu ) “Dia’ adalah kosong (‘emptiness’ ‘nothingness’; ‘infinity’ dan dalam kekosongan itu “Dia’ bisa firman “kun”.

Untuk tujuan itu ke-Manusia-an anda hendaklah di ‘musnahkan’ atau dimatikan diri dan yang tinggal hanyalah ke- Tuhan-an ‘Dia’ semata-mata supaya bisa bertemu dengan yang empunya firman kerna badan atau ‘physique’ itu, tiada bisa ‘Direct –Line’ dengan ‘Dia’. Fokus pada diri yang hidup di dalam itu( ‘ The Living Person’) bukan nya kepada diri yang mati ( The dead person’)diri yang di luar itu , agar bisa kontak dengan Yang Maha Hidup kerna badan itu pada hakikahnya mati.dan sememangnya mati. Anda harus ‘mati’ sebelum mati pada hakikahnya; kerna hanya yang ‘mati’ bisa bertemu “Dia” Kalau tiada bisa ‘mati ‘ ertinya petanda ‘Aku ‘ masih lagi kuat , masih lagi ada , kerna tidak bisa ‘selfless’ ( Hapus diri ). Ada ego, sombong, bongkak, ‘arrogant’ , bangga diri , ria’, takabur dan ‘ujud ( kagum pada diri sendiri.); syirik kafi.

Badan pada hakikahnya mati , kemudian di hidupkan , hidup dan menghidupkan kepada Yang Maha Hidup kerna ada roh , rohani , Nur . . Melalui element ke-Tuhan-an dalam diri yang hidup kerna yang di luar semuanya mati. Bukankah ‘Dia” penggerak utama (‘ The Prime Mover “) , “Sequence”nya : digerakkan, gerak , menggerak dan Yang empunya Gerak. Namun, dalam frekuensi ke-Manusia-an perkara seperti ini tidak bisa berlaku . Anda perlu focus langsung kepada ‘Dia’ dalam frekuensi ke-Tuhan-an dengan ‘convert’ ( tukar) diri kepada frekuensi ‘Dia’ dengan ‘mematikan diri” seperti doa “ Allah Hu ma inna asalukal huda , wattuqo wal afafa wal rgina” ( Ya Allah Hu , tunjukkanlah aku pertunjuk, ketakwaaan , mematikan diri/aku (‘Selfless’) dan kekayaan jiwa/batin.).SELAGI AKU MASIH LAGI KUAT DAN TIADA MAHU HAPUSKAN AKU (‘SELFLESS’) anda tiada bisa tenggelam di dalam frekuensi atau wasilah ‘Dia”.yang tersembunyi di dalam terang , di dalam diri anda sendiri.kerna dalam tauhid tiada bisa wujud dua ‘Se’ kerna hanya ‘Dia’ yang Maha Esa. Apakah anda tiada sedari bahawa ‘Dia” sembunyi di dalam terang. Jika tiada menyedarinya, itu petanda ada hijab dan hijab itu adalah diri anda sendiri.( aku )

Mengapakah harus anda berpegang kepada yang mati ?.(melayani keperluan jasad semata ! ) Jangan selamanya anda tertipu kerna yang hidup yang bisa bawa yang mati. Bukannya yang mati yang bisa membawa yang hidup ! Tak mungkin ! Tidak bisakan.?

Anologinya , apakah kereta yang bisa membawa pemandu atau pemandu yang bisa bawa kereta! Siapakah yang hidup dan siapakah pula yang mati Yah! Pasti ketemu jawapannya bukan? Akan tetapi, jangan lupa diri! Anda Cuma memandu kerna ‘Dia’ pada hakikahnya pemandu kerna ‘Dia ‘ yang bisa menjamin keselamatan pemanduan bukan anda. Jika anda menulis,’Dia’lah penulisnya. Anda melukis , ‘Dia’ Pelukis. Anda mereka, ‘Dia ‘Pereka dan kalau anda mencipta , ‘Dia’lah penciptanya bukan anda yang sebenarnya, kerna anda ‘Si Haprak” yang tiada tahu apa-apa dan tiada punya apa-apa kerna ‘Dia; yang empunya diri anda dan segala; dan “Dia” bukan kuli anda dan andalah mengkulikan diri anda dengan gerak dari “Dia’ setelah perserahan total (‘ Surrender’ ) pada ‘Dia’ kerna Islam itu sendiri bererti ‘ Surrender” zahir dan batin.

Justeru itu , mintalah pada yang empunya, kasihlah kepada yang Maha Pengasih dan rindulah kepada yang merindui iaitu ; ‘Dia’ yang empuya firman “ Dia ‘ yang empunya kalam , “Dia” yang empunya kata ‘KUN” ( jadilah) atau “Master of say “ kerna kita semuanya ‘fayakun’ ( Maka jadilah ) .produk ciptaan ‘ Dia ‘ .

Justeru itu, bersyukurlah di atas segala pemberian dan ni’matnya dengan senantiasa dalam ‘Solatun Daimun”( maksud Qur’an ) dengan kekal dalam solat selain 5 waktu seperti firmanullahu, “ wa aqimissolah talizikri “( dan tegakkanlah solat untuk tujuan zikir/mengingati ‘Dia” ) sebagai tanda syukur ni’mat di atas segala pemberian “Dia” sebagaimana kalamallahu “ Inna a’ toina kal kausar,( Sesungguhnya kami telah memberikan kepada kamu ni’mat yang banyak) ‘ fasollilirab…’( Maka dirikanlah solat kerna tuhanmu…) yakni, konsisten bersyukur ( Al Kausar : ayat 1 dan 2) dengan berterima kasih kepada yang empunya global “ Alhamdulil lahi rabbil ‘alameem “ (Segala pujian kepada Tuhan semesta alam/ yang empunya global ) ( Alfatihah : ayat 1).

Hakikah solah hendaklah difahami sebenarnya. Solat bukan kerna pahala, syurgadan takutkan neraka. Tetapi didirikan dengan senang hati kerna kesyukuran di atas segala ni’mat dan bukanlah amalan itu pula sebagai jaminan syurga tetapi kerna rahmat dan kasih sayangnya semata . Justeru solat bukan untuk itu semua tetapi kerna ‘Dia’ yang empunya syurga dan ‘Dia’ yang empunya neraka. Maka pastikanlah ‘channel’nya itu betul ;kerna untuk membayar ni’mat sebiji mata pun tidak bisa, apalagi oksigen yang disedut dengan percuma tanpa ‘ oxygen tank’ di usung merata . Bayangkan bagaimana anda bisa tidur dan ke tandas dengan tangki tersebut! saban hari ! Apakah bisa amalan seumur hidup membayarnya! Apakah bisa!. “ Fawailullil musollin”( masuk ke neraka veil orang yang solat kerna lalai), maksud Qur’an .Akan tetapi, bukan pula bermakna tak perlu solat ! Solat ! tetapi mengikut ‘channel” hakikah solat itu yang sebenarnya.; jika anda benar-benar tergolong kalangan orang yang sebenarnya bersyukur , konsisten dalam solatun daimun.dan talizikri.Justeru kerna, solat itu ‘tak payah’ yakni, mudah bagi orang yang beriman dan bijaksana, insyaAllahu .dalam redha, syukur, tawakkal dan rendah diri; fissajidin /sujud dan ‘low profile ‘ serta ‘humble’ atau merendah diri ; meminta pada firman yang empunya kata “Kun fayakun”.

Tags: nash arrawy (www.perakexpress.com ) ( www.nashsisepuluh.spaces.live.com )

No comments:

EVEN D FATHER OF UMNO TUNKU D IST PREMIER REFUTED UMNO N ASSISTED PAS PLIGHT! Y ??

EVEN D FATHER OF UMNO TUNKU D IST PREMIER REFUTED UMNO N ASSISTED PAS PLIGHT! Y ??
TUNKU D IST PREMIER FROM UMNO SAID; AT FEDERAL HOTEL IN KL , ON OKTOBER 12, 1983; AS FOLLOWS; " MALAYS MUST ELIMINATE UMNO ! " ( Y ??? ) ; N " UMNO LEADERS NOW JUST WANT NAME N POSTS ! " ( 4 WEALTH N POWER )........ ASK URSELF ! Y TUNKU DIED OUTSIDE UMNO !! ; Y D FATHERS OF UMNO LEFT UMNO !! ; DATO' ONN JAAFAR; D FOUNDER OF UMNO LEFT UMNO N FORMED " PARTI NEGARA " ( NATIONAL PARTY ); 'COS UMNO INSISTED 2 TURN D PARTY INTO A NON -RACIST PARTY OR MULTI-RACIAL; ( AGAINST ONE MALAYIST RACIST ! ) ; NAMELY AS " UNITED MALAYANS NATIONAL PARTY " !! ; N HIS SON TUN HUSSEIN ONN ( EX PM N EX PRESIDENT OF UMNO; HISHAMUDDIN'S FATHER ) ; OSO LEFT UMNO ! ; N TUNKU OSO LEFT UMNO N FOUGHT AGAINST UMNO N UBN WITH SEMANGAT 46 PARTY IN " ANGKATAN PERPADUAN UMMAH ( APU ); WITH PAS N DAP !; IN A SPEECH AT BUKIT CHANDAN. KUALA KANGSAR, PERAK TUNKU OSO SAID, " IF WE WIN D GE ; D FIRST THING I WANT 2 DO IS 2 MAKE SURE THAT HORSE RACING IS PROHIBITED IN MALAYSIA ! ; THIS IS ACTUALLY D MUKADDDIMAH ( INTRODUCTORY ) OF HUDUD OR PREREQUISITE OF HUDUD . THAT IS; D PROHIBITION OF GAMBLING AS WHAT DONE BY KELANTAN NOW N OSO IN BRUNEI B4 N OSO PROHIBITION OF SELLING LIQUOR IN KELANTAN EXCEPT 4 CERTAIN PLACES MEANT 4 D NON-MUSLIMS ; BUY N CARRY BACK HOME ; NOT DRUNK IN D TOWN OR SHOPS! 4 PUBLIC SAFETY !! By: Nash Ar-Rawy/15.5.14