D ATROCITIES OF INTRUDER TERRORIST ZIONIST ISRAEL , AMERICA N UNO !! IN GAZA! RAMADHAN 2014 !!

D ATROCITIES OF INTRUDER TERRORIST ZIONIST ISRAEL , AMERICA N  UNO !! IN GAZA! RAMADHAN 2014 !!
UN UNDER TERRORIST ZIONIST ISRAEL N TERRORIST AMERICA CONTROLLED !! Y IN GAZA MASSACRES NO UN SECURITY FORCE SENT 2 PROTECT GAZA INNOCENT CIVILIANS ! EMIRATES OIC R SUBORDINATES OF TERRORIST ZIONIST ISRAEL , AMERICA N UNO !! OIC NATIONS MUST WITHDRAW FROM UNO LEAVING JUST D EMIRATES THERE!! NOT EVEN A SOLDIER SENT 2 PROTECT GAZA N PALESTINIANS MUSLIMS N CHRISTIANS FROM D ZIONIST ISRAEL , AMERICA N UN MASSACRES!! MUSLIMS NATIONS MUST SEND AIDS; SOLDIERS N SUPPORTS 2 HAMAS'S AL QASSAM ; SARAYA AL QUDS; , JIHAD ISLAMI N HISBULLAH 2 SAVE HUMANITY IN GAZA WITH D HUMANITARIAN BROTHERHOOD N ISLAMIC BROTHERHOOD!! BY D GRACE OF D PROPRIETOR OF ALL CREATIONS ( AL KHALIQUE ! ) N ALL THINGS ! TILL D TERRORIST ZIONIST ISRAEL OUSTED FROM THIS WORLD !! INSYA ALLAH HU ! WHAT R U " JIHADIST " IN SYRIA DOING A STUPID THING FELL UNDER D TERRORIST ISRAEL, TERRORIST AMERICA N UN ENTRAPMENT!! FIGHTING WITH UR OWN BROTHERS! Y R U NOT IN D RIGHT PLACE IN GAZA NOW ! IF U R "JIHADIST " D PLACE IS IN GAZA WITH D ISLAMIST N D MUJAHIDEEN THERE!; AL QASSAM'S HAMAS,; SARAYA AL QUDS ; JIHAD ISLAMI N HISBULLAH !!; TERRORIST PRES. AMERICA SAID, " I STRONGLY SUPPORTS ISRAEL 2 DEFEND ITSELF "PROVEN TERRORIST AMERICA SUBORDINATE OF TERRORIST ZIONIST ISRAEL GENOCIDES IN GAZA ; ALL D PRESIDENTS OF AMERICA IN D ZIONIST PROTOCOLS, UNO N D EMIRATES R D TOOLS N FOOLS N ABETTOR OF TERRORIST ZIONIST ISRAEL! THEREFOR, ALL MUSLIM MUST SUPPORT DEFEND GAZA FR. TERRORIST ZIONIST ISRAEL, TERRORIST AMERICA , UN N EMIRATES BY GIVING FULL SUPPORTS 2 HAMAS'S AL QASSAM N SARAYA AL QUDS! REFUTE AMERICA'S TPPA N BOYCOTT AMERICAN PRODUCTS; NAJIB UMNO MUST STOP TRADE WITH ISRAEL RANKING 14; EFFECTIVE IMMEDIATELY N UMNO DON B ANOTHER " BARUA" OF ZIONIST! WHERE IS OUR OWN MILITARY FROM OIC!! WITHDRAW NOW FROM UN BEING D OPERA OF TERRORIST ISRAEL N SEND OUR OWN MILITARY 2 DEFEND GAZA! IT'S OUR RIGHTS !! By : Nash Ar-Rawy/26.7.14 www.nasharrawy.blogspot.com; UNO Human Rights Council has reported zionist israel intruder is solely responsible 4 d deaths ( martyrs ) of 1,462 civilians inclusive of 550 children within 51 days of zonist israel intrusion in d Gaza Strip which ended on 26 Ogos 2014. . Meanwhile Al Qassam has got 2 new missiles 2 protect d gazans fr. d zionist israel intruders !! / 11.7.15

Tuesday, June 21, 2016

PAS WILL LOSE IN PERAK, SELANGOR N KELANTAN IN D GE14 , INSHAALLAH !

SALAMUNQAULAMMIRRABBIRRAHIM/22.6.16
[6/20, 12:57 PM] nasharrawy nasser Nash: Nasharrawy Rawaan � Madison Heights High School, Anderson, IN
ALHAMDULILLAHU ! SHABAS ! KERAJAAN PH SELANGOR ! DIBERI DAN DIUMUMKAN DUIT RAYA 1.5 GAJI DAN 2 INCREMENT KENAIKAN GAJI SELEPAS PRK SG BESAR BERAKHIR ! SHABAS ! KERNA AMANAH BERSAMA AMANAH MENOLONG PENJAWAT AWAM ! DALAM KEADAAN BN ( BARANG NAIK TERLAMPAU TINGGI DAN CEKEK PULA RAKYAT DENGAN GST INI ) ALHAMDULILLAHU " ALLA HU AKBAR ! " www.nasharrawy.blogspot.com DAN SILA LIHAT : http://www.sinarharian.com.my/.../selangor-bagi-bantuan...
[6/20, 7:32 PM] nasharrawy nasser Nash: SALAMUNQAULAMMIRRABBIRRAHIM/20.6.16 " SATU LAWAN SATU " ( STRAIGHT FIGHT! PRU14 ! )
Nasharrawy Rawaan ? 7 minutes ago
PARTI 2H ( HADI HARUN ) SEWAJARNYA SEKARANG INI BEKERJASAMA ATAS KOMPROMI KERUSI DENGAN PH SUDAH LAH ! BUAT APA JADI PROKSI UMNO DAN BONEKA PARTI ASSOBIYYAH MELAYU NAJIB LAWAN SEMUA PARTI MUSUH UMNO. IAITU PH ! DALAM '3 CORNER FIGHT ' DAN BLOG GOBLOK BONEKA UMNO UNTUK MEMENANGKAN PARTI ASSOBIYYAH MELAYU NAJIB ITU !
TAK BOLEHKAH "SATU LWN SATU ' TIADA BERTEMBUNG DENGAN PH ; TEWASKAN PARTI ASSOBIYYAH MELAYU NAJIB ITU ! TAK PERLU PUN PARTI 2H ( HADI HARUN ) MASUK PH !! ITU SAJA ! FORMULA YANG " SIMPLE " DAN PALING AFDAL ! .CONTOHNYA , SEPERTI PRK KK DAN SG BESAR ! APA SALAHNYA AMBIL SEORANG SATU . KENAPA EGO, SOMBONG DAN BONGKAK ! SAPA YANG RUGI!
SAPA-SAPA PUN TAK PERLU EGO DAN SOMBONG ! KEKUASAAN HANYA DI TANGAN YANG EMPUNYA KUASA! BUKAN MANUSIA ! HATTA! UBN PUN BISA JATUH! KERNA TIADA SATU KERJAAN PUN YANG KEKAL DI DUNIA INI , ROM, PARSI , TERMASUK KERAJAAN ISLAM TURKI JATUH PADA TAHUN 1924! ,
PARTI YANG LAMA;-LAMA SEPERTI GOLKA INDONESIA , CONGRESS PARTY INDIA DAN PARTI MARCOS FILIPINA SEMUANYA KANTOI ! SEKARANG LAWAN " SATU LAWAN SATU ": UNTUK TEWASKAN UBN PADA PRU14 UNTUK MEMERINTAH PUTRAJAYA DENGAN IZIN DIA ! ITU SAJA .www.nasharrawy.blogspot.com/19.6.16
USTAZ DERIS , MALAYSIA BUKAN KELANTAN 90% MELAYU! MALAYSIA ADA PELBAGAI KAUM DAN UNTUK PERINTAH MALAYSIA MESTI ADA KOMPOSISI SEMUA KAUM! BANGSA SATU MALAYSIA SEPERTI DI SELANGOR ; BUKAN BANGSA SATU MELAYU ! INI WAQI'NYA! SEBAB ITULAH PAS TAK BOLEH TANDING SOLO ; KENA ADA KAWAN SAMADA MASUK UBN ATAU KOMPROMI KERUSI DENGAN PH ; SATU LAWAN SATU ; LAWAN PARTI ASSOBIYYAH MELAYU NAJIB! DN TUMPASKANNYA PADA PRU14 ! DENGAN IZINNYA!  BUKAN DENGAN " 3 CORNER FIGHT " DAN BLOK GOBLOK BONEKA UMNO JADI PROKSI UMNO LAWAN SEMUA MUSUH UMNO ( PH ) . YANG NI KALUT !! www.nasharrawy.blogspot.com
SALAMUNQAULAMMIRRABBIRRAHIM/22.6.16
Pas bakal hilang Kelantan, Perak dan Selangor pada PRU14, ramal Kit Siang
21 Jun 2016 | MALAYSIA DATELINE
Pas bakal berdepan kemungkinan untuk hilang kuasa ke atas negeri Kelantan yang telah ditadbirnya sejak 1990, selama 23 tahun berdasarkan keputusan diperoleh Pas dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) di Kuala Kangsar dan Sungai Besar,Sabtu lalu, kata Ketua Parlimen DAP Lim Kit Siang.
?Pada PRU ke-14, Pas Kelantan bakal berdepan kemungkinan untuk hilang kuasa ke atas negeri yang telah ditadbirnya sejak 1990, selama 23 tahun di bawah (Allhayarham) Nik Aziz Nik Mat sebagai Menteri Besar,? katanya.
Beliau berkata demikian kerana ramalannya sebelum PRK ternyata mengena apabila Pas dibuktikan begitu banyak undi setelah berpisah daripada Pakatan Harapan.
Pas hanya memperolehi 6,902 undi di Sungai Besar dan 5,684 undi di Kuala Kangsar.
?Pas memperolehi 18,296 undi di Sungai Besar dan 13,136 undi di Kuala Kangsar pada PRU 2013.
?Mereka kehilangan 11,394 undi di Sungai Besar dan 7,452 undi di Kuala Kangsar dalam PRK lalu,? jelas Ketua Parlimen DAP itu dalam kenyataannya hari ini dilapor Roketkini.
Menurutnya lagi, Pas hanya tewas dengan majoriti tipis 399 undi di Sungai Besar pada PRU ke-13, namun undi yang mereka perolehi pada masa itu adalah atas nama Pakatan Rakyat.
?Saya telah berhujah bahawa cerminan yang tepat untuk sokongan bagi Pas ialah keputusan PRU tahun 2004, apabila Pas yang bertanding ?sendirian? mendapat 7,988 undi di Sungai Besar dan 5,748 undi di Kuala Kangsar,? ujarnya lagi.
Malahan Pas, katanya lagi, tidak mampu mengulang pencapaian tahun 2004 di kedua-dua kawasan tersebut. Gabungan pembangkang sebelum ini ? Barisan Alternatif, katanya terkubur sebelum PRU pada 2004, justeru memberi kemenangan besar kepada Barisan Nasional(BN) yang dipimpin Tun Abdullah Ahmad Badawi pada waktu itu.
Ahli Parlimen Gelang Patah itu turut meramalkan Pas akan bungkus di Selangor dan Perak, berdasarkan keputusan PRK Sabtu lalu.
?Pas akan menyusut daripada mempunyai 15 kerusi Dun di Selangor, dan lima kerusi di Perak pada PRU ke-13 sehingga langsung tidak mempunyai kerusi, sepertimana yang berlaku dalam tahun 2004,? jelasnya.
Nash Ar-Rawy @Adnanrawa 13m13 minutes ago View translation

http://malaysiadateline.com/?/3305-pas-bakal-hilang-kelanta? ? ; PAS WILL LOSE IN PERAK , SELANGOR N KELANTAN IN D GE14 INSYAALLAHU! http://www.nasharrawy.blogspot.com/22.6.16
ANALISIS DI ATAS OLEH LIM KIT SIANG BERDASARKAN KEPADA " FACTS AND FIGURES " . PERKARA TERSEBUT BISA BERLAKU KEPADA PARTI 2H ( HADI HARUN ) YANG TAKABUR DAN DEGIL ; TIADA MAHU KOMPROMI KERUSI PRU 14 DENGAN PH DENGAN IZIN DIA ! ... MAKSUD HADIS: " BARANG SIAPA YANG TAKABUR DAN BONGKAK BERJALAN DI ATAS MUKA BUMI IN ; TIADA CIUM BAU SHURGA !! " YANG EMPUNYA KUASA TIADA BERSAMA DENGAN ORANG YANG TAKABUR ! http://www.nasharrawy.blogspot.com/22.6.16
[6/22, 7:46 AM] nasharrawy nasser Nash: Ini fakta bukan takabur seperti hadi bilang akan bertanding semua kerusi PRU 14 ! PH kah yang takbur dan sombong ! Parti 2h ( Hadi Harun ) lah yang tiada mahu kompromi kerusi langsung dengan PH; kerusi sg besar dan kk. Siapa yang takabur ! .

Itu cuma analisa berdasarkan fakta Parti 2H yang "over confident " lawan secara solo sekalipun tak mahu akur kalah dengan Amanah di sg. besar! yang sepatutnya menyedarkan Parti 2H supaya janganlah takabur tak mahu runding langsung kerusi pilihanraya dengan PH ! Itu saja ! Masaalah sikap ! yang degil ! ; [6/22, 7:49 AM] nasharrawy nasser Nash: Saya doakan Amanah Pakatan Harapan ( APH ) bisa menang dan perintah Putrajaya pada PRU 14 nanti dengan izin Dia ! Dan bisa kalahkan Parti Assobiyyah Nasionalis Najib ( Umno ) dan Proksi tegarnya Parti 2h ( Hadi Harun ) dengan izin Dia ! " Alla Hu Akbar! " . www.nasharrawy.blogspot.com/18.6.16

SALAMUNQAULAMMIRRABBIRRAHIM/22.6.16; 3 FAKTOR PARTI ASSOBIYYAH MELAYU NAJIB ( UMNO ) MENANG !
[6/22, 12:27 PM] nasharrawy nasser Nash:

SETIAP PARTI ADA KELEMAHANNYA! UMNO PUN ADA KELEMAHAN SEKALIPUN MENANG BUAT MASA INI! KERNA DI "COVER-UP " OLEH PARTI 2H ( PAS) YNG MENYERANG MUSUH UMNO SPT AMANAH, PKR DAN DAP ( PH ) DI DALAM PILIHANRAYA! JUSTERU , PAS BISA MENUTUP KELEMAHAN UMNO TERSEBUT DENGAN " HIGHLIGHT" SERANGAN TERHADAP MUSUH UMNO ; IAITU PH !! . INILAH JASA KHIDMAT PAS KEPADA UMNO!

KESIMPULAN RAFIZI 3 FAKTOR UBN MENANG ADALAH TEPAT SEKALI !! .IAITU KEBENDAAN ( DEDAK ) , PERKAUMAN YG DI MAINKAN PARTI NASIONALIS NAJIB ( UMNO ) DAN PROKSINYA PARTI 2H ( HADI HARUN ) KONONNYA DAP ITU PERKAUMAN WAHAL " MULTI -RACIAL " ADA TOKOH MELAYU SEPERTI SASTERAWAN NEGARA , A SAMAD SAID, PROF, AZIZ BARI DLL DAN YANG KETIGANYA BERMAIN DENGAN ISU AGAMA SEPERTI AMANAH PENGKHIANAT ISLAM DAN SEBAGAINYA SEDANGKAN PENGKIANAT YANG SEBENAR ADALAH: Memang ada niat 2H mahu kerajaan Melayu Islam di Selangor dan Perak pada 2008 ; mengkhianati Pakatan Rakyat DAN " PAS 4 ALL"; buktinya: Nasharrawy Rawaan https://www.youtube.com/watch?v=1aGoRI0QJqc...MAJLISSHURA ULAMAK KHIANATI ALMARHUM TOK GURU ! Nasharrawy Rawaan PERANCANGAN JAHAT MUSRSHIDUL AM BULAN SEKARANG!! ;http://www.harakahdaily.net/.../40354-himmah-lambang... ? ;http://www.harakahdaily.net/.../40359-prn-sarawak... ? PEMUDA BULAN DAN GENG USTAZ SUBAHAH DGN PETUALANG;https://www.facebook.com/Sahabat.DSNizar/?fref=ts? ? BLOK GOBLOK BONEKA UMNO DAN " 3CORNER FIGHT" BUKTI JELAS 2H ADALAH KHADAM PENZALIM UNTUK BERI NAFAS KEPADA KERIS TELANJANG!.... nasharrawy/21.4.16; Nash Ar-Rawy @Adnanrawa http://www.harakahdaily.net/.../40884-dr-zakir-naik... ? PENIPUAN 2H DAN MELAYU ISLAM [6/22, 12:31 PM] nasharrawy nasser Nash:

MCA YANG 100% CINA " CHAUVINIST " ( PERKAUMAN ) BISA DIMAAFKAN UMNO KERNA MASING-MASING HIDUP DENGAN ISU PERKAUMAN . BEGITU JUGA PAS; TUTUP MATA SEBELAH MCA LAWAN HUDUD DI MAHKAMAH TINGGI DAN MULA MAIN ISU PERKAUMAN MENYERANG DAP !!. SAMA SAJA SEKARANG NI ! ;

MENJADI PROKSI PARTI ASSOBIYYAH NASIONALIS MELAYU UMNO! LAWAN 3 PENJURU UNTUK MENANGKAN PARTI ASSOBIYAH NASIONALIS NAJIB ( UMNO ) . YANG MENJADI BERTAMBAH MELAYU DARIPADA ISLAMIS!! DAN CUBA HIDUPKAN DENGAN PARTI ASSOBIYYAH NASIONALIS MELAYU NAJIB ( UMNO ) : GAGASAN DAN KOLUSI BERSATU POLITIK ATAS AGENDA " MELAYU ISLAM "

SEPERTI YANG DIAZAMI OLEH KETUA PEMUDANYA DAN DIHENDAKI KOLUSI YANG LEBIH DEKAT OLEH 2H , DENGAN PARTI ASSOBIYAH TERSEBUT! .YANG BUKAN DARIPADA AJARAN NABI ! . GUGUR " PAS 4 ALL " DAN ANTI ASSOBIYYAH NASIONALIS MELAYU NAJIB SELAMA INI ! LARI DARIPADA KONSEP ISLAM "RAHMATAN LIL'ALAMIN " DAN " ISLAM 4 ALL " DAN " JUSTICE 4 ALL " .

LEBIH BAIKLAH MASUK UBN SAHJA DARIPAD HIDUP BERPURA-PURA DENGAN MENGGUNAKAN KELEBIHAN " CREDENTIAL " AGAMAWAN ! MEMPERALATKAN AGAMA UNTUK KEPENTINGAN DIRI ! www.nasharrawy.blogspot.com/22.6.16

SALAMUNQAULAMMIRRABBIRRAHIM/23.6.16

Nasharrawy Rawaan ·
Parti 2h ( Pas ) memang tiada bisa bergabung dengan PH ! Nak kompromi kerusi; tak payah masuk PH pun takabur dan sombong tak mahu runding kerusi. Untuk "satu lawan satu "tentang Parti Assobiyyah Melayu Najib ( Umno ) ! . Apalagi Parti 2H ( Hadi Harun ) itu sudah tubuh Blok Goblok Boneka Umno dan bertanding " 3 penjuru " dalam pilihanraya untuk bisa jadi proksi dan barua Parti Nasionalis Melayu Najib ( umno ) menentang semua musuh-musuh Umno

. Iaitu Amanah, Pkr dan Dap ( PH ) ! Inilah jasa khidmat bakti Parti 2H ( Pas ) kepada Parti Assobiyyah Nasionalis Melayu Najib ( Umno ) dan pertahankan Najib jangan letak jawatan.  Teruskan kezaliman , rasuah, salahgunakuasa dan kemungkaran ekonomi RM2.6 Billion ; sedekah dalam akaun peribadi beliau ! Inilah politik baru Pas sekarang ! Dengan Wajah baru Parti 2h ( Hadi Harun ) atau " POS " ( Parti Ostaz Semalaysia!  ) ; untuk Mullah sahja ! .

Iaitu parti Ostaz semalaysia ( Mullah ) . Mana ada Parti Islam Semalaysia lagi dah ! Tapi wajah barunya : POS ! .Yakni, Parti 2h ( Hadi Harun ) ! .Mereka ini memperalatkan " credential " agama untuk kepentingan kendiri !  Persis! " Musang Berjanggut ! " atau ulamak Jahat !. Seperti yang disebut oleh Imam Ghazali dalam kitabnya ! yang bisa wujud di sepanjang zaman dan ada di mana -mana jua !! Masuk Umno atau UBN aja Parti 2H ( Pas ) ! Supaya bisa " Satu Lawan Satu " ; Hanya UBN VS PH ! dengan izin Dia ! PH bisa memerintah Putrajaya !  " Alla Hu Akbar! "  www.nasharrawy.blogspot.com/23.6.16


SALAMUNQAULAMMIRRABBIRRAHIM/23.6.16


Lagi mudah apabila parti 2h ( pas ) masuk Ubn bersama-sama lingkup pada Pru14 dengan izin Dia ! . Menyempurnakan entiti ulamak Jahat bergabung, bersekongkol dan bersubahah dengan penguasa yang zalim !! . Golongan Islamis dan " harum manis " dalam Parti 2h ( Hadi Harun ) akan ramai masuk Amanah Pakatan Harapan ( APH ) dengan izin Dia !

 Kerna Tiada bisa konpromi dengan akidah parti jahiliyyah Assobiayyah Melayu Najib ( Umno ); kezaliman Umno ( GST ) ,rasuah , salahguna kuasa , sedekah RM2.6 Billion masuk dalam akaun peribadi Najib dll. . Pas tiada lagi jadi halangan  dan kacau daun dalam " 3 corner fight " nya ! .  Dan akan bisa wujud peperangan politik;  " straight war "; melalui "Ballot paper '. Iaitu Amanah Pakatan Harapan ( PH ) VS Ubn ! Mempermudahkan " lagi inroads Amanah Pakatan Harapan ( APH )  2 Putrajaya " ;  pada PRU 14 nanti  dengan izin Dia ! . " Alla Hu Akbar! " .www.nasharrawy.blogspot.com

Namun di sebaliknya : untuk kerjasama APH dengan PAS . Pas tiada hak tuntut semua kerusi yang dimenanginya pada PRU13 sebagai hakmimiliknya! Justeru kerna bukan Pas yang punya tapi PR ( Pakatan Rakyat) yang punya atas undi suara rakyat ! kepada PR bukan suara Pas solo! ) .

Bahkan Pas kalah kepada Amanah Pakatan Harapan di Sg.Besar . Dam untuk 4DUN ; jumlah DUN dalam parlimen Sg. Besar campur Parlimen KK . Amanah Pakatan Harapan kalahkan Pas dalam 3 Dun dan 1 Dun Pas menang. Nisbahnya Amanah PH kalahkan Pas dengan nisbah : 3: 1 . In adalah gambaran PRU14 nanti. Amanah PH lebih releven daripada Pas di kawasan Pengundi campuran ! .(" Mixed Electorates " ) .

Adalah lebih baik Pas setuju dengan PH ; supaya Pas bertanding saja di kerusi majoriti Melayu seperti di Kelantan ,Terengganu , Kedah dan Perlis . Sementara di negeri-negeri lain di tandingi oleh Amanah , Pkr dan Dap ! dalam PH

Pas tak perlu pun masuk PH . Memadailah tandatangi perjanjian dengan PH . Pas tiada masuk pertandingan " 3 corner fight " di negeri lain selain Kedah, Perlis,Terengganu dan Kelantan itu kerna PH akan tarik diri beri laluan kepada Pas! .

Dan ini bermakna tiada perlu pun pra-syarat untuk berunding dengan PH seperti yang dipra-syaratkan oleh Tmbalan Presiden Pas ! .Justeru itu, pas tak perlu pun masuk PH ; cuma kompromi kerusi Pilihanraya sahja ! Pokoknya pada PRU14 nanti . Pertandingan muktamad adalah " satu lawan satu " (" Straight Fight " ) . Dan Pas tiada perlu kacau daun lawan PH dengan " 3 Corner Fight " nya itu lagi .!!

Justeru , PH dan Pas bisa saja dengan " mutual understanding " tersebut dengan cara yang baik ini .Bisa saja menumpaskan parti Nasionalis Melayu Najib ( Umno ) untuk memerintah Putrajaya pada PRU 14 nanti dengan izin Dia !
" Alla Hu Akbar! " . .www.nasharrawy.blogspot.com/23.6.16

SALAMUNQAULAMMIRRBBIRRAHIM/www.nasharrawy.blogspot.com/25.6.16 ; D POLITICS OF PARTI NASIONALIS MELAYU NAJIB UMNO N PARTI 2H ( HADI HARUN)
Hanya di dua Negeri saja yang ada hudud .Iaitu Kelantan dan Terengganu dan pengundi dikedua-kedua negeri tersebut telah pun sempurnakan tanggungjawab mereka. Tinggal lagi ahli parlimen mukmin sahja lagi .

Tanpa kira parti wajib untuk mengundi bagi mendapatkan 2/3 majoriti supaya " Criminal Law " di bawah biadang kuasa Perlembagaan Malaysia dipinda article 76a untuk memboleh hukum hudud spt "sariqah : ( mencuri ) dan " Hirabah" ( merompak ) bisa di laksanakan .
. Namun , " Sharia' Court Law " Act 1965 ; tiada bisa dipinda untuk laksanakan hudud! Justeru kerna ; " Criminal Law " yang melibatkan " sariqah " dan " Hirabah " adalah di bawah kuasa Perlembagaan Persekutuan . Bukan jurisdiksi " Sharia' Court Law Act i965 " . Justeru itu ; " Private Bill " yang dibawa oleh Presiden 2H ( Hadi Harun ) bukanlah Hudud seperti yang diakur sendiri oleh Hadi ? Kerna ianya hanyalah merupakan " Taazir " sahaja yang biasa saja untuk penambahbaikan;prosidur mahkamah ; bukannya Hudud !! . Seperti yang akur sendiri oleh Presiden 2H ( Pas ) !
Justeru itu , diharap Parti 2H jangan lagi bermain politik dan fitnah bahawa Amamah itu barua Dap dan Pkr tolak Hudud ! Sudah terang lagi bersuluh ; tiada bisa bawa Hudud dalam " Private Bill " Hadi tersebut !
Yang keduanya Parti 2H ( PAS ) sudah menjadi rasis apabila main isu perkauman serangi Dap ! Sedangkan Dap bukannya parti perkauman seperti Mca yang saman hudud di Mahkamah Tinggi dan dibiarkan saja oleh Parti Nasionalis Melayu Najib ( Umno ) .. Bahkan Najib sendiri bilang , " Hudud Cannot be Implemented in Malaysia " ; pada 29 SEPT 2011 !! Ternyata Parti 2h ( Pas) kena main lagi dek Umno ! Masuk Perangkap Umno sehingga PR berpecah dan Pas sendiri berpecah !
Parti 2h ( Pas ) sudah menjadi lebih nasionalis Melayu lagi daripada Parti Nasionalis Melayu Najib ( Umno ) dan Perkasam ! ; main isu perkauman Amanah berbaik dengan parti Cina Dap ! Wahal Dap adalah parti " muti-racial " . Ada tokoh-tokoh Melayu seperti Fadzlan Yahya Taiping, Prof. Aziz Bari. anak Khir Johari , Sasterawan Negara A.Samad Said dan ramai lagi bukan Cina ! . Namun , Pas sekarang mengambil " approach " rasis untuk kaut undi Melayu ! Di Kelantan 97% orang Islam ; mana ada Dap! Al fadhil Us Fadzil Noor bilang : " Pas nak perintah Pondok atau Negara " . Kerjasama bukan Islam perlu untuk perintah Putrajaya . Umno pun tiada pernah perintah "Wisma Putra " dan Putrajaya sekarang secara solo tapi dengan kerjasama bukan Islam spt Mca( 100% Cina ; tidak seperti Dap ) . Mic , Gerakan dll ! .selaku tongkat Umno yang sedang tenat ini !!
Ini waqi' politik Malaysia . Malaysia bukan seperti Kelantan ; " civil society "nya yang majmuk ! Justeru perlu kerjasama semua kaum . Pendekatan politik amanah bekerjasama dengan Dap , dan Pkr yang berbilang bangsa adalah tepat dan sesuai sekali untuk menentang Ubn yang majmuk ! di dalam PRU 14 nanti untuk memerintah Putrajaya dengan izin Dia !.
Namun, pendekatan politik " 3 corner fight " dan Blok Goblok Boneka Umno adalah " crystal clear " bahawa Parti 2h ( Hadi Harun ) mahu menjadi barua ( agen ) dan Proksi Parti Nasionalis Melayu Najib ( Umno ) untuk menyerang dan menentang semua musuh-musuh Umno spt Amanah, Dap dan Pkr dalam PH ! Demi untuk memenangkan Parti Assobiyyah tersebut dalam PRU 14 !! Mudah-mudahan Rakyat satu bangsa Malaysia menyedari permainan politik Umno- Pas ini dan tumpaskan Parti Nasionalis Melayu Najib ( Umno ) dan Proksinya : Parti 2h ( Pas ) . Dan Kemenangan buat Amanah Pakatan Harapan ( APH ) pada PRU 14 nanti dengan izin Dia ! " Alla Hu Akbar " . www.nasharrawy.blogspot.com/ 25.6.16

SALAMUNQAULAMMIRRABBIRRAHIM/ 25.6.16

najb tolak hudud ,Melayu Apa? MCA saman hudud Kafir Apa ! Parti Assobiyyah jahiliyyah Melayu Najib (Umno )Melayu apa?
NAJIB PADA 29 SEPT 2011 KATA, " HUDUD CANNOT B IMPLEMENTED IN MALAYSIA ! ITU MELAYU APA ?? . MCA ( 100% ORG KAFIR ) SAMAN HUDUD DI MAHKAMAH TINGGI ; KOMPONEN UBN DAN RAKAN KONGSI POLITIK UMNO ! KAFIR APA TU MCA ??.  PERJUANGAN, FAHAMAN DAN AKIDAH ASSOBIYYAH NASIONALIS MELAYU UMNO ADALAH AKIDAH JAHILLIIYAH !!.  MELAYU APA IN DALAM PARTI ASSOBIYYAH MELAYU NAJIB ( UMNO ) !! 

Bunuh oang Islam tak berdosa di Memali ! Melayu apa ni !!  
Tokoh Dap Prof. Aziz Bari, Sasterawan Negara ;  A. Samad Said, anak khir Johari dll itu Kafir Harbi ke 
?? .Jangan jadi ulamak jahat bersubahat dengan penguasa yang jahat dan penguasa zalim !! 

Satu fitnah daripada seorang agamawan apabila fitnah Dap tolak hudud kerna menentang " private Bill " Presiden 2h ( Hadi Harun ) . Wahal Dap menentang hudud apa ! "Private Bill " tersebut bukannya Hudud tapi " Taazir " saja . Itu perkara biasa dalam penambahbaikan prosidur mahkamah ! 

Sedangkan MCA yang saman hudud di mahkamah tinggi ; Bukan " Harbi " pulak ! Fatwa seronok -seronok dan " double -standard " . Bersubahah pula dengan akidah jahiliyyah assobiyyah Umno ! dan berkompromi tanpa apa-apa tentangan apabila Presiden Nasionalis Melayu Najib ( Umno) tolak Hudud pada 29 SEPT.2011 !  Agamawan apa ni ! KONGKALIKONG ! CARI MAKAN !! 

Nasharrawy Rawaan · 


SALAMUNQAULAMMIRRABBIRRAHIM/26.6.16

Nash Ar-Rawy @Adnanrawa 10s10 seconds agoView translation

http://www.sinarharian.com.my/.../pas-bukan-bahan-ujian... … PARTI 2H ( PAS ) TAK PERLU BERTANDING SOLO DALAM PRU14 UNTUK MENANGKAN UBN. KOMPROMILAH DGN PH KERUSI KALAHKAN BN.

Justeru kerna rasa gah bertanding kesoloan ; parti 2h ( Hadi Harun ) ; ditewaskan oleh Amanah dengan izin Dia! . Di Sg. Besar! .yang tiada mempunyai cawangan pun; sedangkan Parti 2H ( Hadi Harun ) lebih lama dan mempunyai banyak kawasan .

Amanah bertanding kerna mahu tumpaskan parti assobiyyah melayu rasis najib ( Umno ) . Sedangkan Parti 2h ( Pas ) sengaja kacau daun bertanding 3 penjuru untuk menolong umno selaku proksinya menentang semua musuh-musuh umno . Iaitu Amanah, Pkr dan Dap ( PH ) !! Ini bukannya Pas diuji PH ; Tapi kebenaran dan realiti Politik Parti 2H ! .yang sombong dak tiada berpijak kepada bumi nyata !' keperluan kepada sokongan semua kaum untuk ke Putrajaya !! .



Hatta dalam 4 DUN ( KK dan Sg Besar ) Parti 2H Kalah kepada Amanah dengan nisbah : 3: 1 dengan izin Dia! Membuktikan Parti 2H ( Hadi Harun ) sudah hilang kekuatannya .dan tiada releven lagi .Memperolehi undi yang merosot! .

Dan tiada sesuai bertanding solo kerena waqi" politik " multi- racial " Malaysia perlu ada kerjasama semua kaum bukan kaum Melayu sahja seperti di Kelantan ! Ini lah uniknya Politik Malaysia yang bukan berasaskan satu bangsa seperti Negara Arab dan Turki !.

Ternyata hala-tuju perjuangan Amanah itu " crystal clear " mahu tumbangkan parti nasionalis Melayu Najib ( Umno ) pada PRU 14 nanti besama rakan-rakannya Dap, Pkr kerna Islam itu " rahmatanlil'alamin " .

Sedangkan perjuangan Parti 2h huru-hara dan tiada hala-tuju . Mahu lawan Umno tapi mahu Presiden Umno kekal jawatan PM.  Teruskan kezaliman, kerakusan, rasuah . sedekah sahaja: RM2.6.Billion ( bukan juta ) ;  dalam akaun Peribadi Presiden Umno dll. Tak berani tegur Unmo melalui " Playcards " dalam parlimen !! Nak lawan Parti Nasionalis Melayu Najib ( Umno ) . Macam mana! . Kongkalikong ! . Inilah Wajah Parti 2h ( Pas ) yang sebenarnya ! Hipokrat !!.

Jasa bakti khidmat Pas kepada Umno ialah; memberikan keselesaan kepada umno kerna Pas selaku barua( agen ) nya bisa lawan semua musuh Umno ; Amanah, Pkr dan Dap ( PH ) .Inilah sumbangan Pas kepada Say No To Umno

Kebanyakan ahli Pas , terutamanya yang " Harum Manis " . Keciwa dengan sikap degil dan bongkak Parti 2h ( Hadi Harun ) yang tiada mahu runding langsung dengan PH " satu Lawan satu " menentang Umno . Apa salahnya ambil seorang satu Parlimen ! Namun, Parti 2H ( Hadi Harun ) siang-siang lagi sudah menolaknya kerana bisa merasakan boleh gah bertanding secara solo yang sebenarnya menyeronokkan umno dan ketawa besar dengan poltik matang Part 2h ( Hadi Harun ) ini !!!.

Sekalipun Parti 2h ( Pas ) mahu bertanding di semua kerusi pada PRU14 nanti. Dengan meletakkan calun bukan Melayu ( DHPP ) sebagai calunnya menentang Mca, Mic, Gerakan, Dap , Pkr dan Amanah ! . Namum , realitinya Parti 2h ( Pas ) tiada mempunyai seorang pun tokoh yang setaraf Tony Pua, Tian Chua dll.

Yang setaraf Kamal Koh pun tiada dalam Pas yang sudah masuk Amanah ! .Ini realitinya . Semua ini sebabnya satu sahaja! . Iaitu , Parti 2h ( Pas ) tetap dengan kedegilan dan " arrogance " nya mahu bertanding secara solo dan menolak realiti perlu kerjasama Pas -PH untuk tumpaskan parti Nasionalis, Melayu Najib ( Umno ) . Pas tak perlu letakkan pra-syarat ! . Memadai dengan kompromi kerusi dengan Amanah , Dap, dan Pkr ( PH ) sahja dan tiada perlu masuk PH ! . Demi untuk "straight fight " tumpaskan UBN pada PRU 14 nanti dengan izin Dia ! " Alla Hu Akbar ! " www.nasharrawy.blogspot.com/26.6.16
SALAMUNQAULAMMIRRABBIRRAHIM/26.6.16

Apabila mahthir sudi ke pentas Amanah Pakatan Harapan bukan di pentas Pas yang pecah-belahkan pembangkang demi untuk kemenangan Umno ! . Dan menyokong Amanah Pakatan Harapan di PRK KK dan Sg. Besar!
.
Elok diteruskan hubungan dan perjuangan 'Deklarasi Rakyat " tersebut dengan 3M masuk Amanah bersama-sama penyokongnya demi untuk menumpaskan Parti pemerintah yang rasuah, rakus, salahgunakuasa dan kronisma pada PRU 14 nanti dengan izin Dia ! ." Alla Hu Akbar! "

SALAMUNQAULAMMIRRABBIRRAHIM/27.6.16
STUPID ANALOGY OF 2H'S PARTY ( PAS )'s PRESIDENT IN DEFENDING PM!! WHEN HE SAID , " DID FIR'AUN EVER GAVE HIS PEOPLE " BRIM " .!! /27.6.16
FIR'AUN ADA CEKEK RAKYAT KE DENGAN GST! DAN MASUK DUIT SEDEKAH SAHJA RM2.6.BILLION DALAM AKAUN PERIBADI . NABI MUSA ADA SURUH FIR'AUN KEKALKAN JAWATAN KE SEBAGAI PENGUASA MESIR DAN TERUSKAN PEMERINTAHNNYA YANG ZALIM ! DAN MAHU PULA BERSATU DENGAN KERJAAN YANG ZALIM SERTA DEKATKAN LAGI KOLUSI POLITIK DENGANNYA !! INILAH DIA ULAMAK PUTAK ALAM ; ULAMAK JAHAT DENGAN PENGUASA YANG ZALIM !
Tumbangakan Parti Assobiyyah Melayu Najib ( Umno ) dan Parti 2h ( Hadi Harun) pada PRU 14 dengan izin Dia! Parti Assobiyyah tersebut ternyata bisa hidup hanya dengan isu perkauman menyerang Dap yang bukan 100% Cina seperti Mca !

 Memfitnah;  dulu Pas adalah kudua tunggangan Dap dan sekarang isu rasis ini damblil alih oleh Pas pula selaku jurucakap Umno dan Proksi serta Barua ( agen ) Umno menyerang pula Amanah sebagai barua Dap ! 

Inilah permaianan ulamak jahat yang bersubahah dengan penguasa yang zalim. rakus , salahgunakuasa , korupsi dan kronisma !

 Yang mencengkam rakyat dengan menipu rakyat !! Bagi Brim tangan kanan tapi cekak semua rakyat kaya dan miskin dengan secara mendadak dengan GST 6% lebih tinggi daripada Singapura 2% !
" Alla hu Akbar "ww
 w.nasharrawy.blogspot.com

KOMPLOT JAHAT PAS-UMNO UNTUK KALAHKAN PH PADA PRU14 NANTI ! (REAL CONSPIRACIES)

Pas ( parti Hadi Harun ) sengaja jadi parti kacau daun untuk pecah undi  pembangkang ( PH ) demi memboleh Parti assobiyyah Melayu Najib ( Umno ) itu menang dalam pilihanraya .Inilah komplot Pas-Umno sekarang ini ! Bermain isu perkauman serang Dap dan fitnah Amanah selaku barua Dap ! .Parti 2h ( Hadi Harun ) mengambil-alih kerja Umno dalam komplot tersebut .

 Ini dibuktikan lagi dengan kesungguhan 2H ( Hadi Harun ); beria-ria  sangat mempertahankan Najib dan meminta beliau jangan letak jawatan PM.  Bermakna, teruskanlah kerja-kerja kezaliman kamu itu.. Bererti Parti 2H bersubahah dengan penguasa yang zalim dalam komplotan tersebut ..

 Dan Ketua Pemudanya  tak berani langsung persoalkan duit " sedekah " sahja dalam akaun peribadi PM ! ; sebanyak RM2.6 Billion!! ( Bukan juta ! )   Apa lagi i untuk bersama PH mengkritik dan menegur kerakusan parti pemerintah melalui " playcards " di dalam parlimen !!

 Bahkan , Ketua pemuda Parti 2h ( Hadi Harun ) bersekongkol dan bersubahah dengan Parti Assobiyyah Melayu Najib ( Umno ). Yang  berazam dan bersungguh-sungguh mahu " BERSATU " dengan parti Assobiyyah Nasionalis Melayu (Umno ) tersebut . Dengan sokongan 2H yang mahu kolusi kerjasama dengan Umno didekatkan lagi !! .Dalam komplotan tersebut !!

Justeru itu, tinggalkanlah  Parti 2h ( Pas)  dengan Komplotan Umnonya! Bangun dan Mara terus Amanah, Dap dan Pkr dalam PH ( Pakatan Harapan ) tumpaskan komplot Pas -Umno pada PRU 14 nanti dengan izin Dia ! .Dan PH memerintah Putrajaya denagn izin Dia ! .  Rakyat bukannya bodoh dan bisa memahami komplotan jahat ini !! Sudah terang lagi bersuluh !! " Alla Hu Akbar! " . nasharrawy.blogspot.com /27.6.16

SALAMUNQAULAMMIRRABBIRRAHIM /29.6.16

UMNO : YOUR DAYS ARE NUMBERED!!

UMNO : YOUR DAYS ARE NUMBERED!!
Roda pusingan kuasa sudah sampai ! Parti Assobiyyah Jahiliyyah Melayu Najib ( Umno ) . Dilahrikan di Negeri Johor , di Istana. Tiada mustahil Parti Assobiyyah Melayu Najib ini ( Umno ) bakal dikuburkan di Johor dan di istana pada PRU 14 nanti dengan izin Dia ! .Dengan sokongan moral DYAM TMJ dari Istana Johor bersama bekas Timbalan Perdana Menteri dan " GROUP 3 M ) .Iaitu , Mahthir , Muhyiddin dan Mukhris ! bersama Salahuddin Ayub Pemimpin-peminpin Amanah , Pkr dan Dap !( PH ) .

 Untuk tewakan Parti Nasionalis Melayu Najib ( Umno ) dan komplotannya Parti 2h ( Hadi Harun ) . Tiada mustahil ; Kedah ( Muklis -Mahthir ) , Johor ( Mahyuddin , Salehuddun Ayub ( Amanah  )  dan Lim Kit Siang Dap ) ) dan Sabah ( Afdal ) akan bisa menggugat kerjasama komplotan Pas -Umno pada PRU14 ini dengan izin Dia ! Sekaligus mengalahkan " Komplotan Umno -Pas " itu  pada PRU 14 dengan izin Dia !

 Justeru PH memerintah Putrajaya dengan izin Dia ! Umno tiada mustahil bisa saja ikuti jejak langkah Parti yang tertua di Indonesia .Iaitu, Parti Golkar dan Parti yang tertua di India . Iaitu, Congress Party India ! dengan izin Dia ! 
Kerana putaran ; " THE WHEELS OF CHANGE " sudah menghampiri Parti Nasionalis Melayu Najib ( Umno ) itu bersama komplotannya .Iaitu Pas di Kelantan , Kedah , Perlis dan Terengganu dengan izin Dia ! . Ini semua kerja Dia yang Yang Empunya Kuasa yang bisa menentukannya kerna kuasa di tangan Dia! bukan di tangan manusia ! .

 " Dia yang menaikkan mana-mana kerjaaan dan Dia yang  menjatuhkan mana-mana kerajaan yang dikehendakinya . Dan Dia yang menaikkan mana-mana individu dan Dia yang  menjatuhkan mana-mana individu !yang dikehendakinya ." . " Alla Hu Akbar ! " .

Oleh : www.nasharrawy.blogspot.com/ 29.6.16

SALAMUNQAULAMMIRRABBIRRAHIM/ 30.6.16
KOMPLOTAN PAS-UMNO PERANGKAP PENGUNDI MELAYU DENGAN AJARAN " MELAYU ISLAM "
Umno sudah lari akidah dan fahaman kerena menganut akidah Assobiyyah Melayu yang diharamkan Nabi .; sebagai akidah jahiliyyah!! . Sekarang komplotan Pas-Umno mengajar orang Islam ajaran yang tiada di ajar oleh Nabi . Ia itu fahaman " Melayu Islam " .demi untuk selamatkan umno dan bagi nyawa kepada umno . Itu saja motif komplotan Umno- Pas ini . Selain daripada menjadikan pas sebagai boneka untuk lawan '3 Corner fight' menentang semua musuh-musuh umno spt . Amanah , Dap , Pkr ( PH ) dan 3M !!  .
Oleh : www.nasharrawy.blogspot.com/ 30.6.16

SALAMUNQAULAMMIRRABBIRRAHIM/30.6.16
UMNO'S ENTRAPMENT OF HUDUD GAME !!
Mca saman hudud di Mahkamah Tinggi ! ; Itu jenis Kafir apa ?? . Tidak pula jadi Kafir Harbi sebab menjadi komponen UBN !! ; " Double-Standard " . Presiden Ubn bilang pada 29 SEPT 2011,dalam satu PS ,  " Hudud Cannot B Implemented In Malaysia ! .Ini jenis Melayu Apa pulak ! . Kongkalikong ! ! ; Presieden 2H ( Pas ) kemukakan " Private Bill " yang bukan " Hudud " tapi Taazir ! Mana Hudud yg selama ini Timb. MB Kelantan kata nak bentang dalam parlimen !dengan segera ! Gopuh dan tuduh pula orang lain tolak hudud : buat fitnah dan spin !! Kena tipu lagi !!  dek Umno dan menipu orang pula !

Hudud telah dipergunakan Umno untuk pecahkan PR dan Pas itu sendiri . Dan Parti 2h ( Hadi Harun ) telah masuk perangkap tersebut ! Umno sukses!  Apabila agama diperalatkan oleh kalangan agamawan dan " Geng Ostaz " untuk kepentingan politik dan pencapaian duniawi ! . Tunggulah kehancuran ummah dan tamuddun manusia ! yang dibawanya !

SALAMUNQAULAMMIRRABBIRRAHIM/1.7.16

PERANAN HUJJAH DAN STRATEGI PENYUSUNAN KERJA PARTI DALAM PERJUANGAN!
Ahli bisa fahami bahawa buang masa aja menjawab segala tohmahan Pas dan UBN itu dan sia-sia saja .Buang masa! Banyak kerja lain untuk mengatur strategi bagi menentang pas dan ubn ini,.Namum pada pandangan saya bukan semua orang faham kedudukan sesuatu isu itu. Di mana letaknya PH dan di mana letaknya Pas-UBN .

Contohnya bukan semua orang awam tahu kecuali mereka membacanya .Justeru itu minda pengundi bisa dipengaruhi umno dalam 3-4 mint sahja ke atas orang awam dengan hujjah dan fakta palsu di dalam media elektronik ! Dan ada kalanya hujjah lawan hujjah spt kebijaksanan Mujahid berhujjah dengan Us. Pas dan Umno baru-baru ini mengenai keganasan dan demokrasi di TV satu . Ramai yang terbuka minda dan tiada termakan dengan hujjah -hujjah palsu " doesn't hold water " oleh panelis  umno dan pas itu .

Perkara ini perlu jalan seiring  strategi gerak kerja pilihanraya dan hujjah lawan hujjuh,; sebab itu ada forum terbuka , debat dan ceramah dan penulisan " amal maaruf nahi mungkar " ; sekalipun kita tahu kadang -kadang seperti sia-sia spt mencurahkan air ke keladi .Namun , air yang titik berterusan pada simen bisa melopongkan nya dengan izin dia ! . Oleh itu jangan putus asa . " Think Positive ! " .

Namun, hati yang keras jika ada usaha yang konsisten bisa lunturkan hati dengan izin Dia yang empunya ilmu dan yang empunya hidayah ! .Selamat berjuang mengikut kelebihan dan kepakaran yang di berikan Dia kepada masing- masing tanpa merasa bosan dan kecewa  dengan usaha suci murni yang telah di lakukan dalam perjuangan suci ini kerna Islam dan Rabb !

Jangan fikirkan berhasil atau tiada berhasil kerna itu kerja Dia ! . Bukan kerja kita dan jangan ambil kerja Dia ! . " Think Positive " !! Fikirkan Islam dan Rabb ! , Itu saja! . " Alla Hu Akbar ! " . Sekian. Wassalaam. www.nasharrawy.blogspot.com

SALAMUNQAULAMMIRRABBIRRAHIM/ 2.7.16














































































































3M, ( Selamatkan Malaysia dan Deklarasi Rakyat ) dan PH perlu bergabung tenaga menumpaskan Komplotan Pas-Umno .Yang mana Parti 2H ( Hadi Harun ) adalah barua ( agen ) umno untuk lawan semua musuh Umno spt Amanah, Dap dan Pkr ( PH ) dan 3M ( Mahthir , Muhyiddin dan Mukhriz ) pada PRU 14 ! nanti .

Gabungan tenaga semua pihak adalah penting demi tumpaskan Komplotan Pas-Umno pada PRU 14 dan melangkah kaki ke Putrajaya dengan izin Dia ! Untuk itu mudah-mudahan 3M bisa " Join Force " masuk Amanah dengan izin Dia !  " Alla Hu Akbar ! www.nasharrawy.blogspot.com

SALAMUNQAULAMMIRRABBIRRAHIM/2.7.16.
JANGKAAN BENTUK KOLUSI POLITIK PADA PRU 14 DENGAN IZIN DIA!

Dengan berlakunya jangkaan  pengagihan kerusi Pas- Umno dalam "deal " ; Pengagihan kerusi Komplotan Pas-Umno seperti dijangka di Kelantan, Terengganu, Kedah dan Perlis . dalam formula Komplotan Pas-Umno tersebut. Maka :

Cantik ! apabila berlaku formula sedemikian di Kelantan , Terengganu dan Kedah ! Kemungkinan " 3 corner fight " akan hanya berlaku di selain dariapada negeri tersebut ; supaya Pas bisa pecah undi Amanah Pakatan Harapan ( APH ) selain daripada negeri diatas! . Kerna dijangka di kelantan, terengganu dan kedah akan berlaku pertandingan " Satu Lawan Satu " ( "Straight Fight " ) di antara  komplotan Pas Umno berlawan Amanah Pakatan Harapan ( APH ) ! dengan kolaborasi 3M ! .( Mahthir, Muhyiddin dan Mukhliz )

Sementara di negeri-negeri selain Kelantan, Terengganu dan Perlis . Pas bisa bertindak sebagai agen ( Barua ) perpecahan dengan bertanding " 3 corner fight " bagi memberi   laluan  kepada UBN untuk menang pada PRU 14 nanti ! Yang bisa ditentang habis-habisan oleh APH dan 3M dengan izin Dia untuk tumpaskan Komplotan Pas-Umno  tersebut ! 

Amanah dan PH lebih berpotensi untuk gagalkan komplotan Umo-Pas ; Kerna ramai pejuang Islamis dan " Harum manis " dalam Pas akan berhijrah masuk Amanah Pakatan Harapan ( APH); terutamanya di Kelantan, Terengganu , Kedah dan Perlis .!! 

Dan dijangka akan  bisa berlaku pertandingan  " satu lawan satu " di antara Amanah Pakatan Harapan ( APH ) melawan  komplotan Pas-Umno dengan izinnya ;di negeri-negeri tersebut ! Kemenangan buat Amanah Pakatan Harapan ( APH ) dengan kolaborasi 3M ! dengan izin Dia!.di negeri-negeri tersebut ! " Alla Hu Akbar ! " 

Dalam politik macam-macam bisa berlaku . " Politics is d art of possibilities " ! Samada i) akan wujud kerajaan campuran Pas Amanah; setelah mengalahkan Umno atau ii) Berlakunya pertandingan " satu lawan satu " di antara  komplotan Pas-Umno; melalui pengagihan kerusi antara mereka  lawan Amanah Pakatan Harapan ( APH ) . Antara dua kemungkinan sahaja dan amanah perlu bersedia untuk dua kemungkinan tersebut ! dengan izin dia !. Buat negeri Kelantan, Terengganu , Kedah dan Perlis !

Sementara di negeri-negrei selainnya ; dijangka " 3 corner fight " di antara Komplotan Pas-Umno ; di mana Pas adalah agen ( barua )dan Proksi Umno untuk menentang Amanah, Dap dan Pkr ( PH ) dan 3M ( Selamatkan Malaysia dan deklarasi rakyat !); daripada Mahthir, Muhyiddin . Mukhris dan Husam ! )  

Justeru itu Amanah Pakatan Harapan ( APH ) hendaklah bersedia daripada sekarang untuk menghadapi apa saja kemungkinan pada PRU 14 nanti.  Untuk melangkah buat pertama kalinya ke Putrajaya dengan Izin Dia! .  Demi Islam dan Rabb! " Alla Hu Akbar ! " 
www.nasharrawy.blogspot.com/2.7.16.
SALAMUNQAULAMMIRRABBIRRAHIM! 4.7.16 PERSENYAWAAN NAJIB RM DAN 2H ( HADI HARUN ) !!

 Habis nanti parti Assobiyyah Melayu Najib ( Umno ) samada ahlinya di pecat atau keluar parti join PH !! Yang tinggal hanya Najib dan RM ( Rosmah ) sahaja!! ; Captain of a ship without d crews !! .Umno: " Your Days R Numbered "  14th GE is a doomsday 4 umno 4 good.! Victory 4 Amanah, Dap and Pkr ( PH ) !! and 3M ( Mahthir, Muhyiddin , and Mukhriz ) ; Husam and Shafie Afdal  join-force !! with " Selamatkan Malaysia " and " Deklarasi Rakyat! " . Umno 2b ousted out of Putrajaya and d  Rakyat satu bangsa Malaysia 2 take over with PH ( Pakatan Harapan ) in d GE 14 by HIs Grace ! Sabah no more a "fixed deposit " 4 Umno !!   " Alla HU Akbar! " 

Apabila Perompak Jadi Pemimpin dan Ulamak Jahat Bersubahah !
Apabila Perompak Jadi Pemimpin dan Ulamak Jahat Bersubahah ! 
Semua ini bisa berlaku apabila ada persenyawaan Penguasa yang zalim dan perompak khazanah rakyat dan wang negara dengan Ulamak yang jahat bersubahah dengannya ( Pseudo Ulamaks ) !!
www.nasharrawy.blogspot.com/4.7.16

HADIS NABI : " Nabi pernah berkata, " akan datang bila wafatnya aku,akan ada pemimpinyang dilantik di kalangan penyamun; di mana kerja menyamun keuntungan negara untuk diri mereka sendiri ; tak amanah ! "  .... Us. Shamsuri Hj. Ahmad .

SALAMUNQAULAMMIRRABBIRRAHIM/4.7.16  " ke- TUHAN -an "

SALAMUNQAULAMMIRRABBIRRAHIM/12.7.16    RASIS DAN KEMUNAFIKAN !!
Umno adalah parti Nasionalis Rasis Melayu Najib ; justeru itu ,Umno tiada bisa hidup tanpa main itu rasis terhadap Dap yang bukan parti rasis satu kaum . Tapi parti pelbgai kaum . Tiada seperti Mca 100 % satu kaum dan bersifat rasis! tapi bisa main isu rasis dengan umno untuk kaut undi Melayu dan Cina ! .

Itu saja sebenarnay kerna Umno tiada bisa hidup tanpa agenda rasisnya ! Mutakhirnya Parti 2h menunjukkan rasisnya menentang Dap lebih daripada Parti Nasionalis Rasis Melayu Najib ( Umno ) dan Perkasam !! 

Supaya bisa diterima Umno dalam agenda Komplotan Umno-Pas untuk menjadi barua ( agen ) dan Proksi Parti Melayu Rasis Najib ( umno ) untuk mengalahkan semua musuh Umno dalam " 3 corner fight " menentang  : Amanah, Pkr Dap ( PH ) dan 3M ! .dalam PRU 14 ! . nanti . Strategi ini akan di pintas oleh Gabungan Pembangkang ( PH) dan 3M dengan izin Dia ! " Alla Hu Akbar! " 

SIAPA SEBENARNYA YANG MUNAFIK !! ; Memang ada niat 2H mahu kerajaan Melayu Islam di Selangor dan Perak pada 2008 ; mengkhianati Pakatan Rakyat DAN " PAS 4 ALL"; buktinya: Nasharrawy Rawaan ·
https://www.youtube.com/watch?v=1aGoRI0QJqc...MAJLISSHURA ULAMAK KHIANATI ALMARHUM TOK GURU !
Nasharrawy Rawaan ·
PERANCANGAN JAHAT MUSRSHIDUL AM BULAN SEKARANG!! ;http://www.harakahdaily.net/.../40354-himmah-lambang... … ;http://www.harakahdaily.net/.../40359-prn-sarawak... … PEMUDA BULAN DAN GENG USTAZ SUBAHAH DGN PETUALANG;https://www.facebook.com/Sahabat.DSNizar/?fref=ts… …

BLOK GOBLOK BONEKA UMNO DAN " 3CORNER FIGHT" BUKTI JELAS 2H ADALAH KHADAM PENZALIM UNTUK BERI NAFAS KEPADA KERIS TELANJANG!.... nasharrawy/21.4.16; Nash Ar-Rawy @Adnanrawa
SALAMUNQAULAMMIRRABBIRRAHIM/13.7.16 ISU RASIS TERHADAP DAP TAKUTKAN MELAYU!

Jumlah semua mp cina dan india hanya 60 org saja. Jumlah semua mp melayu/bumiputra islam (BI) seramai 137org. Dan jumlah semua Bumiputra bukan Islam (BBI) dari Sbh/Srwk) seramai 25 org.( jumlah semua mp 222 org. Jika campur semua mp cina/india/bumiputra bukan islam hanya 85 org saja. Sedangkan simple majority perlukan 112 org. Duapertiga 2/3 mesti 148 org. Rumusan cina//india dan BBI takdpt perentah msia.Anda boleh rujuk dlm keputusan PRU-13. Hujah umno dan BTN kalah umno boleh cina tak betul samasekali dan memperbodohkan melayu supaya setia.kpd umno wpun rasuah/zalim/perkauman..Tk

Mengapa DAP Dijadikan Sasaran Permusuhan?- Sejak tewasnya BN dalam memenangi 2/3 kerusi Parlimen di Dewan Rakyat, berlaku kekecohan khususnya di kalangan Bani Melayu bahawa kononnya Ahli Parlimen Malaysia kini ramai yang Bukan Melayu. Untuk lebih menakutkan, kononnya DAP sudah mula menguasai segalanya! Aduhai sayang aduhai... *Adakah kita mengalami kerosakan minda yang semakin parah?* DAP bertanding di kawasan Cina menghampiri majoriti dan lawannya adalah MCA, MIC dan Gerakan. Jika DAP kalah sekalipun Melayu tidak akan bertambah dalam Parlimen sebab DAP lawan MCA, MIC dan GERAKAN. Malahan, kemenangan Pakatan Rakyat ini menyebabkan Melayu bertambah kerusi dalam Parlimen dan DUN. Saya bagi FAKTA berikut : (7 Kerusi Parlimen PR) 1. Rafizi (PKR) menang vs Gary Lim (BN) - PANDAN 2. Dr Siti Mariah (PAS) Menang vs S. Murugesan (BN) - KOTA RAJA 3. Tan Sri Khalid (PKR) Menang vs Tan Kok Eng (BN) - BDR TUN RAZAK 4. Imran Hamid (PKR) menang vs Kong Cho Ha (BN) - LUMUT 5. Dato Arif (DAP) menang vs Hoh Khai Mun (BN) - RAUB 6. Kamarul Bahrin (PKR) menang vs V.S Mogan (BN) TLK KEMAMANG 7. Khairil K. Johari menang vs Teh Leong Meng (BN) BKT BENDERA KESIMPULANNYA? Menang Pakatan Rakyat, bermakna 7 Ahli Parlimen Melayu bertambah dalam Parlimen. Jika Pakatan Rakyat Kalah, kita akan kehilangan 7 Ahli Parlimen Melayu. SETERUSNYA, berikut pula adalah sedikit FAKTA berkaitan 8 Kerusi DUN : 1. Azman Nasarudin (PKR) menang vs S. Ananthan (BN) ? LUNAS, Kedah 2. Dato Anuar Abdullah (PAS) menang vs Tan Ken Ten (BN) ? KOTA LAMA, Kelantan 3. Azan Ismail (PKR) menang vs Dato Toh Chin (BN) ? BANDAR, Terengganu 4. Tengku Zulpuri (DAP) menang vs Dato Chuah Boon (BN) ? MENTAKAB, Pahang 5. Mohd Rashid (PKR) menang vs Wong Mun (BN) - PANTAI JERJAK, Penang 6. Dr Idris (PKR) menang vs K. Parthiban (BN) ? IJOK, Selangor 7. Aminul Huda (PAS) menang vs Teo Yew (BN)- PARIT YANI, Johor 8. Abdullah Husin (PAS) menang vs M. Sorianarayan (BN) ? PUTERI WANGSA, Johor. Orang bertanya kepada saya bagaimana pula seorang Melayu, DS GHANI OTHMAN boleh kalah kepada Sdr LIM KIT SIANG? Saya katakan Ghani Othman cari penyakit. Dia bertanding di kawasan pengundi (Cina 52%) (Melayu 34%), manakala selebihnya India. Parlimen ini juga dulunya adalah milik MCA. Kalau Umno masih terus membangkitkan isu Melayu dan Bukan Melayu seperti ini, Saya mahu bertanya bagaimana pula Kawasan Majoriti Pengundi Melayu, tetapi menyaksikan Calon BN yang Bukan Melayu boleh menang?! Melayu Umno itu undi siapa? Mahu lihat FAKTAnya, mari saya senaraikan : 1. PARLIMEN Simpang Renggam (M- 56%) Suhaizan (PAS) kalah vs Liang Teck Meng (BN) 2. PARLIMEN Tanjung Piai (M- 52 %) Dr Mahzir (DAP) Kalah vs Wee Jack (BN) 3. PARLIMEN Batu Sapi (Islam 51%) Hamzah (PAS ) Kalah vs Tsen Tsau (BN) 4. DUN Gurun (M- 57%) Salma Ismail (PKR) Kalah vs. Dr Leong (BN) 5. DUN Cheka (M- 69%) Cikgu Abas (PKR) kalah vs Dato Fong (BN) 6. DUN Gambir (M- 56%) Dato Mahfoz Mohd (PAS) kalah vs M. Aso (BN) 7. DUN Chenderiang (M-36%, C-30%) Amani Abdullah (PKR) kalah vs Dr Mah Hang(BN) 8. DUN Pemanis (M- 56%) Cikgu Normala (PAS) Kalah vs Lau Chin (BN) 9. DUN Kahang (M-74%) Hamdan (PKR) kalah vs R. Vidyanathan (BN) 10. DUN Pulai Sebatang (M-63%) Ungku Mohd Nor kalah vs Dato Tee Seiw (BN) 11. DUN Tg Aru (Islam ? 52%) Hamid Ismail (PAS) kalah vs Yong Oui (BN) 12. DUN Bingkor (Islam 38%) Ahmad Shah (PKR) kalah vs Kennedy John (BN) 13. DUN Merotai (Islam-53%) Ahmad Dullah (PAS) kalah vs. Pang Yuk Ming (BN). TUNGGU! Mengapa DAP dimusuhi Umno BN dan kemudian mengheret semua pihak termasuk rakan-rakan DAP dalam PR (dulunya) untuk memusuhi DAP? JAWAPAN saya mudah. Ia kerana musuh dan ancaman sebenar BN adalah 1)DAP dan kemudian diikuti oleh 2)PKR. Khususnya bagi kerusi-kerusi yang lawan mereka adalah MIC, MCA dan GERAKAN. MENGAPA? Ia kerana survival BN terancam akibat kedua-dua parti ini khususnya DAP. Dua kali PRU yang terkini bagi negara ini iaitu PRU12 (2008) dan PRU13 (2013) menyaksikan parti-parti komponen BN iaitu MIC, MCA dan GERAKAN mengalami kekalahan yang sangat teruk. Mereka tewas di tangan PR khususnya oleh DAP ! Maka, melemahkan PR dan seterusnya bagi memastikan survival BN adalah melalui cara menghapuskan atau melemahkan DAP, yang seterusnya melemahkan dan menghancurkan PR. BAGAIMANA? Kaedah serangan paling mudah dan cepat bagi menghancurkan lawan adalah dengan membuat SERANGAN PERSEPSI dan merekayasa ketakutan demi ketakutan ataupun saya sebut sebagai strategi "Instill Fear", menanamkan rasa takut. MEMPOTRETKAN lawan dengan sehodoh-hodoh dan sejahat-jahatnya melalui pelbagai instrumen, agensi dan proksi. Kemudian ia dilakukan secara BERULANG-ULANG bertujuan menanamnya di minda bawah sedar setiap orang. CONTOHNYA? DAP anti Islam. DAP menindas bangsa Melayu. DAP adalah proksi PAP dari Singapura. DAP menjalankan misi kristianisasi terancang. DAP benci ulamak. DAP giat menghancurkan PAS. DAP mahu jadikan Malaysia macam Singapura bawah Lee Kuan Yew. DAP jahat. DAP jahat. DAP jahat dan macam-macam lagi, agaknya sehingga dunia kiamat. Itulah ratiban umno dan kini menjadi ratiban bergema oleh kebanyakan yang lebi suka serta percaya kepada Auta daripada FAKTA. Mereka berfikir dengan emosi, bukan dengan akal yang sihat. Justeru, selepas meneliti FAKTA dan bukannya hanya mempercayai AUTA, apakah anda masih percaya dakyah UMNO? UMNO menipu kita selama ni dengan memainkan sentimen perkauman. Sebenarnya yang merosakkan Melayu dan menggadaikan masa depan melayu adalah pemimpin UMNO. Hentikan bermain isu perkauman jika anda tidak tahu fakta sebenar.

DAP Sebagai Sasaran !! Sejak tewasnya BN dalam memenangi 2/3 kerusi Parlimen di Dewan Rakyat, berlaku kekecohan khususnya di kalangan Bani Melayu bahawa kononnya Ahli Parlimen Malaysia kini ramai yang Bukan Melayu. Untuk lebih menakutkan, kononnya DAP sudah mula menguasai segalanya! Aduhai sayang aduhai... *Adakah kita mengalami kerosakan minda yang semakin parah?* DAP bertanding di kawasan Cina menghampiri majoriti dan lawannya adalah MCA, MIC dan Gerakan. Jika DAP kalah sekalipun Melayu tidak akan bertambah dalam Parlimen sebab DAP lawan MCA, MIC dan GERAKAN. Malahan, kemenangan Pakatan Rakyat ini menyebabkan Melayu bertambah kerusi dalam Parlimen dan DUN. Saya bagi FAKTA berikut : (7 Kerusi Parlimen PR) 1. Rafizi (PKR) menang vs Gary Lim (BN) - PANDAN 2. Dr Siti Mariah (PAS) Menang vs S. Murugesan (BN) - KOTA RAJA 3. Tan Sri Khalid (PKR) Menang vs Tan Kok Eng (BN) - BDR TUN RAZAK 4. Imran Hamid (PKR) menang vs Kong Cho Ha (BN) - LUMUT 5. Dato Arif (DAP) menang vs Hoh Khai Mun (BN) - RAUB 6. Kamarul Bahrin (PKR) menang vs V.S Mogan (BN) TLK KEMAMANG 7. Khairil K. Johari menang vs Teh Leong Meng (BN) BKT BENDERA KESIMPULANNYA? Menang Pakatan Rakyat, bermakna 7 Ahli Parlimen Melayu bertambah dalam Parlimen. Jika Pakatan Rakyat Kalah, kita akan kehilangan 7 Ahli Parlimen Melayu. SETERUSNYA, berikut pula adalah sedikit FAKTA berkaitan 8 Kerusi DUN : 1. Azman Nasarudin (PKR) menang vs S. Ananthan (BN) ? LUNAS, Kedah 2. Dato Anuar Abdullah (PAS) menang vs Tan Ken Ten (BN) ? KOTA LAMA, Kelantan 3. Azan Ismail (PKR) menang vs Dato Toh Chin (BN) ? BANDAR, Terengganu 4. Tengku Zulpuri (DAP) menang vs Dato Chuah Boon (BN) ? MENTAKAB, Pahang 5. Mohd Rashid (PKR) menang vs Wong Mun (BN) - PANTAI JERJAK, Penang 6. Dr Idris (PKR) menang vs K. Parthiban (BN) ? IJOK, Selangor 7. Aminul Huda (PAS) menang vs Teo Yew (BN)- PARIT YANI, Johor 8. Abdullah Husin (PAS) menang vs M. Sorianarayan (BN) ? PUTERI WANGSA, Johor. Orang bertanya kepada saya bagaimana pula seorang Melayu, DS GHANI OTHMAN boleh kalah kepada Sdr LIM KIT SIANG? Saya katakan Ghani Othman cari penyakit. Dia bertanding di kawasan pengundi (Cina 52%) (Melayu 34%), manakala selebihnya India. Parlimen ini juga dulunya adalah milik MCA. Kalau Umno masih terus membangkitkan isu Melayu dan Bukan Melayu seperti ini, Saya mahu bertanya bagaimana pula Kawasan Majoriti Pengundi Melayu, tetapi menyaksikan Calon BN yang Bukan Melayu boleh menang?! Melayu Umno itu undi siapa? Mahu lihat FAKTAnya, mari saya senaraikan : 1. PARLIMEN Simpang Renggam (M- 56%) Suhaizan (PAS) kalah vs Liang Teck Meng (BN) 2. PARLIMEN Tanjung Piai (M- 52 %) Dr Mahzir (DAP) Kalah vs Wee Jack (BN) 3. PARLIMEN Batu Sapi (Islam 51%) Hamzah (PAS ) Kalah vs Tsen Tsau (BN) 4. DUN Gurun (M- 57%) Salma Ismail (PKR) Kalah vs. Dr Leong (BN) 5. DUN Cheka (M- 69%) Cikgu Abas (PKR) kalah vs Dato Fong (BN) 6. DUN Gambir (M- 56%) Dato Mahfoz Mohd (PAS) kalah vs M. Aso (BN) 7. DUN Chenderiang (M-36%, C-30%) Amani Abdullah (PKR) kalah vs Dr Mah Hang(BN) 8. DUN Pemanis (M- 56%) Cikgu Normala (PAS) Kalah vs Lau Chin (BN) 9. DUN Kahang (M-74%) Hamdan (PKR) kalah vs R. Vidyanathan (BN) 10. DUN Pulai Sebatang (M-63%) Ungku Mohd Nor kalah vs Dato Tee Seiw (BN) 11. DUN Tg Aru (Islam ? 52%) Hamid Ismail (PAS) kalah vs Yong Oui (BN) 12. DUN Bingkor (Islam 38%) Ahmad Shah (PKR) kalah vs Kennedy John (BN) 13. DUN Merotai (Islam-53%) Ahmad Dullah (PAS) kalah vs. Pang Yuk Ming (BN). TUNGGU! Mengapa DAP dimusuhi Umno BN dan kemudian mengheret semua pihak termasuk rakan-rakan DAP dalam PR (dulunya) untuk memusuhi DAP? JAWAPAN saya mudah. Ia kerana musuh dan ancaman sebenar BN adalah 1)DAP dan kemudian diikuti oleh 2)PKR. Khususnya bagi kerusi-kerusi yang lawan mereka adalah MIC, MCA dan GERAKAN. MENGAPA? Ia kerana survival BN terancam akibat kedua-dua parti ini khususnya DAP. Dua kali PRU yang terkini bagi negara ini iaitu PRU12 (2008) dan PRU13 (2013) menyaksikan parti-parti komponen BN iaitu MIC, MCA dan GERAKAN mengalami kekalahan yang sangat teruk. Mereka tewas di tangan PR khususnya oleh DAP ! Maka, melemahkan PR dan seterusnya bagi memastikan survival BN adalah melalui cara menghapuskan atau melemahkan DAP, yang seterusnya melemahkan dan menghancurkan PR. BAGAIMANA? Kaedah serangan paling mudah dan cepat bagi menghancurkan lawan adalah dengan membuat SERANGAN PERSEPSI dan merekayasa ketakutan demi ketakutan ataupun saya sebut sebagai strategi "Instill Fear", menanamkan rasa takut. MEMPOTRETKAN lawan dengan sehodoh-hodoh dan sejahat-jahatnya melalui pelbagai instrumen, agensi dan proksi. Kemudian ia dilakukan secara BERULANG-ULANG bertujuan menanamnya di minda bawah sedar setiap orang. CONTOHNYA? DAP anti Islam. DAP menindas bangsa Melayu. DAP adalah proksi PAP dari Singapura. DAP menjalankan misi kristianisasi terancang. DAP benci ulamak. DAP giat menghancurkan PAS. DAP mahu jadikan Malaysia macam Singapura bawah Lee Kuan Yew. DAP jahat. DAP jahat. DAP jahat dan macam-macam lagi, agaknya sehingga dunia kiamat. Itulah ratiban umno dan kini menjadi ratiban bergema oleh kebanyakan yang lebi suka serta percaya kepada Auta daripada FAKTA. Mereka berfikir dengan emosi, bukan dengan akal yang sihat. Justeru, selepas meneliti FAKTA dan bukannya hanya mempercayai AUTA, apakah anda masih percaya dakyah UMNO? UMNO menipu kita selama ni dengan memainkan sentimen perkauman. Sebenarnya yang merosakkan Melayu dan menggadaikan masa depan melayu adalah pemimpin UMNO. Hentikan bermain isu perkauman jika anda tidak tahu fakta sebenar

Mengapa DAP Dijadikan Sasaran Permusuhan?- Sejak tewasnya BN dalam memenangi 2/3 kerusi Parlimen di Dewan Rakyat, berlaku kekecohan khususnya di kalangan Bani Melayu bahawa kononnya Ahli Parlimen Malaysia kini ramai yang Bukan Melayu. Untuk lebih menakutkan, kononnya DAP sudah mula menguasai segalanya! Aduhai sayang aduhai... *Adakah kita mengalami kerosakan minda yang semakin parah?* DAP bertanding di kawasan Cina menghampiri majoriti dan lawannya adalah MCA, MIC dan Gerakan. Jika DAP kalah sekalipun Melayu tidak akan bertambah dalam Parlimen sebab DAP lawan MCA, MIC dan GERAKAN. Malahan, kemenangan Pakatan Rakyat ini menyebabkan Melayu bertambah kerusi dalam Parlimen dan DUN. Saya bagi FAKTA berikut : (7 Kerusi Parlimen PR) 1. Rafizi (PKR) menang vs Gary Lim (BN) - PANDAN 2. Dr Siti Mariah (PAS) Menang vs S. Murugesan (BN) - KOTA RAJA 3. Tan Sri Khalid (PKR) Menang vs Tan Kok Eng (BN) - BDR TUN RAZAK 4. Imran Hamid (PKR) menang vs Kong Cho Ha (BN) - LUMUT 5. Dato Arif (DAP) menang vs Hoh Khai Mun (BN) - RAUB 6. Kamarul Bahrin (PKR) menang vs V.S Mogan (BN) TLK KEMAMANG 7. Khairil K. Johari menang vs Teh Leong Meng (BN) BKT BENDERA KESIMPULANNYA? Menang Pakatan Rakyat, bermakna 7 Ahli Parlimen Melayu bertambah dalam Parlimen. Jika Pakatan Rakyat Kalah, kita akan kehilangan 7 Ahli Parlimen Melayu. SETERUSNYA, berikut pula adalah sedikit FAKTA berkaitan 8 Kerusi DUN : 1. Azman Nasarudin (PKR) menang vs S. Ananthan (BN) ? LUNAS, Kedah 2. Dato Anuar Abdullah (PAS) menang vs Tan Ken Ten (BN) ? KOTA LAMA, Kelantan 3. Azan Ismail (PKR) menang vs Dato Toh Chin (BN) ? BANDAR, Terengganu 4. Tengku Zulpuri (DAP) menang vs Dato Chuah Boon (BN) ? MENTAKAB, Pahang 5. Mohd Rashid (PKR) menang vs Wong Mun (BN) - PANTAI JERJAK, Penang 6. Dr Idris (PKR) menang vs K. Parthiban (BN) ? IJOK, Selangor 7. Aminul Huda (PAS) menang vs Teo Yew (BN)- PARIT YANI, Johor 8. Abdullah Husin (PAS) menang vs M. Sorianarayan (BN) ? PUTERI WANGSA, Johor. Orang bertanya kepada saya bagaimana pula seorang Melayu, DS GHANI OTHMAN boleh kalah kepada Sdr LIM KIT SIANG? Saya katakan Ghani Othman cari penyakit. Dia bertanding di kawasan pengundi (Cina 52%) (Melayu 34%), manakala selebihnya India. Parlimen ini juga dulunya adalah milik MCA. Kalau Umno masih terus membangkitkan isu Melayu dan Bukan Melayu seperti ini, Saya mahu bertanya bagaimana pula Kawasan Majoriti Pengundi Melayu, tetapi menyaksikan Calon BN yang Bukan Melayu boleh menang?! Melayu Umno itu undi siapa? Mahu lihat FAKTAnya, mari saya senaraikan : 1. PARLIMEN Simpang Renggam (M- 56%) Suhaizan (PAS) kalah vs Liang Teck Meng (BN) 2. PARLIMEN Tanjung Piai (M- 52 %) Dr Mahzir (DAP) Kalah vs Wee Jack (BN) 3. PARLIMEN Batu Sapi (Islam 51%) Hamzah (PAS ) Kalah vs Tsen Tsau (BN) 4. DUN Gurun (M- 57%) Salma Ismail (PKR) Kalah vs. Dr Leong (BN) 5. DUN Cheka (M- 69%) Cikgu Abas (PKR) kalah vs Dato Fong (BN) 6. DUN Gambir (M- 56%) Dato Mahfoz Mohd (PAS) kalah vs M. Aso (BN) 7. DUN Chenderiang (M-36%, C-30%) Amani Abdullah (PKR) kalah vs Dr Mah Hang(BN) 8. DUN Pemanis (M- 56%) Cikgu Normala (PAS) Kalah vs Lau Chin (BN) 9. DUN Kahang (M-74%) Hamdan (PKR) kalah vs R. Vidyanathan (BN) 10. DUN Pulai Sebatang (M-63%) Ungku Mohd Nor kalah vs Dato Tee Seiw (BN) 11. DUN Tg Aru (Islam ? 52%) Hamid Ismail (PAS) kalah vs Yong Oui (BN) 12. DUN Bingkor (Islam 38%) Ahmad Shah (PKR) kalah vs Kennedy John (BN) 13. DUN Merotai (Islam-53%) Ahmad Dullah (PAS) kalah vs. Pang Yuk Ming (BN). TUNGGU! Mengapa DAP dimusuhi Umno BN dan kemudian mengheret semua pihak termasuk rakan-rakan DAP dalam PR (dulunya) untuk memusuhi DAP? JAWAPAN saya mudah. Ia kerana musuh dan ancaman sebenar BN adalah 1)DAP dan kemudian diikuti oleh 2)PKR. Khususnya bagi kerusi-kerusi yang lawan mereka adalah MIC, MCA dan GERAKAN. MENGAPA? Ia kerana survival BN terancam akibat kedua-dua parti ini khususnya DAP. Dua kali PRU yang terkini bagi negara ini iaitu PRU12 (2008) dan PRU13 (2013) menyaksikan parti-parti komponen BN iaitu MIC, MCA dan GERAKAN mengalami kekalahan yang sangat teruk. Mereka tewas di tangan PR khususnya oleh DAP ! Maka, melemahkan PR dan seterusnya bagi memastikan survival BN adalah melalui cara menghapuskan atau melemahkan DAP, yang seterusnya melemahkan dan menghancurkan PR. BAGAIMANA? Kaedah serangan paling mudah dan cepat bagi menghancurkan lawan adalah dengan membuat SERANGAN PERSEPSI dan merekayasa ketakutan demi ketakutan ataupun saya sebut sebagai strategi "Instill Fear", menanamkan rasa takut. MEMPOTRETKAN lawan dengan sehodoh-hodoh dan sejahat-jahatnya melalui pelbagai instrumen, agensi dan proksi. Kemudian ia dilakukan secara BERULANG-ULANG bertujuan menanamnya di minda bawah sedar setiap orang. CONTOHNYA? DAP anti Islam. DAP menindas bangsa Melayu. DAP adalah proksi PAP dari Singapura. DAP menjalankan misi kristianisasi terancang. DAP benci ulamak. DAP giat menghancurkan PAS. DAP mahu jadikan Malaysia macam Singapura bawah Lee Kuan Yew. DAP jahat. DAP jahat. DAP jahat dan macam-macam lagi, agaknya sehingga dunia kiamat. Itulah ratiban umno dan kini menjadi ratiban bergema oleh kebanyakan yang lebi suka serta percaya kepada Auta daripada FAKTA. Mereka berfikir dengan emosi, bukan dengan akal yang sihat. Justeru, selepas meneliti FAKTA dan bukannya hanya mempercayai AUTA, apakah anda masih percaya dakyah UMNO? UMNO menipu kita selama ni dengan memainkan sentimen perkauman. Sebenarnya yang merosakkan Melayu dan menggadaikan masa depan melayu adalah pemimpin UMNO. Hentikan bermain isu perkauman jika anda tidak tahu fakta sebenar.

Jumlah semua mp cina dan india hanya 60 org saja. Jumlah semua mp melayu/bumiputra islam (BI) seramai 137org. Dan jumlah semua Bumiputra bukan Islam (BBI) dari Sbh/Srwk) seramai 25 org.( jumlah semua mp 222 org. Jika campur semua mp cina/india/bumiputra bukan islam hanya 85 org saja. Sedangkan simple majority perlukan 112 org. Duapertiga 2/3 mesti 148 org. Rumusan cina//india dan BBI takdpt perentah msia.Anda boleh rujuk dlm keputusan PRU-13. Hujah umno dan BTN kalah umno boleh cina tak betul samasekali dan memperbodohkan melayu supaya setia.kpd umno wpun rasuah/zalim/perkauman..Tk

Haji A. Bakar: MINDA BARU TEGANU ialah satu group whatsapp yang membicarakan tentang bagaimana rakyat Teganu boleh bangkit kembali untuk jadikan negeri ini salah satu negeri termaju di Malaysia saperti Selangor dan Pulau Pinang. Ahli group terdiri dari semua lapisan masyarakat Teganu. Ada orang politik dari pelbagai parti politik dan aktivis NGO. Ada professional dalam pelbagai bidang dan pentadbir negeri dan persekutuan. Ada juga orang pencen yang pernah berkhidmat sebagai pegawai tinggi dan kanan kerajaan negeri dan persekutuan. Semua nya mahu berbincang mencari idea bagaimana mahu majukan Teganu yang telah menerima anggaran RM 100 BILION wang royalti Petronas selama 38 tahun (mulai tahun 1978) TETAPI masih dianggap mengikut data statistik sebagai sebuah negeri yang berada dalam kelompok NEGERI MISKIN DI MALAYSIA. A.Bakar Kasim Admin MINDA BARU TEGANU

SALAMUNQAULAMMIRRABBIRRAHIM/13.7.16 SKANDAL NEGARA DAN KERAKUSANNYA!!; kesannya terhadap kehidupan rakyat ! yang terhimpit

OSA dijadikan " Fortress " Umno untuk melindungi diri ! dan kebal ! untuk bisa melakukan pelbagai skandal dan kemungkaran ekonomi ! sewenang-wenangnya !! menghabiskan wang rakyat , songlap wang rakyat !! Dan rakyat bisa DIPAKSA bayar segala hutang negara dengan pelbagai caranya ; Gst , naik harga minyak dll .

Hutang Negara sebanyak RM 50Billion ditanggung rakyat ! Di atas kerakusan dan perbuatan skandal-skandal tersebut !! menganiayai rakyat ; Rakyat yang susah kehidupannya semakin sempit, terhimpit dan tertekan kehidupan mereka dek kos harga barang yang melambung tinggi yang dipaksakan ke atas rakyat untuk membayar hutang-hutang skandal-skandal tersebut setiap hari !! .secara tidak langsung tanpa disedari !

Sedangkan Tabung peribadi derma PM secara akaun peribadi pernah terima " SEDEKAH " sebanyak RM2.6 Billon ! yang tiada dikira rasuah oleh Peguam Negara dan SPRM ( Suruhanjaya Perintah RM ) nasharrawy.blogspot.com/13.7.16

SALAMUNQAULAMMIRRABBIRRAHIM/13.7.16 GENCATAN SENJATA PAS-PH !!

WILL D NO 2 IN " PARTI 2H ' B OUSTED OUT SOONER OR LATER !! 15.7.16

MENGAPA  HARUS RAKYAT  MENYAKSIKAN PENGKHIANATAN PARTI 2H TERHADAP PERJUANGAN RAKYAT !! ; MUNGKINLAH ORANG NO 2 DALAM PARTI 2H AKAN TERSINGKIR NANTI!! ; KERNA MENJEJASKAN KOMPLOTAN PARTI 2H -UMNO UNTUK JADIKAN PARTI 2H BARUA ( AGENNYA ) UNTUK MENENTANG SEMUA MUSUH UMNO ; PKR , AMANAH DAP ( PH ) DAN 3M !! DALAM PRU14 NANTI KERNA DEDAKNYA!!

Pkr ada dalam pakatan politik pembangkang bersama Dap dan Amanah . Iaitu PH ( Pakatan Harapan ) . Waqi' ini hendaklah dihormati oleh Pas ! Paling tidak pun Pas berkompromi kerusi dengan PH ( yang di wakili oleh Amanah ) .

Jika benar dan bersungguh-sungguh istiqamah Tim Presiden Pas mahu " gencaan senjata" dengan PH setelah menyedari lawan yang sebenarnya adalah Umno . Maka paling tidak pun pada PRU 14 nanti ada kompromi kerusi dengan PH ; sama -sama tewaskan Ubn pada PRU 14 ini ; sekalipun jika Pas tak masuk PH .

Yang penting sekali adalah kompromi kerusi supaya berlaku " Straight Fight " ( Satu Lawan Satu ) tumpaskan Ubn pada PRU 14 ini dengan izin Dia ! " Alla Hu Akbar ! " . www.nasharrawy.blogspot.com./13.7.16

SALAMUNQAULAMMIRRQABBIRRAHIM/ 15.7.16   KESAN DRP PERPECAHAN DALAMAN UMNO!


Pencerahan demi pencerahan yang dilakukan Mahthir tehadap rasuah, salahgunakuasa dan kezaliman dan penipuan ke atas rakyat tiada bisa hilang begitu sahja . Bahkan makin terbukti akan kebenaranya ! Terkini , Hutang 1MDB yang dipaksakan di bayar oleh rakyat sebanyak RM27.7 Billion ; termasuk hutang negara yang sudah melewati RM50 Billion!! .Menyusahkan rakyat yang menanggung hutang bikinan Najib RM !!

Perpecahan dalaman Parti Nasionalis Melayu ( Umno ) memang sedikit sebanyak memberikan kesan kepada parti tersebut . Jangan kata tak ada kesan langsung! .

Almarhum Dato' Onn B. Jaafar telah menubuhkan Parti Negara yang berfsifaf " One Malaysians " bukannya " One Malay Sovereignty"  yang bersifat rasis ( Umno ) . telah berjaya memerintah Terengganu dengan kerajaan Pas ! .

Perpecahan dalam Umno yang kesannya tertubuhnya S.46 telah berkesan menjatuhkan kerajaan Umno di Kelantan dengan Pas menjadi MB dan S.46 jadi TMB. yang terpaksa dibubarkan oleh Ku Li kemudiannya kerna dedak ada dalam Umno !!

Perpecahan dalaman Umno yang terkini yang berkemungkinan 3M dan Shafie Apdal menubuhkan parti baru untuk menentang Umno dalam PRU 14 akan memberikan kredit kepada PH dalam PRU 14 dan menambahkan kekuatan gabungan pembangkang ! .dengan izin Dia !

Dengan adanya parti baru (3M ) dan Shafie Apdal itu nanti isu perkauman yang dimainkan oleh Umno selama ini tiada akan laku lagi kerna Umno terpaksa fokus kepada isu dalaman yang mana kepercayaan pengundi Melayu kepada Umno akan merosot kerna tumpuan Umno sekarang perlu fokus kepada parti baru (3M ) yang menentang Umno secara lebih bersistematik dan beroganasir bersama pembangkang ( PH ) ! .( bersama Amanah, Dap dan Pkr ! ) .

Permainan " Rasis Game and Mockery " yang selama ini dimainkan oleh Umno di dalam setiap PRU oleh Ummno ke atas Dap ! Sekarang ini sudahpun  diambil-alih oleh Proksi dan baruanya ( agen ) . Iaitu, Parti 2H !! yang sudah hilang pengaruh , " flip Flop " ; tiada berpendirian tetap dan lebih kepada seronok dengan Komplotan Umno-Pas dalam PRU 14 nanti .selaku baruanya ( agen) dalam " 3 corner fight " untuk mengalahkan semua musuh Umno!

Ternyata PRU 14 nanti akan menjadi lebih meriah dan sengit di antara pertarungan yang sebenarnya ; PH VS Ubn ! yang bisa merancakkan lagi peperangan " Ballot Paper " di antara PH yang mendapat sokongan parti baru ( 3M dan Shafie ) dengan Ubn .Mudaha-mudahan Umno akan kecundang dan buat pertama kalinya menjadi Pembangkang di dalam Parlimen dengan izin Dia ! Menjejaki parti Kongres India dan Parti Golkar Indonesia !! .

.Pakatan Harapan ( PH ) yang bersifat  " Multi-Racial " bisa mewakili suara rakyat yang bencikan parti yang bersifat perkauman dan bernaunsakan kaum ( Umno-Mca ) . Yang penuh dan sarat dengan pelbagai skandal berbiliion ringgit , salahgunakuasa, zalim dan rakus itu .

Sudah tiba masanya sekarang untuk menghentikannya segala kemungkaran ekonomi dan kerakusan umno itu  pada PRU 14. Dengan menumpaskan parti Nasionalis Melayu Najib ( Umno ) dan Proksi atau baruanya ( agen ) . Iaitu , Parti 2H ! pada PRU 14 ini !! ; sebagai kemenangan rakyat . Memberikan satu sinar baru untuk satu bangsa Malaysia dengan izin Dia ! . " Alla Hu Akbar! "
Oleh : www.nasharrawy.blogspot.com / 15.7.16

SALAMUNQAULAMMIRRABBIRRAHIM/ 16.7.16    PENGARUH " IS " DALAM PARTI OSTAZ SEMALAYSIA! ( " POS " ) BAWAH PIMPINAN 2H !! 16.7.16

Bila masa Parti 2H ni jadi agama ! Parti bukan agama dan Presiden bukannya Maksum seperti Nabi !  Jangan gunakan " credential "  agamawan untuk kepentingan peribadi !! Rakyat bukannya bodoh dan tak tahu agama !

 Apa hukumnya bersubahah dan Komplotan Pas-Umno ! menyokong Persiden parti Jahiliiah Assobiyyah Melayu Najib ( Umno !) ! Satu fahaman dan ajaran yang bukan datangnya daripada Nabi dan berjuang di dalam kegelapan .Iaitu agenda " Melayu Islam " untuk lanjutkan usia Umno ! .Apa lagi ada yang mendakwa menjadi ada NO. Ahli Parti 2H sebagai bukti menyokong Jemaah Islam untuk masuk shurga!!. 

Pari bukan agama dan shurga bukan milik parti ! Apakah yang buakn ahli Parti ( Tiada No Ahli Parti semuanay dikira " Kafir " atau " Munafik " semuanya !! .

Inilalah dia akidah dan fahaman " IS " yang diserapkan oleh kalangan " Geng Ostaz " di dalam Parti 2H yang berpegang bahawa parti dia saja yang betul yang lain semua terkeluar daripada Islam . 

Fahaman " Takfiri " ( Kafir-mengkafir  atau " Infidelism " )  budaya " IS " ini bukanlah ajaran Islam dan mereka bukan lah muslim! tapi shaitan !! Yang bertopengkan agama untuk kepentingan diri sendiri !  Nauzubil lahi minzalik !!  

Justeru itu, Tumpaskan Assobiyyah Umno dan Proksi serta baruanya ( agen ) umno. Iaitu, Parti 2H di  dalam PRU 14 ! nanti dengan izin Dia kerna Islam ( " surrender ' ) dan Rabb! ( Dia ! ) sahja! Tiada dek kerna yang selainnya ; dek kerna Presiden dan Parti !!  " ALLA HU AKBAR !! "

Alhamdulil lahu ; Setidak-tidaknya Teresa May faham Islam dan menentang fahaman  " takfiri" ( kafir-mengkafir atau " infidelism ) yang dibawa oleh " IS "  ( International  Satans ) yg menyerapi " Geng Ostaz " di Malaysia sekarang ini , "  jemaah dia saja yang betul ; orang lain semua salah ! dan nak masuk shurga kena ada No. Ahli Parti ; macam lah Shurga itu  Tok Lebai  Parti 2H dia punya ! Nauzubil lahi minzalik !!   PARTI REFAH IBARAT PARTI PAS SEMENTARA PARTI ERDORGON IBARAT PARTI AMANAH YANG BERPIJAK PADA BUMI NYATA ! WAQI' RAKYAT MALAYSIA YANG MAJMUK DI PUTRAJAYA BUKAN SEPERTI DI KELANTAN 97% MUSLIM ! NAK BERTANDING SOLO APA ! JADI BARUA ( AGEN ) UMNO !! LAWAN SEMUA MUSUH UMNO DALAM " 3 CORNER FIGHT " !! www.nasharrawy.blogspot.com/18.7.16

SALAMUNQAULAMMIRRABBIRRAHIM/ 17.7.16 PEPERANGAN DALAM PRU 14 ; HDAPI MUSUH  YANG SATU ( UBN ) " TERBUNUH " ATAU " MEMBUNUH" BERSENJATAKAN " BALLOT-PAPER " DEMI " KASIH KEMANUSIAN " PADA KESELURUHANNYA DEK KERNA ISLAM ( " SURRENDER " ) DAN RABB! ( DIA ) DENGAN IZIN  DIA! ; " KILL UMNO ! "

FIGHT A WAR AGAINST UMNO THRU' D " BALLOT PAPER" GE14 " KILL " OR " B KILLED " ; " KILL UMNO ! "BY USING D VITAL WEAPON . THAT IS D " BALLOT -PAPER " WISELY 2 DEFEAT UBN 4 " HUMANITY LOVES " AS A WHOLE 4 HIM; ISLAMwww.nasharrawy.blogspot.com/17.7.16

Hadapi musuh yang satu , musuh yang sama ! .Iaitu Ubn ! . yang mengancam kesejahteraan rakyat dan keselamatan negara! demi kasih kepada persaudaraan kemanusian dan " humanity love " yang merentasi batasan kaum dan bangsa yang anti " assobiyyah " ( nasionalisma ) dan  perjuangan yang bernaunsakan kaum Ubn dan rasis. !! 

PRU14 adalah satu peperangan besar menentang, rasis Ubn. rasuah, kezaliman , salahgunakuasa dan kerakusan pelbagai skandal parti nasionalis Melayu Najib ( Umno )  yang bersenjatakan " Ballot Paper " kalahkan Ubn dan baruanya ( agen ) iaitu , Parti 2H ! dengan izin Dia ! . Kemenangan rakyat satu bangsa Malaysia yang bersatu lawan musuh yang satu dalam peperangan PRU 14 memenangkan PH dengan izin Dia!  " Alla Hu Akbar! " . 


SALAMUNQAULAMMIRRABBIRRAHIM/18.7.16   " MALU MALU ALIM KUCING ! " 
Akhirnya apa Fir' aun buat pada Musa ; dikejarinya sampai ditenggelamkan Yang Empunya Kuasa ! Sekarang Parti 2h subahah sokong penguasa zalim jangan letak jawatan ! Baik nak bahtera parti Assobiyyah Melayu Najib ( Umno ) yg dah nak karam itu ! Ulamak apa ni . Jangan Jadi Ulamak Su'  sokong penguasa zalim teruskan kezaliman ! Hassan Albana, Abdul Kadir Audah dll tak buat kerja macam Parti 2h tu !  . Ikut ajale  Bekas Taukeh Usrah sekaligus Bekas Naib Presiden dan 2 orang bekas Presiden yang masuk Umno !  Sudah terang lagi bersuluh !   Malu-malu alim kucing pulak tu !  . Sekilas ikan di air sudah tahu jantan betinanya ! Oleh: ww.nasharrawy.blogspot.com/18.7.16

SALAMUNQAULAMMIRRABBIRRAHIM/19.7.16  PENGKHIANATAN PARTI 2H !!
PARTI 2H BONEKA PARTI ASSOBIYYAH MELAYU NAJIB ( UMNO ) !! Buktinya Amanah baru 7 bulan  usianya bisa kalahkan Parti 2H di Sg. Besar ! dengan izin Dia! Tapi Parti 2 H jadi barua ( agen ) Umno pecah undi PH untuk bagi laluan kepada Umno dalam " 3 corner fight" . 
Parti 2H seronok bagi laluan kepada Umno dan kacau daun pada PRU14  selaku pengkhianat kepada perjuangan rakyat . Parti 2H bakal menjadi seperti Parti Refah dengan izin Dia ! pada PRU 14 !  " Alla Hu Akbar! "  www.nasharrawy.blogspot.com/19.7.16

titm elok bubar Parti 2H dan  masuk Umno aja atau Parti 2h itu masuk Ubn . Rakyat bisa tenang dan tiada drama lebai lagi dengan iizn dia ! Berlaku " satu lawan satu ' ( " straight fight " ) pada PRU14 nanti dengan izin Dia ! " PH VS UBN sahja ; ke arah sistem permerintahan dua parti seperti di Britain dan Amerika ! .Menjadikan Umno sebagai Ketua Pembangkang yang baru dengan izin Dia ; PH memerintah Putrajaya pada PRU 14 dengan izin Dia!  " Alla Hu Akbar ! " www.nasharrawy.blogspot.com/19.7.16

SALAMUNQAULAMMIRRABBIRRAHIM/19.7.16  " D BULSHIT OF 2H ! " .

Nasharrawy Rawaan Nasharrawy Rawaan ; KEPADA PENYOKONG 2H ! Realiti parlimen Malaysia apa yang hadi bawa " private bill ' bukanlah hudud tapi taazir, diakui hadii sendiri . Takkan tak faham lagi ! Dalam parlimen sekalipun akidah Islam mahukan Hudud! tapi waqi'nya di Parlimen tak ada peruntukan dalam " Sharia' court Law" Act 1965 untuk laksnakan hudud; sebab termasuk dalam " criminal Law' bidang kuasa Article 76A dalam Perlembagaan Persekutuan dengan sokongan 2/3 majoriti MP; kena pinda perlembagaan persekutuan dulu ; baru boleh buat hudud  dalam sistem demokrasi !! . Faham dak ! Sebab itu " private bill hadi " bukan hudud tapi taazir saja. LGE tak bersetuju pun dengan 2/3 majorii MP sokong dia kena ikut ! Tak faham lagi . Sebab itu Najib kata pada 29Sept 2011,

" Hudud cannot b implemented in Malaysia ! dan Mca saman Hudud di mahkamah persekutuan ; umno dan pas diam ! Boleh pakai petua jangan marah ke ! Dap tiada bisa  perintah Malaysia dgn, 50-85 kerusi parlimen  bukan Islam ! Semua ada 222 kerusi . Nak dapat " simple majority " : 112 kerusi pun tiada bisa ! . Tapi Parti 2H janganlah buat fitnah juga tipu rakyat ! Kerna Umno kalah yang perintah Purtrajaya adalah PH dengan izin dia bukan Dap ! satu parti solo aja . Ada Majlis Presiden PH Dan Majlis Sekretariat dan Pemantaun PH ! Jangan buat fitnah ! Parti 2h ! yang tak logik dan tak masuk akal realiti sebenarnya didalam waqi' Parlimen Malaysia !  

Dan jangan main isu rasis lebih rasis daripada Umno dan Perkasam lagi ambil -alih tempat umno jadi baruanya ( agen ).Dalam Dap ada Fazlan Yahaya Taiping, Prof. Aziz Bari , Sasterawan Negara A. Samad Said dll . 

Perkauman apa Dap ini . Dap bukan 100% Cina seperti MCA dan saman Hudud di Mahkmah Tinggi !; Pas dan Umno diam aja ; Tapi main perangkap rasis dengan Dap! . Kemudian,  kata Amanah kuda tunggangan Dap seperti Umno kata pada Pas! dahulu !

 Berat Parti 2h ni !! ; Lebih baik bubar aja Parti 2H dan masuk Umno atau masuk aja Ubn ! lawan PH pada PRU14 nanti dengan izin Dia ! " Satu Lawan Satu " !  "Alla hu Akbar ! " .Apa macam TITM dan 2H supaya rakyat bisa dapat ketenangan jua ! akhirnya dengan izin Dia!
Oleh: www.nasharrawy.blogspot.com/19.7.16
SALAMUNQAULAMMIRRABBIRRAHIM/19.7.16 MANA ADA PAS LAGI !!
Parti 2H bukan agama dan 2H bukanlah " maksum " tiada buat salah seperti Nabi ! Sebab itulah sekarang dah tiada Pas ; tapi Parti 2h ! . atau Parti Ostaz Semalaysia ( POS ) dikuasai oleh 2h ! .www.nasharrawy.blogspot.com
Acuan Pas hanya sesuai di Kelantan aja kerna majoriti 97% adalah muslim . Bak kata Almarhum Al Fadhil Us Fadzil Noor , " Pas nak perintah pondok atau negara ! www.nasharrawy.blogspot.com\
Acuan Parti 2H hanya sesuai dengan waqi' politik di Kelantan aja ; 97% muslim . Islamis kena ikut acuan 'Islam " Rahmatan lil'alamin ! bukan acuan Parti 2h ! yang tolak " Islam 4 all " dan " Justice 4 All " hanya untuk kepentingan " Geng Ostaz" aja !parti dia punya aja . Berat sungguh Parti 2h ni . www.nasharrawy.blogspot.com

Acuan Parti 2H hanya sesuai dengan waqi' politik di Kelantan aja ; 97% muslim . Islamis kena ikut acuan 'Islam " Rahmatan lil'alamin ! bukan acuan Parti 2h ! yang tolak " Islam 4 all " dan " Justice 4 All " hanya untuk kepentingan " Geng Ostaz" aja !parti dia punya aja . Berat sungguh Parti 2h ni . www.nasharrawy.blogspot.com
Inlah akbahnya apabila penguasa Assobiyyah Nasionalis Melayu yang zalim disokong jangan letak jawatan oleh ulamak su! . Negara bertambah hancur jadinya kerna ada Ulamak Jahat bersekongkol dengan Umarak Jahat ! , Ummah jadi mangsa orang yg gunakan " credential agamawan " untuk kepentingan duniawi dan jadi musang berjangut kononnya ukhrawi ! Itulah ulamak yang yang ada dalam Parti2h setalah TGNA kembali ke rahmtullahi !www.nasharrwy.blogspot.com
Tenyata kebodohan kamu terserlah ; org kamu sendiri Pres. geng ustaz yang kata ,nak msuk shurga kenada ada No Ahli Pas! . Kamu tak mengaku ke ! Pas bukankah di pimpin oleh 2h ! Tak faham lagi ! Kurang cerdik sungguh kamu ni, TITM org No 2 Parti 2H tak faham lagi ke yang kena bedai oleh orang 2h sebab cetuskan idea " gencatan senjata " dan tumpu jatuhkan musuh peperangan "Melalui " Ballot Paper " kalahkan Ubn dalam PRU 14 nanti dengan izin Dia ! Hai tak faham lagi ke , Kesian masih lagi dalam kegelapan tak nampak dah ! nauzubil lahi minzalik !www.nasharrawy.blogspot.com
Kalu ada pas lagi booleh undi pas ! Tapi sekarang mana ada lagi Pas ! Mana dia " menyanggah fahaman assobiyyah ! " dan mana ada lagi " Pas 4 all " .Tapi Pas 4 ' Geng Ostaz" aja. Yakni , Parti 2h ! atau Parti Ostaz SeMalaysia ( POS ) ! Ini sebenarnya yang berlaku !www.nasharrawy.blogspot.com/19.7.16

Yang ada sekarang adalah  Parti 2h ! Mana ada Pas lagi dah ! . Ini adalah realiti sekarang setelah Almarhum TGNA kembali ke rahmatullahi!www.nasharrawy.blogspot.com/19.7.16

SALAMUNQAULAMMIRRABBIRRAHIM/20.7.14      SECOND WAVES OF INFILTRATION 4 D SAKE OF 2H ! 

D second waves is coming ! In shaa Allahu ; Those with different notions with 2h will b thrown out soon as what happened 2 d islamist Professionals in " Parti 2h " !! . That's Y now TITM has made a " U-Turn " afraid of his " Boss " ; d likeness of Umno ; " U must not Object " . May be learning with d close friendship with " Parti Nasionalis Melayu Najib ( Umno ) .
Islamists must b steadfast with their plight ! Not 'cos of party which is not a religion n not 'cos of d President who is not " Maksum " ( Perfect ) as d prophet is ! . No " U turn " n do it . Istiqamah 4 d sake of Islam ( " surrender ' ) n Rabb! ( Him ) only . To avoid " Shirik " kahfi associating Him with others !: " Alla Hu Akbar! "
By: www.nasharrawy.blogspot.com/20...























































































Islamis hendaklah istiqamah kepada Islam ( " Surrender " ) dan Rabb! ( Dia ) semata bukan kepada Parti yang bukan Agama dan Presiden yang bukan " Maksum '; tiada buat salah seperti Nabi !. Teruskan perjuangan suci muni anda itu mutlak kerna Islam dan Rabb! dan jangan buat " U-Turn " . Inilah yang dikatakan perjuangan kerna Islam dan Rabb! bukan kerena selainnya kerna ada elemen syirik kahfi ; nauzubil lahi minzalik ! ;
SALAMUNQAULAMMIRRABBIRRAHIM/19.7.16 MANA ADA PAS LAGI !!
Parti 2H bukan agama dan 2H bukanlah " maksum " tiada buat salah seperti Nabi ! Sebab itulah sekarang dah tiada Pas ; tapi Parti 2h ! . atau Parti Ostaz Semalaysia ( POS ) dikuasai oleh 2h ! .www.nasharrawy.blogspot.com
Acuan Pas hanya sesuai di Kelantan aja kerna majoriti 97% adalah muslim . Bak kata Almarhum Al Fadhil Us Fadzil Noor , " Pas nak perintah pondok atau negara !www.nasharrawy.blogspot.com\
Acuan Parti 2H hanya sesuai dengan waqi' politik di Kelantan aja ; 97% muslim . Islamis kena ikut acuan 'Islam " Rahmatan lil'alamin ! bukan acuan Parti 2h ! yang tolak " Islam 4 all " dan " Justice 4 All " hanya untuk kepentingan " Geng Ostaz" aja !parti dia punya aja . Berat sungguh Parti 2h ni . www.nasharrawy.blogspot.com

Acuan Parti 2H hanya sesuai dengan waqi' politik di Kelantan aja ; 97% muslim . Islamis kena ikut acuan 'Islam " Rahmatan lil'alamin ! bukan acuan Parti 2h ! yang tolak " Islam 4 all " dan " Justice 4 All " hanya untuk kepentingan " Geng Ostaz" aja !parti dia punya aja . Berat sungguh Parti 2h ni . www.nasharrawy.blogspot.com

Inlah akbahnya apabila penguasa Assobiyyah Nasionalis Melayu yang zalim disokong jangan letak jawatan oleh ulamak su! . Negara bertambah hancur jadinya kerna ada Ulamak Jahat bersekongkol dengan Umarak Jahat ! , Ummah jadi mangsa orang yg gunakan " credential agamawan " untuk kepentingan duniawi dan jadi musang berjangut kononnya ukhrawi ! Itulah ulamak yang yang ada dalam Parti2h setelah TGNA kembali ke
 rahmatullahi .  www.nasharrawy.blogspot.com
Acuan Parti 2H hanya sesuai dengan waqi' politik di Kelantan aja ; 97% muslim . Islamis kena ikut acuan 'Islam " Rahmatan lil'alamin ! bukan acuan Parti 2h ! yang tolak " Islam 4 all " dan " Justice 4 All " hanya untuk kepentingan " Geng Ostaz" aja !parti dia punya aja . Berat sungguh Parti 2h ni . www.nasharrawy.blogspot.com
Inlah akbahnya apabila penguasa Assobiyyah Nasionalis Melayu yang zalim disokong jangan letak jawatan oleh ulamak su! . Negara bertambah hancur jadinya kerna ada Ulamak Jahat bersekongkol dengan Umarak Jahat ! , Ummah jadi mangsa orang yg gunakan " credential agamawan " untuk kepentingan duniawi dan jadi musang berjangut kononnya ukhrawi ! Itulah ulamak yang yang ada dalam Parti2h setalah TGNA kembali ke rahmtullahi !www.nasharrwy.blogspot.com
Tenyata kebodohan kamu terserlah ; org kamu sendiri Pres. geng ustaz yang kata ,nak msuk shurga kenada ada No Ahli Pas! . Kamu tak mengaku ke ! Pas bukankah di pimpin oleh 2h ! Tak faham lagi ! Kurang cerdik sungguh kamu ni, TITM org No 2 Parti 2H tak faham lagi ke yang kena bedai oleh orang 2h sebab cetuskan idea " gencatan senjata " dan tumpu jatuhkan musuh peperangan "Melalui " Ballot Paper " kalahkan Ubn dalam PRU 14 nanti dengan izin Dia ! Hai tak faham lagi ke , Kesian masih lagi dalam kegelapan tak nampak dah ! nauzubil lahi minzalik !www.nasharrawy.blogspot.com
Kalu ada pas lagi booleh undi pas ! Tapi sekarang mana ada lagi Pas ! Mana dia " menyanggah fahaman assobiyyah ! " dan mana ada lagi " Pas 4 all " .Tapi Pas 4 ' Geng Ostaz" aja. Yakni , Parti 2h ! atau Parti Ostaz SeMalaysia ( POS ) ! Ini sebenarnya yang berlaku !www.nasharrawy.blogspot.com/19.7.16


Yang ada sekarang adalah  Parti 2h ! Mana ada Pas lagi dah ! . Ini adalah realiti sekarang setelah Almarhum TGNA kembali ke rahmatullahi!www.nasharrawy.blogspot.com/19.7.16













































































TEGURAN ULAMAK PERIGI BUTA BERNIAT BUSUK KE ATAS PEJUANG PROFESSIONAL ISLAMISTS! ; Nash Ar-Rawy SALAMUNQAULAMMIRRABBIRRAHIM/20.7.1611 seconds ago
malaysiadateline.com/index.php... … Ulamak perigi buta VS Islamist Professionals !http://www.nasharrawy.blogspot... /20.7.16
3rd BLOCK 2 MAKE UMNO WIN IN A " 3 CORNER FIGHT " AGAINST ALL D ENEMIES OF UMNO ( PH ) http://www.harakahdaily.net/in... … N http://www.nasharrawy.blogspot...
Nasharrawy Rawaan ·
Pembangkang sepatutnya bersatu untuk tumpaskan Ubn pada PRU14 nanti dengan izin Dia . Bukannya bertanding sesama sendiri melalui Blok Goblok Boneka Umno untuk tumpaskan semua musuh Umno ( PH ) melalui " 3 corner fight " ; Parti 2H angkuh tiada mahu kompromi kerusi dengan PH ! .
Seperti yang berlaku di PRK Sg. Besar dan KK . Sepatutnya Parti 2H mengambil iktibar dan pengajaran daripadanya.! Bukannya berterusan menjadi boneka Umno dengan Blok Goblok Boneka Umno ; lawan sesama sendiri pecah undi pembangkang bagi laluan mudah kepada Umno!;
Mengkhianati aspirasi dan perjuangan rakyat satu bangsa Malaysia untuk menjatuhkan Umno dalam PRU14 dengan izin Dia! Lebih baik bubar aja Parti 2h daripada kacau daun dan masuk Umno aja atau masuk Ubn ! Buat apa berlagak malu-malu alim kucing!


APABILA PAS SUDAH MATI ; YANG ADA HANYA " POS ' ( PARTI OSTAZ SEMALAYSIA ) UNTUK " GENG OSTAZ" BAWAH PIMPINAN 2H !! ;  
7 seconds ago
; 3rd BLOCK " BARUA UMNO " !! SALAMUNQAULAMMIRRABBIRRAHIM/21.7.16 BERTANDING SOLO KURANG CERDIK!! PECAH BELAH PEMBANGKANG PULA TU DALAM " 3 CORNER FIGHT" !! PARTI 2H BAKAL MENJADI SEPERTI PARTI REFAH !!

Malaysia ni Kelantan ke ? 97% muslim! Semuanya ?? Justeru itulah ; almarhum Al Fadhil Us Fadzil Noor bilang, " Pas ni nak perintah Pondok ke negara ? " .

Hanya orang yang kurang cerdik sahja yang tiada bisa memahaminya nak bertanding solo dalam PRU14 satu Malaysia . Dan pecah belah pembangkang dengan " 3 corner fight " pula tu ! ; " 3rd Block Barua Umno " jadinya!! . 

Menggelapkan masa depan Malaysia ; kasi nyawa kepada Umno !! Inilah dia perjuangan Parti 2H sekarang ini ! Dapat disaksikan dedaknya !! . Sudah terang lagi bersuluh !! , 

SALAMUNQAULAMMIRRABBIRRAHIM/21.7.16  RCI ( ROYAL COMMISSION OF INQURY ) MUST INVESTIGATE NAJIB'S I MDB'S ROSMAH'S SON'S SCANDAL OF RM14 BILLION ABUSE OF I MDB 'S MONEY AND CONFISTICATE  OF PROPERTY WORTH RM4 BILLION BEING A PART THEREOF OF D MONEY! 
KENYATAAN MEDIA

DS NAJIB PERLU AMBIL CUTI SEBAGAI PM, BADAN BEBAS PERLU SIASAT

Satu dunia dikejutkan sidang media Jabatan Keadilan Amerika Syarikat (US Department of Justice, DOJ) tengah malam tadi yang menyatakan Kerajaan Amerika Syarikat akan mengambil alih aset bernilai lebih RM4 bilion (USD1 bilion) yang berkait dengan satu konspirasi antarabangsa untuk mengubah wang haram dari 1Malaysia Development Berhad (1MDB). DOJ juga telah menamakan individu-individu yang didakwa terlibat: Riza Aziz (anak tiri kepada Perdana Menteri Dato' Sri Najib Razak), Jho Low, Khadem Abdulla Al-Qubaisi dan Mohammed Ahmed Badawy Al-Husseiny.

Sidang media DOJ tersebut dengan jelas menyatakan RM4 bilion ini sebahagian dari lebih RM14 bilion (USD3.5 bilion) yang dikenalpasti dilarikan dari badan 1Malaysia Development Berhad (1MDB) antara 2009 hingga 2015. Jangkamasa ini bertindih sepenuhnya dengan jangkamasa Dato' Sri Najib memegang jawatan Perdana Menteri, Menteri Kewangan, dan juga Pengerusi Lembaga Penasihat 1MDB.

Memandangkan Perkara 117 Memorandum dan Artikel Persatuan 1MDB yang berkuatkuasa pada ketika wang RM14 bilion itu didakwa dilarikan dari 1MDB meletakkan tanggungjawab meluluskan "komitmen kewangan, penyusunan semula atau sebarang perkara yang melibatkan jaminan kerajaan" di tangan Perdana Menteri, maka saya menggesa Dato' Sri Najib untuk segera memberikan penjelasan kepada Ahli-Ahli Parlimen di dalam satu sidang Parlimen tergempar dalam masa terdekat.

Memandangkan Dato' Sri Najib selaku Perdana Menteri telah memecat beberapa individu-individu yang lantang bersuara mengenai isu 1MDB, termasuk mantan Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin, saya menggesa Kabinet untuk menasihatkan DYMM Seri Paduka Baginda Yang Di-Pertuan Agong untuk menitahkan agar ditubuhkan satu Suruhanjaya Siasatan Di-Raja untuk menyiasat tuduhan wang RM14 bilion telah dilarikan dari 1MDB dari 2009 ke 2015 serta mencadangkan agar individu-individu yang terlibat dihadapkan ke mahkamah.

Memandangkan jawatan Dato' Sri Najib sebagai Perdana Menteri memberikan beliau kuasa dan pengaruh ke atas agensi utama kerajaan termasuk pejabat Peguam Negara, Polis Di-Raja Malaysia dan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia, dan memandangkan isu ini berkait rapat dengan bidang kuasa malah juga jangkamasa beliau memegang jawatan tersebut, saya percaya Rakyat Malaysia mahukan Dato' Sri Najib untuk mengambil cuti sebagai Perdana Menteri agar tidak timbul syak wasangka salahguna kuasa untuk melengah atau menghalang siasatan penuh terhadap isu yang serius ini.

Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail
Ketua Pembangkang Parlimen Malaysia
Presiden KEADILAN

21 Julai 2016

-

MEDIA STATEMENT

PM NAJIB MUST STEP DOWN, INDEPENDENT COMMISSION MUST INVESTIGATE

The entire world is shocked by the press conference of the US Department of Justice (DOJ) last night which said that the US Government is initiating a seizure of assets worth over RM4 billion (USD1 billion) linked with an international conspiracy to launder funds misappropriated from 1Malaysia Development Berhad (1MDB). The DOJ also named several individuals as being involved in this: Riza Aziz (PM Najib Razak's stepson), Jho Low, Khadem Abdulla Al-Qubaisi and Mohammed Ahmed Badawy Al-Husseiny.

The DOJ press conference clearly mentioned that this RM4 billion is part of over RM14 billion (USD3.5 billion) which has been identified as being embezzled from 1MDB between 2009 and 2015. This timeline coincides and overlaps exactly with the tenure of Dato' Sri Najib Razak as Prime Minister, Minister of Finance, and Chairman of the 1MDB Board of Advisors. 

Since Article 117 of 1MDB's Memorandum and Articles of Association during the time the RM14 billion was alleged to have been embezzled stated categorically that all "financial commitments (including investments), restructuring or matters involving government guarantees" must obtain the written approval of the Prime Minister, I hereby call upon Dato' Sri Najib to swiftly give an explanation and a full account of this matter in an emergency Parliamentary sitting called as soon as possible.

Seeing also that Dato' Sri Najib as the Prime Minister had sacked prominent individuals who voiced out their concerns on the 1MDB issue, including former Deputy Prime Minister Tan Sri Muhyiddin Yassin, I call upon the Cabinet to advise His Royal Highness the Yang Di-Pertuan Agong to proclaim the formation of a Royal Commission of Inquiry to investigate the serious claims that RM14 billion had been embezzled from 1MDB between 2009 and 2015, and to suggest the prosecution of those involved in this heinous crime.

Seeing that Dato' Sri Najib's position as Prime Minister allows him control and influence over key government agencies including the office of the Attorney General, the Royal Malaysian Police and the Malaysian Anti-Corruption Commission, and since this issue is closely linked to his time as Prime Minister, I believe the Malaysian People want Dato' Sri Najib to go on leave as Prime Minister so as not to create the perception of abuse of power or process to halt or hinder a full and transparent investigation on this very serious issue.

Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail
Opposition Leader of the Malaysian Parliament
KEADILAN President

21 July 2016

SALAMUNQAULAMMIRRABBIRRAHIM/22.7.16   KENYATAAN TINDAKAN  SUSULAN MAJLIS PRESIDEN PH ; RCI ATAU HADAPI TINDAKAN POLITIK KE ATAS PM KES PENYELEWENGAN DAN SONGLAP WANG RAKYAT RM14 BILLION DALAM 1MDB !!

MAJLIS PRESIDEN PAKATAN HARAPAN

KATA DUA KEPADA PERDANA MENTERI

Rakyat Malaysia malah satu dunia digemparkan berita sidang media Jabatan Keadilan Amerika Syarikat (US Department of Justice, DoJ) malam tadi yang mengumumkan bahawa aset berjumlah RM4 bilion (USD1 bilion) yang didakwa diperolehi secara haram akan dirampas. Ini merupakan rampasan aset haram terbesar dalam sejarah di Amerika Syarikat. Sidang media tersebut secara jelas menyatakan bahawa antara 2009 dan 2015, hampir RM14 bilion (USD3.5 bilion) telah dikeluarkan secara haram dari 1Malaysia Development Berhad oleh beberapa individu termasuk Riza Aziz, anak tiri Dato' Sri Najib Razak, dan Jho Low, dengan pengetahuan dan kelulusan seorang individu yang diberi nama "Malaysian Official 1".

Maka, memandangkan betapa beratnya dakwaan ini, dan implikasinya kepada nama dan imej negara, Majlis Presiden Pakatan Harapan dengan ini menggesa perkara-perkara berikut dilaksana dengan segera:

1. Dato' Sri Najib Razak perlu mengambil cuti dari jawatan Perdana Menteri pada kadar segera, oleh sebab wujudnya persepsi beliau mempunyai kuasa dan pengaruh ke atas agensi utama kerajaan termasuk pejabat Peguam Negara, Polis Di-Raja Malaysia dan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia, dan oleh kerana isu ini berkait rapat dengan bidang kuasa malah juga jangkamasa beliau memegang jawatan tersebut;

2. Kabinet perlu menasihati DYMM Seri Paduka Baginda Yang Di-Pertuan Agong untuk menitahkan penubuhan sebuah Suruhanjaya Siasatan Di-Raja - yang terdiri daripada individu-individu yang tiada kaitan dengan mereka yang didakwa terlibat di dalam isu ini - untuk menyiasat dakwaan-dakwaan berat ini; dan

3. Satu sidang Parlimen tergempar perlu dipanggil segera, supaya Dato' Sri Najib boleh memberikan penjelasan sepenuhnya mengenai isu ini kepada Ahli-Ahli Parlimen.

Majlis Presiden Pakatan Harapan juga dengan ini memberikan kata dua (ultimatum) kepada Perdana Menteri Dato' Sri Najib Razak, bahawa sekiranya beliau dan Kabinet gagal melaksanakan ketiga-tiga perkara di atas sehingga Jumaat 29hb Julai, maka Pakatan Harapan akan bersama menggerakkan rakyat dalam satu tindakan politik pada Sabtu, 30hb Julai 2016 sebagai tanda protes terhadap pentadbiran Dato' Sri Najib.

Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail
Presiden KEADILAN

Tan Kok Wai
Pemangku Pengerusi Kebangsaan DAP

Mohamad Sabu
Presiden Amanah

21 Julai 2016MAJLIS PRESIDEN PAKATAN HARAPAN

SALAMUNQAULAMMIRRABBIRRAHIM/22.7.16    now


Nak jumpa bukti apa penguasa sendiri perompak wang rakyat ! Tak faham lagi ke !! Perompak yang menguasai dan dominasi  AG ( Ayam Goreng ! ) , IGP ( ( Inspektor Geng Perompak ! )  dan SPRM ! ( Suruh ikut Perintah RM !! ) Sudah terang lagi bersuluh !

Ditokok dengan sikap 2H yang pertahankan penguasa yang zalim ; jangan letak jawatan dan teruskan kezaliman dan penyelewengan wang rakyat dan songlap RM14 Billion dalam skandal anak tiri ?? 

.Memanglah belum dibuktikan bersalah lagi perompak tersebut! Sepatutnya 2h minta disegerakan siastan RCI minta MP suruh Agong segerakan ?? ; mengadap Agung ? Supaya bisa dapat pencerahan yang sebenar dan adil oleh siasatan segera RCI . bukannya menggelapkan lagi situasi yang sudah genting  sekian lamanya yang ada sekarang ni !!.

Siapa Pengawal 1MDB dan Siapa Menteri Kewangan ?? . Takkan tak terlibat kot. ! Macam skandal Ketua Wanita Parti Nasionalis Melayu Najib kata , " Saya tak terlibat ' ( dalam skandal songlap wang Lembu dan bawa lembu berkandang di Kondo Mewah ?? ; tak tahu ; suami sendiri tidur sebantal yang terlibat !! ) . Kongkalikong macam Presiden Parti Nasionalis Melayu Najib juga !!

. Mana RCI untuk siasat skandal 1MDB RM14 Billion songlap dan seleweng wang rakyat ni !!; Kenapa 2H tak suruh PM bercuti ; LGE yang beli secara sah akad jual-beli rumah  tanpa paksaan dan kepentingan dikira rasuah pulak !Sedekah RM2.6 Billion tiada pula kira rasuah pulak !! 
  
D TRAGEDY OF 1MDB ; RAKYAT PAYS 4 ITS REPERCUSSION ! . www, /24.7.16

SALAMUNQWAULAMMIRRABBIRRAHIM/24.7.16 MANA KEMALUAN DAN MARUAH; HARGA DIRI PM MALAYSIA !! YANG DISOKONG " SETAN BISU " 2H !!

2H elok aja berehat darpada jadi " setan bisu " menasihati Penguasa yang zalim jangan letak jawatan PM !!
Dan Pro PM !! ; menyokong dan bersubahah dengannya . Selaku Pengawal aliran wang keluar -masuk 1MDB dan sekaligus selaku Menteri kewangan yang dipertanggungjwabkan ke atas skandal songlap duit rakyat sebanyak RM14 Billion 1MDB !!!

. Britain tukar PM baru apabia rakyat tiada bersetuju denagn Kesatuan Eropah ! PM Malaysia muka tak malu tiada maruah dan harga diri dan kemaluan apabila rakyat tak bersetuju dengan 1MDB yang songlap RM14 Billion wang rakyat !

Dan Hutang negara RM500 Billion yang terpaksa dibayar oleh rakyat ! dengam percukaian " indirect taxes " yang ada sekarang termasuklah GST !!
D TRAGEDY OF 1MDB ; RAKYAT PAYS 4 ITS REPERCUSSIONS !

SALAMUNQAULAMMIRRABBIRRAHIM/25.7.16  INFO MENGENAI PENYELEWENGAN WANG RAKYAT 1MDB YANG PERLU DISIASAT SEGERA KESAHIHANNYA ; FITNAH ATAU BENAR !!  OLEH RCI  DENGAN SEGERA KERNA ITU ADALAH SATU AMANAH KERNA MEMBABITKAN WANG RAKYAT !!!  

SOAL-JAWAB ISU 1MDB UNTUK PANDUAN PAKCIK-PAKCIK DI KAMPUNG...

1. AMERIKA NAK RAMPAS HARTA 1MDB NI. INI SATU CAMPURTANGAN ASING!

Macam ni pakcik. Pakcik ada dengar Amerika nak rampas tanah 1MDB di airport TUDM Sg. Besi? Tanah 1MDB di Jalan Tun Razak? Ada Amerika nak rampas tanah-tanah milik 1MDB di Malaysia? Tiada kan? Amerika hanya nak rampas harta hasil pendapatan filem Hollywood bertajuk "The Wolf of Wall Street". Sebab itulah dalam kertas pendakwaan, defendan atau pihak yang disaman ialah ?The Wolf of Wall Street? Motion Picture. Lagipun, yang mula-mula menyiasat benda ini bukannya orang Amerika pakcik, tapi orang Melayu kita juga. Pakcik ingat tak Timbalan Pendakwa Raya SPRM yang ditahan? Melayu dia tu. Timbalan Pengarah Cawangan Khas Polis yang ditukar? Melayu. Peguam Negara yang ditamatkan perkhidmatan atas sebab 'kesihatan', Melayu. Pengarah Bahagian Operasi Khas SPRM yang ditukar, Melayu. Pengarah Komunikasi Strategik Khas SPRM yang ditukar, Melayu. Ketua Pesuruhjaya SPRM yang disuruh 'bercuti', Melayu. Pegawai SPRM yang solat hajat beramai-ramai pun, Melayu semuanya pakcik. Siapa tahu mungkin ini sebenarnya campurtangan kuasa Allah Taala hasil daripada solat hajat mereka?

-----------------------------------------------------------------------------

2. IYALAH DAH KENAPA PULA AMERIKA NAK RAMPAS HASIL FILEM 'WOLF' INI?

Filem ini dikatakan dibuat hasil daripada penggubahan wang haram yang melalui institusi-institusi kewangan di Amerika. Harta hasil pendapatan filem ini juga dimiliki oleh sebuah syarikat yang didaftarkan di Amerika sana, bukan di Malaysia. Ada 17 harta yang disenaraikan, termasuklah hotel di Beverly Hills. Beverly Hills ini kawasan tempat tinggal pelakon dan penyanyi pakcik. Di Amerika sana, pelakon & penyanyi kaya-kaya, bukan macam di sini. Ada juga jet peribadi. Kalau kita dapat jet ini karang, kita trylah naik ramai-ramai untuk pergi haji.

-----------------------------------------------------------------------------

3. HABIS TU APA KENA-MENGENA FILEM 'WOLF' INI DENGAN 1MDB?

Filem 'Wolf' ini, dibuat oleh syarikat milik anak tiri PM kita, nama dia Riza Aziz. Tahun 2012, syarikat si Riza ini dapat duit daripada 1MDB sebanyak USD238 juta, iaitu kira-kira RM741.6 juta pakcik.

-----------------------------------------------------------------------------

4. DAH TU BIARLAH 1MDB NAK BAGI BERAPA BANYAK PUN. DUIT SYARIKAT, SYARIKAT PUNYA SUKALAH.

Masalahnya pakcik, 1MDB telah mengisytiharkan kepada umum, bahawa ia tidak memiliki apa-apa kepentingan atau pelaburan terhadap syarikat Riza Aziz. Jadi kalau tiada apa-apa kepentingan, buat apa pula nak bagi RM741.6 juta, kan pakcik?

-----------------------------------------------------------------------------

5. MACAMANA KAU TAHU SI RIZA NI DAPAT DUIT TU. PANDAI-PANDAI SAJA KAU FITNAH BUDAK TU.

Sebab si Riza ini, dia simpan duit dalam bank, pakcik. Dia tak simpan duit bawah tilam. Jadi, bank ada rekod duit-duit itu masuk ke akaun syarikat dia sebanyak 3 kali:

18 Jun 2012: USD133 juta (RM419.9 juta) 
23 Okt 2012: USD60 juta (RM183.5 juta) 
14 Nov 2012: USD45 juta (RM138.2 juta)
JUMLAH: USD238 juta (RM741.6 juta)

Duit-duit ini pula, dipindahkan daripada akaun bank Switzerland, ke akaun bank Singapura. Jadi negara Switzerland simpan rekod, negara Singapura pun simpan rekod. 

-----------------------------------------------------------------------------

6. 700 JUTA PULA. DULU BUKANKAH DAH TERBUKTI DUIT TU DERMA, APA NAMA TU, YANG 2.6 BILION TU?

Memang betul pakcik, SPRM sendiri telah menyatakan pada Ogos 2015, bahawa hasil siasatan mereka mengenai duit RM2.6 bilion itu ialah: duit itu duit derma. Kemudian, keluar pula video Menteri Luar Arab Saudi, Adel al-Jubeir, yang orang kata mengesahkan bahawa derma itu datang daripada keluarga diraja Arab Saudi. 'Orang kata'. Cuba pakcik dengar balik video itu. Menteri Arab ini kata:

WARTAWAN:
"Tuan. Uh, adakah anda maklum tentang latarbelakang , mengenai sumbangan kepada Perdana Menteri Malaysia?" 
("Your Excellency. Uh, are you aware of the background of , upon the donation to the Prime Minister of Malaysia?")

MENTERI LUAR ARAB SAUDI:
"Kami sedia maklum tentang, tentang sumbangan tersebut. Dan ia adalah sumbangan yang ikhlas, dengan uh, tiada apa diharapkan sebagai balasan. Uh, kami juga sedia maklum bahawa Peguam Negara Malaysia telah menyiasat perkara ini dengan teliti dan tidak menemui sebarang kesalahan jadi bagi kami perkara ini telah ditutup."
("We are aware of the, the donation. And it is a genuine donation, with uh, nothing expected in return. Uh, we are also fully aware that the Attorney-General of Malaysia has thoroughly investigated the matter and found no wrongdoing so as far as we're concerned this matter was closed.")

Saya nak tanya pakcik: dalam kenyataan Menteri Arab ini, ada tak dia sebut jumlah sumbangan, dan ada tak dia kata bahawa sumbangan itu datangnya daripada keluarga diraja Arab Saudi? Sebab dalam kertas pendakwaan Amerika, Amerika kata duit RM2.6 bilion itu dipindahkan daripada akaun milik Eric Tan Kim Loong, bukan milik keluarga diraja Arab Saudi. 

-----------------------------------------------------------------------------

7. PULAK DAH. BUKAN KALAU DAH SETTLE CERITA 2.6 BILION, KIRA DAH SETTLE MASALAH 1MDB KE?

Bukan pakcik. Pakcik kena ingat: duit RM2.6 bilion itu, bukan duit yang masuk ke akaun si Riza ya? Duit RM2.6 bilion itu ialah duit yang dimasukkan ke dalam akaun orang lain, iaitu 'Malaysian Official 1'. Memang ada orang-orang upahan yang berhempas pulas mahu seluruh rakyat Malaysia menumpukan perhatian kepada isu sumbangan RM2.6 bilion, supaya rakyat akan lupa cerita berbilion-bilion ringgit yang lain, contohnya:

A. Pinjaman Palsu USD700 Juta Oleh PetroSaudi Holdings

USD700 juta ini bukannya kes 'sumbangan' RM2.6 bilion, ya pakcik? USD700 juta ini bersamaan dengan RM2.4 bilion pada tarikh duit itu dipindahkan. PetroSaudi Holdings ini, sekali dengar ada bunyi 'Petro' di hadapan, ada nama 'Saudi' di belakang, terus orang anggap "Ini 'Petronas' bagi Arab Saudi agaknya, syarikat minyak nasional Arab Saudi". Salah tu pakcik. Syarikat minyak nasional bagi kerajaan Arab Saudi ialah Saudi Aramco. PetroSaudi Holdings ini hanya sekadar syarikat persendirian sahaja, baru-baru ditubuhkan pula tu. Syarikat ini ditubuhkan bisnesman bernama Tarek Obaid, dan ada kaitan dengan Turki bin Abdullah, anak kepada almarhum Raja Abdullah, raja Arab Saudi yang baru meninggal tahun lepas. Adakah bila berurusan dengan syarikat yang 'ada kaitan' dengan anak raja, maka ia bermakna berurusan dengan kerajaan? Pakcik kena faham: almarhum Raja Abdullah ada 19 orang anak. Yang menggantikan almarhum jadi raja pula bukan anak beliau, tapi adik tiri beliau. Jadi faham-faham sahajalah kedudukan anak-anak almarhum, tak banyak manapun pengaruh mereka ke atas keputusan kerajaan Arab Saudi.

PetroSaudi Holdings ini dikatakan telah bagi pinjaman sebanyak USD700 juta kepada syarikat usahasama 1MDB-PetroSaudi Limited. Masalahnya, PetroSaudi Holdings tak pernah pun bagi duit tu, tapi 1MDB-PetroSaudi Limited diminta untuk bayar balik. Macam ada Ah Long datang minta hutang daripada pakcik, tapi pakcik tak pernah pinjam pun daripada Ah Long tu. Tapi sebab pakcik dah tua dan pelupa, pakcik pun bayarlah sahaja. Lebih malang lagi, bila pakcik bayar, pakcik tak pula bayar terus kepada si Ah Long tu. Tapi pakcik bagi pula duit itu kepada Ah Pek, anak si Ah Long. Si Ah Pek kemudiannya bawa duit itu untuk berjoli. Samalah macam 1MDB-PetroSaudi Limited ini. Dia sebenarnya tak berhutang, tapi dia bayar juga. Bila bayar, dia tak bayar terus kepada PetroSaudi Holdings, tapi kepada Good Star Limited, syarikat lain milik seseorang bernama Jho Low. Ini namanya bangang bertimpa-timpa ni pakcik. Daripada USD700 juta ini, Amerika ada rekod bahawa sejumlah USD20 juta telah dimasukkan ke akaun 'Malaysian Official 1':

23 Feb 2011: USD10 juta (RM30.5 juta)
13 Jun 2011: USD10 juta (RM30.3 juta)
JUMLAH: USD20 juta (RM60.8 juta)

Peguam Negara sendiri menyatakan bahawa akaun ini milik 'Malaysian Official 1'. Bukan saya yang kata, pakcik.

BUKTI DIPERLUKAN:
a. Dokumen/rekod kiriman wang 
[07-24, 09:55] +60 19-350 2999: Deutsche Bank (Malaysia) Berhad bertarikh 30 September 2009 sebanyak USD700 juta kepada akaun milik Good Star (Seychelles) Limited bernombor 11116073 di RBS Coutts Bank Limited (kini Coutts & Co. Limited).
b. Dokumen/rekod bayaran fi broker kepada akaun bernombor 7573800 di J. P. Morgan (Suisse) SA.

STATUS SIASATAN: Tiada maklumat siasatan.

-----------------------------------------------------------------------------

B. Penjualan Harta Bukan Milik Sendiri Oleh PetroSaudi Holdings

PetroSaudi Holdings dituduh menjual harta yang bukan miliknya kepada 1MDB-PetroSaudi Limited. Harta berkenaan sebenarnya dimiliki oleh syarikat lain, iaitu Buried Hill Energy. Ceritanya macam ini pakcik. Pakcik nak beli satu bidang tanah daripada Ah Long. Pakcik pun bayar duit kepada Ah Long. Bila pakcik pergi ke pejabat tanah, pegawai bagitau pakcik, tanah itu sebenarnya bukan Ah Long yang punya. Jadi pakcik pun terpinga-pinga: duit dah habis, tanah tak dapat.

BUKTI DIPERLUKAN:
a. Dokumen perjanjian usahasama 1MDB-PetroSaudi Limited bertarikh 28 September 2009.
b. Dokumen perjanjian pembelian aset oleh PetroSaudi Holdings bertarikh 4 Julai 2009.
c. Rekod pembatalan perjanjian pembelian aset oleh PetroSaudi Holdings bertarikh 23 November 2009.

STATUS SIASATAN: Tiada maklumat siasatan.

-----------------------------------------------------------------------------

C. Pecah Amanah RM42 Juta Ke Akaun Peribadi

Ini lagi satu duit yang tidak termasuk dalam kes 'sumbangan' RM2.6 bilion, tapi rakyat 'lupa' nak tanyakan. Bila rakyat 'lupa', jawabnya senyap sajalah. Duit sebanyak RM42 juta daripada SRC International Sdn. Bhd. (kini anak syarikat Kementerian Kewangan Malaysia) telah didakwa dilupuskan ke dalam sebuah akaun peribadi. Ini benda paling senang nak terangkan kepada pakcik. Macam pakcik kerja di pejabat, pakcik nampak duit majikan, pakcik ambil duit tu, masuk poket pakcik. Senang nak faham, kan?

BUKTI DIPERLUKAN:
a. Borang permohonan kiriman wang Affin Bank Berhad bertarikh 26 Disember 2014 sebanyak RM5 juta kepada akaun bernombor 2112022011880 di AmIslamic Bank Berhad.
b. Borang permohonan kiriman wang Affin Bank Berhad bertarikh 26 Disember 2014 sebanyak RM27 juta kepada akaun bernombor 2112022011880 di AmIslamic Bank Berhad.
c. Borang permohonan kiriman wang Affin Bank Berhad bertarikh 10 Februari 2015 sebanyak RM10 juta kepada akaun bernombor 2112022011880 di AmIslamic Bank Berhad.

STATUS SIASATAN: Siasatan ?masih berjalan oleh SPRM.?

-----------------------------------------------------------------------------

8. OKLAH. PAKCIK ADA SOALAN LAST NI. SIAPA DIA 'MALAYSIAN OFFICIAL 1'?

Ok pakcik, kertas pendakwaan Amerika kata 'Malaysian Official 1' ini ialah:
i. Pegawai berjawatan tinggi dalam kerajaan Malaysia;
ii. Berjawatan tinggi dalam 1MDB. Berkuasa melantik dan menyingkir ahli Lembaga Pengarah 1MDB. Sebarang komitmen kewangan 1MDB memerlukan kelulusan beliau;
iii. Ahli keluarga kepada Riza Aziz.

PM pun sudah berjanji "kita akan beri kerjasama yang sepenuhnya dengan semua badan siasatan peringkat antarabangsa". Jadi kita sama-sama nantikan kerjasama itu, ok pakcik? Ngam.

#saveMalaysia
#beranikeranabenarSOAL-JAWAB ISU 1MDB UNTUK PANDUAN PAKCIK-PAKCIK DI KAMPUNG...

1. AMERIKA NAK RAMPAS HARTA 1MDB NI. INI SATU CAMPURTANGAN ASING!

Macam ni pakcik. Pakcik ada dengar Amerika nak rampas tanah 1MDB di airport TUDM Sg. Besi? Tanah 1MDB di Jalan Tun Razak? Ada Amerika nak rampas tanah-tanah milik 1MDB di Malaysia? Tiada kan? Amerika hanya nak rampas harta hasil pendapatan filem Hollywood bertajuk "The Wolf of Wall Street". Sebab itulah dalam kertas pendakwaan, defendan atau pihak yang disaman ialah ?The Wolf of Wall Street? Motion Picture. Lagipun, yang mula-mula menyiasat benda ini bukannya orang Amerika pakcik, tapi orang Melayu kita juga. Pakcik ingat tak Timbalan Pendakwa Raya SPRM yang ditahan? Melayu dia tu. Timbalan Pengarah Cawangan Khas Polis yang ditukar? Melayu. Peguam Negara yang ditamatkan perkhidmatan atas sebab 'kesihatan', Melayu. Pengarah Bahagian Operasi Khas SPRM yang ditukar, Melayu. Pengarah Komunikasi Strategik Khas SPRM yang ditukar, Melayu. Ketua Pesuruhjaya SPRM yang disuruh 'bercuti', Melayu. Pegawai SPRM yang solat hajat beramai-ramai pun, Melayu semuanya pakcik. Siapa tahu mungkin ini sebenarnya campurtangan kuasa Allah Taala hasil daripada solat hajat mereka?

-----------------------------------------------------------------------------

2. IYALAH DAH KENAPA PULA AMERIKA NAK RAMPAS HASIL FILEM 'WOLF' INI?

Filem ini dikatakan dibuat hasil daripada penggubahan wang haram yang melalui institusi-institusi kewangan di Amerika. Harta hasil pendapatan filem ini juga dimiliki oleh sebuah syarikat yang didaftarkan di Amerika sana, bukan di Malaysia. Ada 17 harta yang disenaraikan, termasuklah hotel di Beverly Hills. Beverly Hills ini kawasan tempat tinggal pelakon dan penyanyi pakcik. Di Amerika sana, pelakon & penyanyi kaya-kaya, bukan macam di sini. Ada juga jet peribadi. Kalau kita dapat jet ini karang, kita trylah naik ramai-ramai untuk pergi haji.

-----------------------------------------------------------------------------

3. HABIS TU APA KENA-MENGENA FILEM 'WOLF' INI DENGAN 1MDB?

Filem 'Wolf' ini, dibuat oleh syarikat milik anak tiri PM kita, nama dia Riza Aziz. Tahun 2012, syarikat si Riza ini dapat duit daripada 1MDB sebanyak USD238 juta, iaitu kira-kira RM741.6 juta pakcik.

-----------------------------------------------------------------------------

4. DAH TU BIARLAH 1MDB NAK BAGI BERAPA BANYAK PUN. DUIT SYARIKAT, SYARIKAT PUNYA SUKALAH.

Masalahnya pakcik, 1MDB telah mengisytiharkan kepada umum, bahawa ia tidak memiliki apa-apa kepentingan atau pelaburan terhadap syarikat Riza Aziz. Jadi kalau tiada apa-apa kepentingan, buat apa pula nak bagi RM741.6 juta, kan pakcik?

-----------------------------------------------------------------------------

5. MACAMANA KAU TAHU SI RIZA NI DAPAT DUIT TU. PANDAI-PANDAI SAJA KAU FITNAH BUDAK TU.

Sebab si Riza ini, dia simpan duit dalam bank, pakcik. Dia tak simpan duit bawah tilam. Jadi, bank ada rekod duit-duit itu masuk ke akaun syarikat dia sebanyak 3 kali:

18 Jun 2012: USD133 juta (RM419.9 juta) 
23 Okt 2012: USD60 juta (RM183.5 juta) 
14 Nov 2012: USD45 juta (RM138.2 juta)
JUMLAH: USD238 juta (RM741.6 juta)

Duit-duit ini pula, dipindahkan daripada akaun bank Switzerland, ke akaun bank Singapura. Jadi negara Switzerland simpan rekod, negara Singapura pun simpan rekod. 

-----------------------------------------------------------------------------

6. 700 JUTA PULA. DULU BUKANKAH DAH TERBUKTI DUIT TU DERMA, APA NAMA TU, YANG 2.6 BILION TU?

Memang betul pakcik, SPRM sendiri telah menyatakan pada Ogos 2015, bahawa hasil siasatan mereka mengenai duit RM2.6 bilion itu ialah: duit itu duit derma. Kemudian, keluar pula video Menteri Luar Arab Saudi, Adel al-Jubeir, yang orang kata mengesahkan bahawa derma itu datang daripada keluarga diraja Arab Saudi. 'Orang kata'. Cuba pakcik dengar balik video itu. Menteri Arab ini kata:

WARTAWAN:
"Tuan. Uh, adakah anda maklum tentang latarbelakang , mengenai sumbangan kepada Perdana Menteri Malaysia?" 
("Your Excellency. Uh, are you aware of the background of , upon the donation to the Prime Minister of Malaysia?")

MENTERI LUAR ARAB SAUDI:
"Kami sedia maklum tentang, tentang sumbangan tersebut. Dan ia adalah sumbangan yang ikhlas, dengan uh, tiada apa diharapkan sebagai balasan. Uh, kami juga sedia maklum bahawa Peguam Negara Malaysia telah menyiasat perkara ini dengan teliti dan tidak menemui sebarang kesalahan jadi bagi kami perkara ini telah ditutup."
("We are aware of the, the donation. And it is a genuine donation, with uh, nothing expected in return. Uh, we are also fully aware that the Attorney-General of Malaysia has thoroughly investigated the matter and found no wrongdoing so as far as we're concerned this matter was closed.")

Saya nak tanya pakcik: dalam kenyataan Menteri Arab ini, ada tak dia sebut jumlah sumbangan, dan ada tak dia kata bahawa sumbangan itu datangnya daripada keluarga diraja Arab Saudi? Sebab dalam kertas pendakwaan Amerika, Amerika kata duit RM2.6 bilion itu dipindahkan daripada akaun milik Eric Tan Kim Loong, bukan milik keluarga diraja Arab Saudi. 

-----------------------------------------------------------------------------

7. PULAK DAH. BUKAN KALAU DAH SETTLE CERITA 2.6 BILION, KIRA DAH SETTLE MASALAH 1MDB KE?

Bukan pakcik. Pakcik kena ingat: duit RM2.6 bilion itu, bukan duit yang masuk ke akaun si Riza ya? Duit RM2.6 bilion itu ialah duit yang dimasukkan ke dalam akaun orang lain, iaitu 'Malaysian Official 1'. Memang ada orang-orang upahan yang berhempas pulas mahu seluruh rakyat Malaysia menumpukan perhatian kepada isu sumbangan RM2.6 bilion, supaya rakyat akan lupa cerita berbilion-bilion ringgit yang lain, contohnya:

A. Pinjaman Palsu USD700 Juta Oleh PetroSaudi Holdings

USD700 juta ini bukannya kes 'sumbangan' RM2.6 bilion, ya pakcik? USD700 juta ini bersamaan dengan RM2.4 bilion pada tarikh duit itu dipindahkan. PetroSaudi Holdings ini, sekali dengar ada bunyi 'Petro' di hadapan, ada nama 'Saudi' di belakang, terus orang anggap "Ini 'Petronas' bagi Arab Saudi agaknya, syarikat minyak nasional Arab Saudi". Salah tu pakcik. Syarikat minyak nasional bagi kerajaan Arab Saudi ialah Saudi Aramco. PetroSaudi Holdings ini hanya sekadar syarikat persendirian sahaja, baru-baru ditubuhkan pula tu. Syarikat ini ditubuhkan bisnesman bernama Tarek Obaid, dan ada kaitan dengan Turki bin Abdullah, anak kepada almarhum Raja Abdullah, raja Arab Saudi yang baru meninggal tahun lepas. Adakah bila berurusan dengan syarikat yang 'ada kaitan' dengan anak raja, maka ia bermakna berurusan dengan kerajaan? Pakcik kena faham: almarhum Raja Abdullah ada 19 orang anak. Yang menggantikan almarhum jadi raja pula bukan anak beliau, tapi adik tiri beliau. Jadi faham-faham sahajalah kedudukan anak-anak almarhum, tak banyak manapun pengaruh mereka ke atas keputusan kerajaan Arab Saudi.

PetroSaudi Holdings ini dikatakan telah bagi pinjaman sebanyak USD700 juta kepada syarikat usahasama 1MDB-PetroSaudi Limited. Masalahnya, PetroSaudi Holdings tak pernah pun bagi duit tu, tapi 1MDB-PetroSaudi Limited diminta untuk bayar balik. Macam ada Ah Long datang minta hutang daripada pakcik, tapi pakcik tak pernah pinjam pun daripada Ah Long tu. Tapi sebab pakcik dah tua dan pelupa, pakcik pun bayarlah sahaja. Lebih malang lagi, bila pakcik bayar, pakcik tak pula bayar terus kepada si Ah Long tu. Tapi pakcik bagi pula duit itu kepada Ah Pek, anak si Ah Long. Si Ah Pek kemudiannya bawa duit itu untuk berjoli. Samalah macam 1MDB-PetroSaudi Limited ini. Dia sebenarnya tak berhutang, tapi dia bayar juga. Bila bayar, dia tak bayar terus kepada PetroSaudi Holdings, tapi kepada Good Star Limited, syarikat lain milik seseorang bernama Jho Low. Ini namanya bangang bertimpa-timpa ni pakcik. Daripada USD700 juta ini, Amerika ada rekod bahawa sejumlah USD20 juta telah dimasukkan ke akaun 'Malaysian Official 1':

23 Feb 2011: USD10 juta (RM30.5 juta)
13 Jun 2011: USD10 juta (RM30.3 juta)
JUMLAH: USD20 juta (RM60.8 juta)

Peguam Negara sendiri menyatakan bahawa akaun ini milik 'Malaysian Official 1'. Bukan saya yang kata, pakcik.

BUKTI DIPERLUKAN:
a. Dokumen/rekod kiriman wang 
[07-24, 09:55] +60 19-350 2999: Deutsche Bank (Malaysia) Berhad bertarikh 30 September 2009 sebanyak USD700 juta kepada akaun milik Good Star (Seychelles) Limited bernombor 11116073 di RBS Coutts Bank Limited (kini Coutts & Co. Limited).
b. Dokumen/rekod bayaran fi broker kepada akaun bernombor 7573800 di J. P. Morgan (Suisse) SA.

STATUS SIASATAN: Tiada maklumat siasatan.

-----------------------------------------------------------------------------

B. Penjualan Harta Bukan Milik Sendiri Oleh PetroSaudi Holdings

PetroSaudi Holdings dituduh menjual harta yang bukan miliknya kepada 1MDB-PetroSaudi Limited. Harta berkenaan sebenarnya dimiliki oleh syarikat lain, iaitu Buried Hill Energy. Ceritanya macam ini pakcik. Pakcik nak beli satu bidang tanah daripada Ah Long. Pakcik pun bayar duit kepada Ah Long. Bila pakcik pergi ke pejabat tanah, pegawai bagitau pakcik, tanah itu sebenarnya bukan Ah Long yang punya. Jadi pakcik pun terpinga-pinga: duit dah habis, tanah tak dapat.

BUKTI DIPERLUKAN:
a. Dokumen perjanjian usahasama 1MDB-PetroSaudi Limited bertarikh 28 September 2009.
b. Dokumen perjanjian pembelian aset oleh PetroSaudi Holdings bertarikh 4 Julai 2009.
c. Rekod pembatalan perjanjian pembelian aset oleh PetroSaudi Holdings bertarikh 23 November 2009.

STATUS SIASATAN: Tiada maklumat siasatan.

-----------------------------------------------------------------------------

C. Pecah Amanah RM42 Juta Ke Akaun Peribadi

Ini lagi satu duit yang tidak termasuk dalam kes 'sumbangan' RM2.6 bilion, tapi rakyat 'lupa' nak tanyakan. Bila rakyat 'lupa', jawabnya senyap sajalah. Duit sebanyak RM42 juta daripada SRC International Sdn. Bhd. (kini anak syarikat Kementerian Kewangan Malaysia) telah didakwa dilupuskan ke dalam sebuah akaun peribadi. Ini benda paling senang nak terangkan kepada pakcik. Macam pakcik kerja di pejabat, pakcik nampak duit majikan, pakcik ambil duit tu, masuk poket pakcik. Senang nak faham, kan?

BUKTI DIPERLUKAN:
a. Borang permohonan kiriman wang Affin Bank Berhad bertarikh 26 Disember 2014 sebanyak RM5 juta kepada akaun bernombor 2112022011880 di AmIslamic Bank Berhad.
b. Borang permohonan kiriman wang Affin Bank Berhad bertarikh 26 Disember 2014 sebanyak RM27 juta kepada akaun bernombor 2112022011880 di AmIslamic Bank Berhad.
c. Borang permohonan kiriman wang Affin Bank Berhad bertarikh 10 Februari 2015 sebanyak RM10 juta kepada akaun bernombor 2112022011880 di AmIslamic Bank Berhad.

STATUS SIASATAN: Siasatan ?masih berjalan oleh SPRM.?

-----------------------------------------------------------------------------

8. OKLAH. PAKCIK ADA SOALAN LAST NI. SIAPA DIA 'MALAYSIAN OFFICIAL 1'?

Ok pakcik, kertas pendakwaan Amerika kata 'Malaysian Official 1' ini ialah:
i. Pegawai berjawatan tinggi dalam kerajaan Malaysia;
ii. Berjawatan tinggi dalam 1MDB. Berkuasa melantik dan menyingkir ahli Lembaga Pengarah 1MDB. Sebarang komitmen kewangan 1MDB memerlukan kelulusan beliau;
iii. Ahli keluarga kepada Riza Aziz.

PM pun sudah berjanji "kita akan beri kerjasama yang sepenuhnya dengan semua badan siasatan peringkat antarabangsa". Jadi kita sama-sama nantikan kerjasama itu, ok pakcik? Ngam.

#saveMalaysia
#beranikeranabenar

John Malott, dalam senarai ulasannya turun langkah-langkah seterusnya DOJ AS akan ambil. Ia adalah doktrin dasar luar bahawa Amerika Syarikat tidak akan mendakwa seorang pemimpin duduk, kecuali bagi jenayah extemely serius terhadap kemanusiaan seperti pembunuhan beramai-ramai. Saya terutamanya mencari pendapatnya mengenai Rosmah tidak dapat membeli-belah lagi untuk barangan mewah kerana syarikat-syarikat berjenama tidak mahu terlibat dalam pengubahan wang haram.

Apa yang John Malott menulis perlu menyediakan mereka yang berkuasa banyak tidur. Komen beliau tidak boleh dipandang ringan kerana dia adalah bekas Duta Besar Amerika Syarikat ke Malaysia.

---------------------------------------------

* 1MDB dan gov't US -? Apa yang akan datang *
John Malott

Sesetengah orang terkejut apabila saya berkata bahawa rampasan kerajaan Amerika Syarikat dalam aset - kondominium, rumah-rumah besar, hotel, dan kerja seni - semua yang telah dibeli dengan wang yang dicuri daripada 1MDB dan rakyat Malaysia - adalah hanya permulaan.

Ia adalah benar. Ada banyak lagi yang akan datang.

Akan ada dakwaan jenayah akan datang, kemungkinan besar termasuk Riza Aziz dan Jho Low, yang kedua-duanya adalah sangat berkait rapat dengan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.

Akan ada di nyatakan dalam suatu pendakwaan jenayah masa depan yang "unindicted bersama-konspirator," yang kini dikenali sebagai 'rasmi Malaysia 1'. Apabila dia tidak lagi ada di pejabat, dia akan didakwa di Amerika Syarikat.

Berikut adalah beberapa pemikiran tentang apa yang berlaku seterusnya di sebelah AS. Kerajaan AS telah merampas aset-aset ini, atau meminta kerajaan lain, seperti Switzerland dan UK, untuk membinasakan mereka.

Jadi sekarang anak tiri Najib Riza dan penasihat rapat beliau Jho Low tidak boleh menjual apa-apa atau cuba untuk mendapatkan wang mereka daripada Amerika Syarikat atau negara-negara lain. Mereka telah disekat.

Di bawah undang-undang AS, langkah seterusnya adalah untuk Aziz, Jho Low, dan lain-lain untuk mencuba dan membuktikan di mahkamah bahawa aset yang dirampas daripada mereka benar-benar telah dibeli dengan wang mereka sendiri - dan bukan dari dana dicuri dari 1MDB.

Sudah tentu, mereka tidak dapat membuktikan bahawa. Biro Penyiasatan Persekutuan (FBI) dan Jabatan Keadilan (DOJ) pemfailan adalah teliti, menyeluruh, dan benar-benar profesional. Bukti-bukti yang semua ada. Ia juga termasuk transkrip panggilan telefon wiretapped daripada Jho Low panik bercakap dengan bank beliau.

Terima kasih kepada FBI dan DOJ, ia begitu jelas. Kita tahu di mana wang itu datang dari. Ia telah dicuri daripada rakyat Malaysia, melalui 1MDB.

wang anda, bukan milik kita

Seperti Amerika Syarikat Peguam Negara Loretta Lynch dan yang lain berkata banyak kali, wang itu dicuri daripada rakyat Malaysia. Aset milik mereka.

Jadi, kerajaan AS akan memegang semua aset yang disita - hartanah, lukisan, hak untuk 'Wolf of Wall Street', dan lain-lain - sebagai amanah bagi pihak rakyat Malaysia, yang akan memberikan wang itu dicuri.

Aset tidak akan tergolong dalam kerajaan Amerika Syarikat.

(Bagaimana ironis bahawa Peguam Negara Amerika Syarikat seolah-olah mengambil berat lebih lanjut mengenai kecurian ini daripada Peguam Negara Malaysia ini ...)

Dalam pada itu, kerajaan AS akan menyewakan kondo Aziz di New York dan rumah Beverly Hills beliau. Ia akan mengambil alih pengurusan hotel-hotel di New York dan Beverly Hills yang telah dibeli oleh Jho Low dengan wang yang dicuri.

Kerajaan AS akan mengumpul keuntungan daripada semua jualan masa depan DVD dan hak TV 'The Wolf of Wall Street'. The Monet dan Van Gogh lukisan akan dipamerkan di suatu tempat, supaya semua orang boleh menikmati. Dan sebagainya.

Dan semua keuntungan yang diperoleh akan diamanahkan kepada kerajaan Amerika Syarikat bagi pihak rakyat Malaysia. Ia adalah wang anda, bukan milik kita.

Bagaimana pula dengan anak Rosmah, Riza?

Young Riza tidak lama lagi akan kehilangan tempat tinggal. Kerajaan AS telah merampas rumah beliau.

Dalam usaha untuk menyelamatkan dirinya dan filem ia mempunyai dalam pengeluaran (termasuk filem baru mengenai George Washington, yang dibintangi oleh Leonardo DiCaprio), saya meramalkan bahawa Red Granite akan menghilangkan Aziz.

Jadi Aziz akan menganggur juga.

Apabila kerajaan AS fail tuduhan jenayah terhadap Aziz (dan saya pasti mereka akan), mereka akan meminta mahkamah untuk merampas pasport supaya dia tidak boleh meninggalkan Amerika Syarikat.

Kedutaan Besar Malaysia di Washington boleh cuba untuk menipu kerajaan AS dan mengeluarkan pasport baru kepada Aziz, dengan nombor baru, supaya dia boleh meninggalkan negara ini. Pada ketika itu, kita akan melihat bagaimana cekap kerajaan AS menangkap ini.

Jika kerajaan Malaysia meminta aset yang disita hendaklah dipindahkan kembali kepada mereka, kerajaan AS akan berbuat demikian.

Tetapi Najib akan berbuat demikian? No. Jika Najib meminta wang kembali, ia bermakna bahawa dia mengakui bahawa wang itu dicuri daripada dana pembangunan yang diketuainya, bahawa wang yang dicuri pergi ke anak tiri dan beliau beliau "penasihat" Jho Low, dan bahawa dia telah berbohong tentang ini kepada rakyat Malaysia sejak sekian lama.

Jadi, sudah tentu dia tidak akan berbuat demikian.

Meminta kembali wang yang perlu menunggu bagi seorang perdana menteri akan datang.

Dan mengapa Najib mahu bertanya "untuk wang kembali," apabila dia dan keluarganya dan kroni sudah mempunyai ia - atau telah menghabiskan masa ia?

Pariah antarabangsa

Dari sudut pandangan antarabangsa, ini adalah akhir Najib. Beliau adalah seorang pariah antarabangsa. Dunia kini menganggap dirinya penjahat a. Beliau adalah penipuan. Dunia akan mahu apa-apa kaitan dengan dia. Dia tidak akan dialu-alukan mana-mana sahaja. Apabila dia bercakap kepada Perhimpunan Agung Bangsa-Bangsa Bersatu jatuh depan, akan ada hanya 30 atau lebih orang di dalam bilik, kebanyakannya rakyat Malaysia.

Pemimpin lain akan malu untuk dilihat dengan dia, untuk bersalaman dengan beliau, untuk diambil gambar dengan dia.

Bagi Rosmah, kredit beliau di Hermes dan Tiffany dan di tempat lain kini terputus. Mereka kedai-kedai mewah kini tahu wang itu tidak adalah perempuan. Ia telah dicuri dari rakyat Malaysia. Mereka tidak mahu bersubahat dalam pengubahan wang haram antarabangsa. Mereka mempunyai reputasi mereka sendiri untuk melindungi.

Itulah bagaimana dunia akan bertindak balas. Tetapi bagaimana rakyat Malaysia akan bertindak balas? Adakah Najib akan pergi dengan ini, pada Malaysia?

Sesungguhnya aku bimbang bahawa jawapannya adalah ya. Jika ya, ia bermakna bahawa Malaysia kini berada dalam Mugabe-Land.

Ketua Polis Negara (KPN) berkata bahawa kerajaan AS tidak pernah meminta kerjasama daripada kerajaan Malaysia dalam siasatan mereka. Namun kedua-dua Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dan FBI telah berkata bahawa mereka bekerjasama dengan satu sama lain dalam penyiasatan ini. Ketua Polis Negara mengetahui kebenaran, jadi mengapa dia mengatakan sebaliknya? Mengapa dia berbohong?

Peguam Negara Malaysia mengatakan bahawa ini adalah semua spekulasi dan sindiran, dan bahawa tidak ada bukti tuduhan kerajaan AS. Namun kerajaan Amerika Syarikat telah mengeluarkan sangat teliti, profesional, dan terperinci 136-halaman memfailkan bukti dengan mahkamah. Ia adalah di sana untuk AG untuk membaca. Sebaliknya, mengapa dia memilih untuk menghina integriti kerajaan Amerika Syarikat?

Mengapa dia berbohong?

Selagi Ketua Polis Negara dan Peguam Negara Malaysia terus menafikan kebenaran dalam menghadapi fakta-fakta yang menggalakkan, kami tahu di mana ini akan.

Ironinya adalah, iaitu kerajaan Amerika Syarikat - FBI dan Peguam Negara US - yang melakukan kerja yang Ketua Polis Negara dan Peguam Negara Malaysia harus lakukan.

Seperti Amerika Syarikat AG Lynch berkata, ini adalah wang rakyat Malaysia. Ia bukan Amerika.

Kami mahu memberikan kembali kepada anda.

John Malott adalah bekas duta Amerika Syarikat ke Malaysia.

Share this translation  www.nasharrawy.blogspot.com./25.7.16

SALAMUNQAULAMMIRRABBIRRAHIM/25.7.16   APABILA ULAMAK SU' DAN PENGUASA YANG ZALIM SERONOK DUDUK DI DALAM KEGELAPAN DUNIAWI ( DEDAK ) SEMATA-MATA! DAN MATINYA " JIHAD FIZABILIL LAHU " . DAN BERSUBAHAH DENGAN KORUPSI DAN KEZALIMAN JADI " SETAN BISU " !! NAUZUBIL LAHI MINZALIK !! 

Dosa dengan manusia dan rakyat mestilah di selesaikan dengan manusia DAN RAKYAT!!  bukan boleh padam dengan pergi ke Mekah aja !! ; Itu antara kamu dengan Dia ( habluminal lahu ) bukan sesama manusia dan Rakyat !!  ( " Hablumminannas " )!! . 

 Yang belum lagi selesai ! Jangan fikir penyelewengan wang rakyat RM14 Billion 1 MDB dengan cara pergi Mekah sudah bisa selesai begitu saja !!. Setiap sen salahguna . songlap dan penyelewengan wang rakyat akan dipersoalkan di sana nanti ! Semua manusia tiada bisa lari ; termasuk kita semua ! ' Meraka yang bersubahah memenangkannya dengan tangan mereka ( PRU dan PRK ) .

Tak buat takpa . Buat macam mana! Jangan hidup dalam kegelapan menggelapkan kuburan sendiri ; apa lagi di sana nanti . nauzubil lahi minzalik !  Termasuk 2H yang bersubahah dengannya mahu penzalim pertahankan jawatan PM ; meneruskan kezaliman 

 Subahah ulamak Su ' dengan penguasa yag jahat ; menggelapkan lagi negara ! Tiada " Nur " daripada mereka !!  Nauzubil lahi minzalik ! Selamatkan Malaysia !! Itu kerja anda dan kita semua ! Keluar daripada kegelapan duniawi kepada pencerahan Ukhrawi dengan izin Dia !  " Alla Hu Akbar !  .Salamunqaulammirrabbirrahim !!  Amin. 
Oleh : www.nasharrawy.blogspot.com/25.7.14


Wednesday, March 13, 2013


'LIRIK NASH Ar-RAWY"; TERMA DAN KONDISI


BISMILLAHU  WAL HAMDULILLAHU ;  email: nasharrawy@yahoo.com
TERMA DAN KONDISI “  SERAH – MENYERAH “  33 KARYA  LIRIK ‘ FREELANCER LYRICIST ‘ : NASH Ar-RAWY KEPADA MANA –MANA KOMPOSER DAN SYARIKAT
01    Kesemua karya senikata lagu, lirik ; 33 lirik semuanya adalah kepunyaan Hakmutlak “FREELACER LYRICIST “      Nash-Ar-Rawy atau nama sebenarnya : Muhammad Nasir b. Adnan ; K/P No: 580321-08-6153; selepas ini disebut sebagai Nash Ar-Rawy sepertimana yang termaktub di dalam i) www.nasharrawy10.wordpress.com  mengenai kesemua 33 lyrik tersebut; selepas ini disebut ‘ LIRIK NASH-Ar-RAWY ‘ yang mana sebahagiannya terdapat di dalam  ii) www.Youtube.com ( nasharrawy ) .  Keaslian dan originality ‘ lirik Nash Ar-Rawy ‘adalah selamat dan terpelihara di dalam www.nasharrawy10.wordpress.com dan www. youtube.com (nasharrawy ); “ RESERVED COPY “ .
02    Segala urusan Nash Ar-Rawy yang  materialisasi dengan mana-mana komposer atau syarikat adalah berdasarkan kepada bukan basis  Jual-Beli   “ lirik Nash Ar-Rawy “  akan tetapi ; berdasarkan kepada prinsip . konsep dan basis ; “ SERAH-MENYERAH” .
03    Iaitu ; i)  Nash Ar-Rawy serahkan kesemua atau sebahagian “  Lirik Nash Ar-Rawy “ kepada mana-mana komposer atau syarikat dan sebagai balasan;  ii) mana-mana komposer atau syarikat yang berkenanan dengan persetujuan bersama dalam ‘ undertakings’  “ Lirik Nash-Ar-Rawy”  ini ; menyerahkan ‘ percentage daripada keuntungan sebanyak: ……… % dan royalty yang dipersetujui bersama.Yakni atas basis “ Serah –Menyerah “ bukannya “ Jua-Beli “ “ Lirik Nash Ar-Rawy”.
04    Ini bermakna kesan daripada proses ‘ Serah-Menyerah’ tersebut ;
      4.1 Nash Ar-Rawy senantiasa dan masih lagi berhak ke atas  kesemua ;karya ‘ Lirik   Nash Ar-Rawy’  sepanjang masa dan boleh di warisi oleh anak dan ahli keluarganya .
    4.2. Nash Ar-Rawy berhak pada bila-bila masa ‘ di waktu yang sama; “ Serah-Menyerah” karya   “ Lirik Nash Ar-Rawy” ;  kepada mana-mana Komposer dan syarikat yang lain sebagai prima facienya   selaku “ Freelancer Lyricist “.
   4.3   Ini bermakna memberikan kesan bahawa Nash Ar-Rawy tiada  sebarang keterikat an dengan mana-mana composer dan syarikat ke atas karya “ lirik Nash Ar-Rawy”; selaku ‘ Freelancer Lyricist ‘. Justeru kerana, sebarang ‘ dealings’ adalah atas prinsip dan basis “ Serah-Meyerah “ bukannya “ Jual Beli “ karya ; “ Lirik Nash Ar-Rawy “.
4.4.  Mana-mana Komnposer atau syarikat  berhak sepenuhnya untuk mengolah , menyusun karya ‘ Lirik Nash Ar-Rawy “ asal tiada lari maksud dan kehendak Nash Ar-Rawy dan hak Nash Ar-Rawy selaku penulis lirik ( ‘ lyricist’) di ‘maintain’ atau dikekalkan dalam karya  komposer atau syarikat; yang berkenaan.
4.5. Mana-mana komposer atau syarikat adalah berhak  dan bebas  ke atas apa apa-apa  jenis irama dan rentak lagu atau jonre yang disukainya tanpa apa-apa halangan daripada Nash Ar-Rawy; ke atas senikata lagu ( ‘ Lyrics ‘) ; ‘ Lirik Nash Ar-Rawy’ yang dilagukan atau diiramakan atau dikomposkan  oleh komposer kerana lagu dan senikata /lirik tiada bisa dipisahkan.
4.6. Mana-mana komposer atau syarikat bertanggungjawab sepenuhnya dari awal hingga akhir ke atas segala kos dan bebanan yang akan di tanggung sendiri kebertanggungjawabannya  tanpa melibatkan Nash Ar-Rawy sepenuhnya. Justeru kerana Nash Ar-Rawy tiada jual-beli karya ‘ lirik Nash Ar-Rawy’ kerana tiada mahu peluangnya untuk kembangkan dakwah ketuhanan dan kesufian  tersekat , terhadang dan dilimitasi ‘ mati ‘ disitu sahaja.
 4.7.  Justeru itu; terma dan kondisi ini memberikan hak mutlak kepada Nash Ar-Rawy untuk “ Serah-Menyerah ‘ ; ‘ lirik Nash Ar-Rawy” kepada mana-mana komposer atau syarikat yang lain. Dalam terma dan kondisi ini ; Nash Ar-Rawy hanya menerima percentage daripada keuntungan yang dipersetujui bersama dan balasan Royalti dan bukannya di atas prinsip , konsep atau basis ‘Jual-beli’ yang bisa gugurkan hak beliau selaku “ Freelancer lyricist “.
4.8.   Nash Ar-Rawy berhak diserahkan  apa-apa percentage keuntungan dan royalty  yang dipersetujui bersama; meliputi keuntungan jualan i)  Album ii) CD iii) VCD iii) DVD dan ke atas; iv)   apa-apa bentuk percetakan atau penerbitan yang membabitkan atau gunapakai; “ Lirik Nash Ar-Rawy “; Percentage keuntungannya hendaklah diserahkan kepada Nash Ar-Rawy sepertimana persetujuan ; yang disepakati bersama .
05.   Kesemua terma dan kondisi Nash Ar-Rawy dengan mana-mana Komposer atau syarikat yang berkenaan terkesan dengan sendiri nya ; iaitu efektif dan berkuatkuasa apabila mana-mana- komposer dan syarikat bersetuju dan memperakui  terma dan kondisi ; “ SERAH-MENYERAH “ ; Nash Ar-Rawy mengikut konsep, prinsip dan basis “ SERAH –MENYERAH “ dan “ Undertakings”seperti di dalam terma dan kondisi ini;  yang dipersetujui  bersama tanpa paksaan daripada mana –mana pihak dan berkuatkuasa; daripada tarikh Terma dan Kondisi ‘ Undertakings ‘ ini ditandatangi dan dipersetuji bersama; sehingga;  jika berlaku ;  sebarang perlanggaran terma dan kondisi di atas oleh mana-mana pihak .( ‘ Breach of terms and conditions).Maka secara  automatis terma dan kondisi di atas terbatal dengan sendirinya.ATAU tempoh akan ditamatkan dan akan berakhir pada dan sebelum:
                                                          
                                                          .......................................................
Sekian.
i )  Nama  Penuh Komposer:
     

……………………………..................................

     K/P. No: …………………………………………………….
     Alamat Pos : 

………………………………………………………………………………………

……….................................................................................................................
                       
                      
ATAU   ii )  : Nama Director:  ( a)

        …………………………….......................................................................

        K/P NO; ..................................................................................................

                                                       
                   : Nama Director: ( b )
                                  
     ………………………………………………………………….
      K/P NO:                                                            

……………………………………………….............
                                               
iii) Nama Syarikat atau Entiti :

 ……………………………………………………………………………………
    Alamat Pos Syarikat atau Entiti:

………………………………………………………………..
                                                              …………………………………………………………………..
                                                              …………………………………………………………………..
            
                                     
Tanda Tangan:
i)……………………………     ii.)  .....................................……

            (  Nash Ar-Rawy     )           ( .....................................................................)            
                                                iii ) ................................................
                                                   
                                                      ( ........................................................................)


  SAKSI PERTAMA : Nama penuh : ..........................................................................

                                           K/P NO:.......................................................................... 

  SAKSI KEDUA:       Nama Penuh:...........................................................................

                                           K/p No:.........................................................................
                         
                                    BERTARIKH: .....................................................................                       
                                                             
Email: nasharrawy@yahoo.com
 SUFI SONGS 04: CITRA DIRI: by ; Nash Ar-Rawy : COMPOSER/ARTIS: JOEY : LYRICIST/MODEL ; NASH Ar-RAWY : www.nasharrawy.blogspot.com
" lirik Nash Ar-Rawy " ; www.nasharrawy10.wordpress.com  www.Youtube.com ( nasharrawy )


Wednesday, March 13, 2013


'LIRIK NASH Ar-RAWY"; TERMA DAN KONDISI


BISMILLAHU  WAL HAMDULILLAHU ;  email: nasharrawy@yahoo.com
TERMA DAN KONDISI “  SERAH – MENYERAH “  33 KARYA  LIRIK ‘ FREELANCER LYRICIST ‘ : NASH Ar-RAWY KEPADA MANA –MANA KOMPOSER DAN SYARIKAT
01    Kesemua karya senikata lagu, lirik ; 33 lirik semuanya adalah kepunyaan Hakmutlak “FREELACER LYRICIST “      Nash-Ar-Rawy atau nama sebenarnya : Muhammad Nasir b. Adnan ; K/P No: 580321-08-6153; selepas ini disebut sebagai Nash Ar-Rawy sepertimana yang termaktub di dalam i) www.nasharrawy10.wordpress.com  mengenai kesemua 33 lyrik tersebut; selepas ini disebut ‘ LIRIK NASH-Ar-RAWY ‘ yang mana sebahagiannya terdapat di dalam  ii) www.Youtube.com ( nasharrawy ) .  Keaslian dan originality ‘ lirik Nash Ar-Rawy ‘adalah selamat dan terpelihara di dalam www.nasharrawy10.wordpress.com dan www. youtube.com (nasharrawy ); “ RESERVED COPY “ .
02    Segala urusan Nash Ar-Rawy yang  materialisasi dengan mana-mana komposer atau syarikat adalah berdasarkan kepada bukan basis  Jual-Beli   “ lirik Nash Ar-Rawy “  akan tetapi ; berdasarkan kepada prinsip . konsep dan basis ; “ SERAH-MENYERAH” .
03    Iaitu ; i)  Nash Ar-Rawy serahkan kesemua atau sebahagian “  Lirik Nash Ar-Rawy “ kepada mana-mana komposer atau syarikat dan sebagai balasan;  ii) mana-mana komposer atau syarikat yang berkenanan dengan persetujuan bersama dalam ‘ undertakings’  “ Lirik Nash-Ar-Rawy”  ini ; menyerahkan ‘ percentage daripada keuntungan sebanyak: ……… % dan royalty yang dipersetujui bersama.Yakni atas basis “ Serah –Menyerah “ bukannya “ Jua-Beli “ “ Lirik Nash Ar-Rawy”.
04    Ini bermakna kesan daripada proses ‘ Serah-Menyerah’ tersebut ;
      4.1 Nash Ar-Rawy senantiasa dan masih lagi berhak ke atas  kesemua ;karya ‘ Lirik   Nash Ar-Rawy’  sepanjang masa dan boleh di warisi oleh anak dan ahli keluarganya .
    4.2. Nash Ar-Rawy berhak pada bila-bila masa ‘ di waktu yang sama; “ Serah-Menyerah” karya   “ Lirik Nash Ar-Rawy” ;  kepada mana-mana Komposer dan syarikat yang lain sebagai prima facienya   selaku “ Freelancer Lyricist “.
   4.3   Ini bermakna memberikan kesan bahawa Nash Ar-Rawy tiada  sebarang keterikat an dengan mana-mana composer dan syarikat ke atas karya “ lirik Nash Ar-Rawy”; selaku ‘ Freelancer Lyricist ‘. Justeru kerana, sebarang ‘ dealings’ adalah atas prinsip dan basis “ Serah-Meyerah “ bukannya “ Jual Beli “ karya ; “ Lirik Nash Ar-Rawy “.
4.4.  Mana-mana Komnposer atau syarikat  berhak sepenuhnya untuk mengolah , menyusun karya ‘ Lirik Nash Ar-Rawy “ asal tiada lari maksud dan kehendak Nash Ar-Rawy dan hak Nash Ar-Rawy selaku penulis lirik ( ‘ lyricist’) di ‘maintain’ atau dikekalkan dalam karya  komposer atau syarikat; yang berkenaan.
4.5. Mana-mana komposer atau syarikat adalah berhak  dan bebas  ke atas apa apa-apa  jenis irama dan rentak lagu atau jonre yang disukainya tanpa apa-apa halangan daripada Nash Ar-Rawy; ke atas senikata lagu ( ‘ Lyrics ‘) ; ‘ Lirik Nash Ar-Rawy’ yang dilagukan atau diiramakan atau dikomposkan  oleh komposer kerana lagu dan senikata /lirik tiada bisa dipisahkan.
4.6. Mana-mana komposer atau syarikat bertanggungjawab sepenuhnya dari awal hingga akhir ke atas segala kos dan bebanan yang akan di tanggung sendiri kebertanggungjawabannya  tanpa melibatkan Nash Ar-Rawy sepenuhnya. Justeru kerana Nash Ar-Rawy tiada jual-beli karya ‘ lirik Nash Ar-Rawy’ kerana tiada mahu peluangnya untuk kembangkan dakwah ketuhanan dan kesufian  tersekat , terhadang dan dilimitasi ‘ mati ‘ disitu sahaja.
 4.7.  Justeru itu; terma dan kondisi ini memberikan hak mutlak kepada Nash Ar-Rawy untuk “ Serah-Menyerah ‘ ; ‘ lirik Nash Ar-Rawy” kepada mana-mana komposer atau syarikat yang lain. Dalam terma dan kondisi ini ; Nash Ar-Rawy hanya menerima percentage daripada keuntungan yang dipersetujui bersama dan balasan Royalti dan bukannya di atas prinsip , konsep atau basis ‘Jual-beli’ yang bisa gugurkan hak beliau selaku “ Freelancer lyricist “.
4.8.   Nash Ar-Rawy berhak diserahkan  apa-apa percentage keuntungan dan royalty  yang dipersetujui bersama; meliputi keuntungan jualan i)  Album ii) CD iii) VCD iii) DVD dan ke atas; iv)   apa-apa bentuk percetakan atau penerbitan yang membabitkan atau gunapakai; “ Lirik Nash Ar-Rawy “; Percentage keuntungannya hendaklah diserahkan kepada Nash Ar-Rawy sepertimana persetujuan ; yang disepakati bersama .
05.   Kesemua terma dan kondisi Nash Ar-Rawy dengan mana-mana Komposer atau syarikat yang berkenaan terkesan dengan sendiri nya ; iaitu efektif dan berkuatkuasa apabila mana-mana- komposer dan syarikat bersetuju dan memperakui  terma dan kondisi ; “ SERAH-MENYERAH “ ; Nash Ar-Rawy mengikut konsep, prinsip dan basis “ SERAH –MENYERAH “ dan “ Undertakings”seperti di dalam terma dan kondisi ini;  yang dipersetujui  bersama tanpa paksaan daripada mana –mana pihak dan berkuatkuasa; daripada tarikh Terma dan Kondisi ‘ Undertakings ‘ ini ditandatangi dan dipersetuji bersama; sehingga;  jika berlaku ;  sebarang perlanggaran terma dan kondisi di atas oleh mana-mana pihak .( " Breach of terms and conditions " ).Maka secara  automatis terma dan kondisi di atas terbatal dengan sendirinya. ATAU tempoh akan ditamatkan dan akan berakhir pada dan sebelum:
      
                                                             ....................................................
Sekian.
i )  Nama  Penuh Komposer:
     

……………………………..................................

     K/P. No: …………………………………………………….
     Alamat Pos : 

………………………………………………………………………………………

……….................................................................................................................
                       
                      
ATAU   ii )  : Nama Director:  ( a)

        …………………………….......................................................................

        K/P NO; ..................................................................................................

                                                       
                   : Nama Director: ( b )
                                  
     ………………………………………………………………….
      K/P NO:                                                            

……………………………………………….............
                                               
iii) Nama Syarikat atau Entiti :

 ……………………………………………………………………………………
    Alamat Pos Syarikat atau Entiti:

………………………………………………………………..
                                                              …………………………………………………………………..
                                                              …………………………………………………………………..
            
                                     
Tanda Tangan:
i)……………………………     ii.)  .....................................……

            (  Nash Ar-Rawy     )           ( .....................................................................)            
                                                iii ) ................................................
                                                   
                                                      ( ........................................................................)


  SAKSI PERTAMA : Nama penuh : ..........................................................................

                                           K/P NO:.......................................................................... 

  SAKSI KEDUA:       Nama Penuh:...........................................................................

                                           K/p No:.........................................................................
                         
                                    BERTARIKH: .....................................................................                       
                                                             
Email: nasharrawy@yahoo.com
 SUFI SONGS 04: CITRA DIRI: by ; Nash Ar-Rawy : COMPOSER/ARTIS: JOEY : LYRICIST/MODEL ; NASH Ar-RAWY : www.nasharrawy.blogspot.com
" lirik Nash Ar-Rawy " ; www.nasharrawy10.wordpress.com  www.Youtube.com ( nasharrawy )


    WHATSAPP NO: 017 561 6024
  1. Lagu sufi :irama cinta spritual

    1. The rawa's language Gopeng Perak









  2. SUFIM OF D NEW MILLENNIUM

    KONGSI MAKLUMAT SAJA....

    Adakah kita tertipu selama ini?

    apa yang bakal anda baca ini ialah sebuah email yang saya terima dari seorang kawan dari Arab Saudi...saya terjemahkan ke dalam Bahasa Melayu dan saya kongsi bersama anda semua...

    Penghormatanku kepada lelaki agung, Adolf Hitler, semoga ada sepertinya di zaman ini...

    Aku berbual dengan seorang ahli keluarga yang sedang menamatkan tesis PhD beliau dan aku amat terperanjat apabila beliau nyatakan tesis beliau berkaitan Adolf Hitler, pemimpin Nazi. Maka aku katakan "Takkan dah habis semua tokoh Islam di dunia ini sampai kamu memilih si bodoh ini dijadikan tajuk?"

    Beliau ketawa lalu bertanya apa yang aku ketahui tentang Hitler.

    Aku lalu menjawab bahawa Hitler seorang pembunuh yang membunuh secara berleluasa dan meletakkan German mengatasi segala-galanya. ..lalu dia bertanya dari mana sumber aku. Aku menjawab sumberku dari TV pastinya.

    Lalu dia berkata : " Baiklah, pihak British telah melakukan lebih dahsyat dari itu...pihak Jepun semasa zaman Emperor mereka juga sama...tapi kenapa dunia hanya menghukum Hitler dan meletakkan kesalahan malahan memburukkan nama Nazi seolah-olah Nazi masih wujud hari ini sedangkan mereka melupakan kesalahan pihak British kepada Scotland, pihak Jepun kepada dunia dan pihak Afrika Selatan kepada kaum kulit hitam mereka?"

    Aku lantas meminta jawapan dari beliau. Beliau menyambung : " Ada dua sebab -

    1. Prinsip Hitler berkaitan Yahudi, Zionisme dan penubuhan negara Israel . Hitler telah melancarkan Holocaust untuk menghapuskan Yahudi kerana beranggapan Yahudi akan menjahanamkan dunia pada suatu hari nanti.

    2. Prinsip Hitler berkaitan Islam. Hitler telah belajar sejarah kerajaan terdahulu dan umat yang lampau, dan beliau telah menyatakan bahawa ada tiga tamadun yang terkuat, iaitu Parsi, Rome dan Arab. Ketiga-tiga tamadun ini telah menguasai dunia satu ketika dulu dan Parsi serta Rome telah mengembangkan tamadun mereka hingga hari ini, manakala Arab pula lebih kepada persengketaan sesama mereka sahaja. Beliau melihat ini sebagai satu masalah kerana Arab akan merosakkan Tamadun Islam yang beliau telah lihat begitu hebat satu ketika dulu.

    Atas rasa kagum beliau pada Tamadun Islam, beliau telah mencetak risalah berkaitan Islam dan diedarkan kepada tentera Nazi semasa perang, walaupun kepada tentera yang bukan Islam.

    Beliau juga telah meberi peluang kepada tentera German yang beragama Islam untuk menunaikan solat ketika masuk waktu di mana jua...bahkan tentera German pernah bersolat di dataran Berlin dan Hitler ketika itu mennggu sehingga mereka tamat solat jemaah untuk menyampaikan ucapan beliau...

    Hitler juga sering bertemu dengan para Ulamak dan meminta pendapat mereka serta belajar dari mereka tentang agama dan kisah para sahabat dalam mentadbir...

    Hitler juga bersama Syeikh Amin Al-Husainiy

    Beliau juga meminta para Sheikh untuk mendampingi tentera beliau bagi mendoakan mereka yang bukan Islam dan memberi semangat kepada yang beragama Islam untuk membunuh Yahudi...

    Semua maklumat ini ialah hasil kajian sejarah yang dilakukan oleh saudara aku untuk tesis PhD beliau dan beliau meminta aku tidak menokok tambah apa-apa supaya tidak menyusahkan beliau untuk membentangkannya nanti. Beliau tidak mahu aku campurkan bahan dari internet kerana aku bukan pakar bidang sejarah. Tetapi gambar-gambar yang ada di sini sudah lama tersebar dan semua orang boleh melihatnya di internet.

    Aku juga sedaya upaya mencari maklumat tambahan di internet dan berjumpa beberapa perkara :

    1: Pengaruh Al-Quran di dalam ucapan Hitler.
    Ketika tentera Nazi tiba di Moscow, Hitler berhajat menyampaikan ucapan. Dia memerintahkan penasihat-penasihat nya untuk mencari kata-kata pembukaan yang hebat tak kira dari kitab agama, kata-kata ahli falsafah ataupun dari bait syair. Seorang sasterawan Iraq yang bermastautin di German mencadangkan ayat Al-Quran :

    (?????? ?????? ????? ?????) bermaksud : Telah hampir Hari Kiamat dan bulan akan terbelah...

    Hitler berasa kagum dengan ayat ini dan menggunakannya sebagai kalam pembukaan dan isi kandungan ucapan beliau. Memang para ahli tafsir menghuraikan bahawa ayat tersebut bermaksud kehebatan, kekuatan dan memberi maksud yang mendalam.

    Perkara ini dinyatakan oleh Hitler di dalam buku beliau Mein Kampf yang ditulis di dalam penjara bahawa banyak aspek tindakan beliau berdasarkan ayat Al-Quran, khususnya yang berkaitan tindakan beliau ke atas Yahudi...

    2. Hitler bersumpah dengan nama Allah yang Maha Besar

    Hitler telah memasukkan sumpah dengan nama Allah yang Maha Besar di dalam ikrar ketua tenteranya yang akan tamat belajar di akademi tentera German.

    " Aku bersumpah dengan nama Allah (Tuhan) yang Maha Besar dan ini ialah sumpah suci ku,bahawa aku akan mentaati semua perintah ketua tentera German dan pemimpinnya Adolf Hitler, pemimpin bersenjata tertinggi, bahawa aku akan sentiasa bersedia untuk berkorban dengan nyawaku pada bila-bila waktu demi pemimpin ku"

    3. Hitler telah enggan meminum beer (arak) pada ketika beliau gementar semasa keadaan German yang agak goyah dan bermasalah. Ketika itu para doktor mencadangkan beliau minum beer sebagai ubat dan beliau enggan, sambil mangatakan " Bagaimana anda ingin suruh seseorang itu minum arak untuk tujuan perubatan sedangkan beliau tidak pernah seumur hidupnya menyentuh arak?"

    Ya, Hitler tidak pernah menjamah arak sepanjang hayat beliau...minuman kebiasaan beliau ialah teh menggunakan uncang khas...

    Bukanlah tujuan penulisan ini untuk membela apa yang dilakukan oleh Hitler, tetapi ianya bertujuan untuk menyingkap apa yang disembunyikan oleh pihak Barat. Semoga kita semua beroleh manfaat.
    Diambil oleh : www.nasharrawy.blogspot.com/26.7.16

    SALAMUNQAULAMMIRRABBIRRAHIM/26.7.16

     
    Biarpun Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak cuba berdolak-dalih dengan mengatakan laporan Jabatan Kehakiman Amerika Syarikat (DOJ) mengenai 1MDB adalah tindakan sivil semata-mata, ia tetap berkait dengan perbuatan jenayah.

    Ahli Parlimen Bukit Mertajam, Steven Sim berkata walaupun istilah ‘sivil’ digunakan, sejumlah 17 aset yang disebut di dalam dokumen itu disita kerana melibatkan penyelewengan dan salah laku melibatkan 1MDB dan wang rakyat Malaysia.

    Secara lebih jelas, katanya, ia bermaksud jenayah telah dilakukan oleh pihak-pihak tertentu sehingga DOJ bertindak demikian.
    Dokumen saman sivil DOJ yang difaikan minggu lalu itu menamakan anak tiri Najib, Riza Aziz, ahli perniagaan Low Taek Jho dan dua bekas pegawai Abu Dhabi sebagai antara pemain utama dalam dakwaan penyelewengan dana yang merupakan satu jenayah di Amerika Syarikat.
    “DOJ akan mengambil tindakan sivil apabila melibatkan kes-kes di mana sabitan jenayah tidak boleh dilakukan, seperti apabila harta itu dipegang oleh pelarian, individu yang sudah mati atau individu yang tidak dapat didakwa di Amerika Syarikat.

    “Satu lagi sebab yang mungkin lebih relevan dengan kes 1MDB ialah tindakan sivil diambil terhadap pesalah yang kebal terhadap pendakwaan jenayah, atau pesalah yang terlalu berkuasa sehingga pendakwaan jenayah seolah-olah mustahil,” ujar beliau kepada Roketkini.
    Menurut Steven, ia disebutkan secara jelas di dalam buku panduan oleh Jabatan Negara Amerika Syarikat bertajuk ‘Recovery Asset US Tools & Procedures : A Practical Guide for International Cooperation’ yang diterbitkan pada tahun 2012.

    Beliau menambah, kes mahkamah yang difailkan oleh DOJ itu dengan jelas menyatakan bahawa jenayah telah dilakukan berhubung syarikat milik Kementerian Kewangan, 1MDB.
    Katanya, perenggan lima di dalam dokumen DOJ itu menyebut, “ini merupakan satu tindakan sivil in rem untuk menyita aset yang terlibat dengan konspirasi antarabangsa mengenai penyelewengan oleh 1Malaysia Development Berhad (1MDB).”
    Steven menjelaskan, perenggan itu juga menyatakan bahawa “ia adalah harta yang terlibat dalam satu atau lebih kesalahan pengubahan wang haram”, yang merupakan kesalahan jenayah dalam undang-undang Amerika Syarikat.
    Oleh itu, beliau berkata, Peguam Negara, Tan Sri Mohamed Apandi Ali perlu melihat perkara ini dengan serius dan tidak lagi terus memberi alasan lemah bagi mempertahankan individu yang tidak lagi boleh dipertahankan.

    “Kesan tuntutan mahkamah oleh DOJ ini besar, malah menunjukkan bahawa pegawai-pegawai negara termasuk Malaysian Official 1 telah sesuka hati melakukan jenayah penyelewengan.
    “Jika Peguam Negara tidak berbuat apa-apa, ia menunjukkan beliau bukan sahaja lemah tetapi turut bersubahat dengan penjenayah,” tegasnya.
    PERINGATAN
    Malaysia Dateline tidak bertanggungjawab atas komen pembaca. Ia adalah pandangan peribadi pembaca dan tidak mewakili pandangan dan pendirian kami. Pihak kami berhak memadam komen yang tidak wajar atau dianggap keterlaluan.

    SALAMUNKAULAMMIRRABBIRRAHIM/26.7.16  PAS SHOULD LEAVE SELANGOR GOVT. !!


    Nasharrawy Rawaan " PAS SHOULD LEAVE SELANGOR GOVT.! '2h yang mahu bertanding secara solo pada PRU14 ini ( Parti 2H ) patutlah bermula daripada sekarang secara solo dengan keluar daripada Kerjasama kerajaan Pakatan Harapan ( PH ) di Selangor !

    Kerana solo bermakna akan lawan musuh Umno ( PH ) untuk menangkan Umno dalam " 3 Corner Fight " selaku Blok Goblok Boneka Umno ! aja seperti di PRK Sg. Besar dan KK ! . Jangan jadi hipokrat !! Tiada maruah dan harga diri ! Jadi barua ( agen ) Umno aja . Buat apa !! buang masa dan khianati parti pembangkang ! ( PH ) !! www.nasharrawy.blogspot.com/26.7.16


    SALAMUNQAULAMMIRRABIRRAHIM/26.7.16  PRU ADALAH SATU PEPERANGAN DI ANTARA HAK DENGAN BATIL !!


    PRU dan PRK dalam sebuah sistem demokrasi sebenarnya adalah satu peperangan untuk merebut tampok pemerintahan dalam sesebuah negara! . Senjata peperangan tersebut mudah sahaja tanpa sebarang pertumpahan darah .!! .
      Iaitu, melalui " Ballot-Paper " ; SATU UNDI ADALAH SATU PELURU BISA MEMBUNUH SATU MUSUH !! . Walaupun lebih satu undi sahja ( " Simple Majority " ) sesebuah parti sudah boleh diterima sebagai telah memenangi peperangan tersebut secara demokrasi dan layak untuk memerintah sesebuah negara dalam tempoh selama 5 tahun . 
      Peperangan pasti dicetuskan semua apabila Parlimen dibubarkan ! .Peperangan di isytiharkan dan peperangan pun bermula !! untuk mengekalkan pemerintahan selama 5 tahun lagi disambung semula atau dikalahkan di dalam peperangan " Ballot-Paper " tersebut untuk menjadi ketua Pembangkang .!!  
      Manakala parti yang memenangi peperangan tersebut di dalam PRU akan melantik pemimpin mereka sebagai PM dan seterusnya PM akan melantik kabinetnya ! .Setelah memenangi peperanan PRU 14 .
      Justeru itu , tiada bisa dinafikan bahawa PRU 14 akan datang adalah satu peperangan di antara hak dengan batil ! Kebenaran di pihak rakyat yang tertindas oleh parti pemerintah atau penguasa yang menindas rakyat dan penzalim dan penuh dengan segala macam kemungkaran ekonomi dan kepincangan pemerintahannya seperti pemaksaan gst ke atas rakyat yang membayar hutang negara sebanyak RM500 Billion ! ; 

    Akibah daripada rasuah , salahgunaguna, skandal MDB melibatkan RM14 Billion wang rakyat , OSA , ISA dan sebagainya ! . Yang diperangi dan ditentangi oleh rakyat jelata !
      Namun penguasa yang jahat , zalim , mungkar dan rakus ini disokong oleh ulamak su' yang mempertahankan penguasa yang zalim dan menyokongnya supaya jangan letak jawatan dan teruskanlah kezaliman dan penipuannya !! Ke atas rakyat dan negara !  
      Parti 2H tiada mahu sebarang gencaan senjata dengan PH setelah peperangan PRK di Sg. Besar dan KK di menangi oleh Parti Nasionalis Melayu Najib ! . 
      Ianya adalah kesan daripada Parti 2H yang angkuh, sombong dan beredegil mahukan peperangan dalam bentuk " 3 corner fight " . Tanpa sebarang perbincangan dan rundingan !! Menentang semua parti pembangkang yang mendokong PH . Demi untuk menegakkan strategi peperangannya Blok Goblok Boneka Umno itu ; menipu rakyat !
      Untuk menjadi boneka Parti Nasionalis Melayu Najib pecahkan undi pembangkang untuk memberi laluan kepada parti tersebut memenangi PRK di Sg, Besar dan KK dengan laluan mudah yang dirintis oleh Parti 2H !  
      Justeru itu . Presiden Parti 2H masih lagi berdegil tiada mahu ambil iktibar dan pengajarannya . Masih lagi angkuh serta bongkak tiada mahu berbincang , diskusi dan negosiasi kerusi dengan parti-parti gabungan pembangkanga ( PH ) pada PRU 14 nanti . Untuk memenangi peperangan melalui "Ballot- Paper " pada PRU 14 ! . Menumpaskan Parti Nasionalis Melayu Najib !.
      Inilah wajah sebenar Parti 2H yang di pimpin oleh sang presiden yang angkuh lagi bongkak mengkhianati perjuangan dan peperangan rakyat bangsa satu Malaysia untuk berperang " satu lawan satu " ( " straight fight " ) ,; dalam PRU 14!
      Iaitu, berperang dengan Parti Nasionalis Melayu Najib !! Namun taburan dedak sudah pun mempengaruhi mereka ( 2H ) oleh sang Presiden Parti Nasionalis Melayu Najib . ! ; Menyokong sang Presiden Parti Nasioanlis Melayu Najib pegang lagi tampok pemerintahanya! dan teruskan pemerintahan zalim dan rakusnya ! Selamat Tinggal Umno dan baruanya Parti 2h dengan dramanya itu dan peperangan PRU 14 dimenangi oleh rakyat satu bangsa Malaysia melalui PH dengan izin Dia ! . " Alla Hu Akbar ! " . Oleh

    SALAMUNQAULAMMIRRABBIRRAHIM/27.7.16  PRESIDEN PARTI 2H BAKAL MENJADI SEPERTI ERBARKAN ( REFAH ) ! DENGAN IZIN DIA!



    Nasharrawy Rawaan ·
    Apa pun Gerakan Islam hendaklah besatu untuk tumpaskan penguasa yang zalim .Membela rakyat yang tertindas tanpa mengira agama dan ideologi politik . Inilah yang dilakukan oleh AKP ( Erdogan ) di Turki !

    Namum sebaliknya, di Malaysia ; Sinar dan roh perjuangan Islam itu tiada. Parti 2H . Setelah  berkompromi dengan Parti Nasionalis Melayu Najib . Menyokong Presidennya jangan letak jawatan PM dan hendaklah mempertahankannya .

    Yakni , bersubahah setuju PM meneruskan kezaliman, kerakusan, salahgunakuasa dan rasuah RM2.6 Billion dan kemungkaran ekonomi; bersubahah songlap wang rakyat RM14 Billion skandal 1MDB !! yang dilakukan oleh oleh anak RM 

    . Sedangkan belau adalah pengawal dan Menteri Kewangan yang bekuasa penuh ke atas aliran wang keluar masuk 1MDB !! . Seperti yang termaktub di dalam klausa artikel 117 1MDB !! Nak tipu apa ! Semuanya perlukan keizinan dan mengesahkan belau terlebih dahulu; kerna beliau berkuasa penuh ke atas 1MDB ; merangkap Menteri Kewangan dan PM !!

    Parti 2H bertegas tolak " gencatan Senjata " tiada mahu sebarang perbincangan dan kompromi kerusi dengan gabungan pembangkang ( PH ) pada PRU 14 nanti seperti yang ditegaskan oleh Presidennya tiada perlu kepada " Gencatan Senjata" antara parti pembangkang dan promosi diri beliau sebagai " Open -minded " .dan boleh berbincang !

    Walhal , PRK Sg. Besar dan KK beliau langsung tutup pintu rundingan dengan PH untuk " Satu lawan Satu " demi untuk tumpaskan Umno !

    Ini suatu pengkhianatan yang dilakukan beliau dengan menaja blok goblok boneka Umno untuk " 3 Corner Fight " ; demi memenangkan Umno dengan pecahkan undi gabungan pembangkang ( PH ) ! .pada PRU 14 nanti .

    Siapa sebenarnya pengkhianat?? : Amanah Pakatan Harapan ( APH ) atau Parti 2h !! Renungkanlah ! Sikap bongkak dan sombong dan arogan beliau ini ; apabila berterusan. Kemungkinan besar beliau akan menjadikan Parti 2h senasib dengan Parti Refah seperti Erbarkan menjadi kera sumbang ; tersisih secara solo dalam arus perdana politik Malaysia ! " Alla Hu Akbar !
    Oleh: 
    PERINGATAN
    Malaysia Dateline tidak bertanggungjawab atas komen pembaca. Ia adalah pandangan peribadi pembaca dan tidak mewakili pandangan dan pendirian kami. Pihak kami berhak memadam komen yang tidak wajar atau dianggap keterlaluan.

    SALAMUNKAULAMMIRRABBIRRAHIM/26.7.16  PAS SHOULD LEAVE SELANGOR GOVT. !!


    Nasharrawy Rawaan " PAS SHOULD LEAVE SELANGOR GOVT.! '2h yang mahu bertanding secara solo pada PRU14 ini ( Parti 2H ) patutlah bermula daripada sekarang secara solo dengan keluar daripada Kerjasama kerajaan Pakatan Harapan ( PH ) di Selangor !

    Kerana solo bermakna akan lawan musuh Umno ( PH ) untuk menangkan Umno dalam " 3 Corner Fight " selaku Blok Goblok Boneka Umno ! aja seperti di PRK Sg. Besar dan KK ! . Jangan jadi hipokrat !! Tiada maruah dan harga diri ! Jadi barua ( agen ) Umno aja . Buat apa !! buang masa dan khianati parti pembangkang ! ( PH ) !! www.nasharrawy.blogspot.com/26.7.16


    SALAMUNQAULAMMIRRABIRRAHIM/26.7.16  PRU ADALAH SATU PEPERANGAN DI ANTARA HAK DENGAN BATIL !!


    PRU dan PRK dalam sebuah sistem demokrasi sebenarnya adalah satu peperangan untuk merebut tampok pemerintahan dalam sesebuah negara! . Senjata peperangan tersebut mudah sahaja tanpa sebarang pertumpahan darah .!! .
      Iaitu, melalui " Ballot-Paper " ; SATU UNDI ADALAH SATU PELURU BISA MEMBUNUH SATU MUSUH !! . Walaupun lebih satu undi sahja ( " Simple Majority " ) sesebuah parti sudah boleh diterima sebagai telah memenangi peperangan tersebut secara demokrasi dan layak untuk memerintah sesebuah negara dalam tempoh selama 5 tahun . 
      Peperangan pasti dicetuskan semua apabila Parlimen dibubarkan ! .Peperangan di isytiharkan dan peperangan pun bermula !! untuk mengekalkan pemerintahan selama 5 tahun lagi disambung semula atau dikalahkan di dalam peperangan " Ballot-Paper " tersebut untuk menjadi ketua Pembangkang .!!  
      Manakala parti yang memenangi peperangan tersebut di dalam PRU akan melantik pemimpin mereka sebagai PM dan seterusnya PM akan melantik kabinetnya ! .Setelah memenangi peperanan PRU 14 .
      Justeru itu , tiada bisa dinafikan bahawa PRU 14 akan datang adalah satu peperangan di antara hak dengan batil ! Kebenaran di pihak rakyat yang tertindas oleh parti pemerintah atau penguasa yang menindas rakyat dan penzalim dan penuh dengan segala macam kemungkaran ekonomi dan kepincangan pemerintahannya seperti pemaksaan gst ke atas rakyat yang membayar hutang negara sebanyak RM500 Billion ! ; 

    Akibah daripada rasuah , salahgunaguna, skandal MDB melibatkan RM14 Billion wang rakyat , OSA , ISA dan sebagainya ! . Yang diperangi dan ditentangi oleh rakyat jelata !
      Namun penguasa yang jahat , zalim , mungkar dan rakus ini disokong oleh ulamak su' yang mempertahankan penguasa yang zalim dan menyokongnya supaya jangan letak jawatan dan teruskanlah kezaliman dan penipuannya !! Ke atas rakyat dan negara !  
      Parti 2H tiada mahu sebarang gencaan senjata dengan PH setelah peperangan PRK di Sg. Besar dan KK di menangi oleh Parti Nasionalis Melayu Najib ! . 
      Ianya adalah kesan daripada Parti 2H yang angkuh, sombong dan beredegil mahukan peperangan dalam bentuk " 3 corner fight " . Tanpa sebarang perbincangan dan rundingan !! Menentang semua parti pembangkang yang mendokong PH . Demi untuk menegakkan strategi peperangannya Blok Goblok Boneka Umno itu ; menipu rakyat !
      Untuk menjadi boneka Parti Nasionalis Melayu Najib pecahkan undi pembangkang untuk memberi laluan kepada parti tersebut memenangi PRK di Sg, Besar dan KK dengan laluan mudah yang dirintis oleh Parti 2H !  
      Justeru itu . Presiden Parti 2H masih lagi berdegil tiada mahu ambil iktibar dan pengajarannya . Masih lagi angkuh serta bongkak tiada mahu berbincang , diskusi dan negosiasi kerusi dengan parti-parti gabungan pembangkanga ( PH ) pada PRU 14 nanti . Untuk memenangi peperangan melalui "Ballot- Paper " pada PRU 14 ! . Menumpaskan Parti Nasionalis Melayu Najib !.
      Inilah wajah sebenar Parti 2H yang di pimpin oleh sang presiden yang angkuh lagi bongkak mengkhianati perjuangan dan peperangan rakyat bangsa satu Malaysia untuk berperang " satu lawan satu " ( " straight fight " ) ,; dalam PRU 14!
      Iaitu, berperang dengan Parti Nasionalis Melayu Najib !! Namun taburan dedak sudah pun mempengaruhi mereka ( 2H ) oleh sang Presiden Parti Nasionalis Melayu Najib . ! ; Menyokong sang Presiden Parti Nasioanlis Melayu Najib pegang lagi tampok pemerintahanya! dan teruskan pemerintahan zalim dan rakusnya ! Selamat Tinggal Umno dan baruanya Parti 2h dengan dramanya itu dan peperangan PRU 14 dimenangi oleh rakyat satu bangsa Malaysia melalui PH dengan izin Dia ! . " Alla Hu Akbar ! " . Oleh  

    SA;LAMUNQAULAMMIRRABBIRRAHIM/27.7.16 PARTI 2H SENASIB REFAH ( ERBRKAN ! ) .PADA PRU 14 DENGAN IZIN DIA! 
     


    Nasharrawy Rawaan ·
    Apa pun Gerakan Islam hendaklah besatu untuk tumpaskan penguasa yang zalim .Membela rakyat yang tertindas tanpa mengira agama dan ideologi politik . Inilah yang dilakukan oleh AKP ( Erdogan ) di Turki ! 

    Namum sebaliknya, di Malaysia ; Sinar dan roh perjuangan Islam itu tiada. Parti 2H . Setelah berkompromi dengan Parti Nasionalis Melayu Najib . Menyokong Presidennya jangan letak jawatan PM dan hendaklah mempertahankannya .!

    Yakni bersubahah setuju meneruskan kezaliman, kerakusan, salahgunakuasa dan rasuah RM2.6 Billion dan kemungkaran ekonomi; bersubahah songlap wang rakyat RM14 Billion skandal 1MDB !! yang dilakukan oleh anak lelaki RM ! .
     Beliau berkuasa penuh ke atas aliran wang keluar masuk 1MDB . Selaku Penasihat dan Pengawalnya.Seperti yang termaktub di dalam klausa Artikel 117 1MDB . Sekaligus, merangkap Menteri Kewangan dan PM. Janganlah tipu rakyat tak terlibat pula !!

    Parti 2H bertegas tolak " gencatan Senjata " tiada mahu sebarang perbincangan dan kompromi kerusi dengan gabungan pembangkang ( PH ) pada PRU 14 nanti seperti yang ditegaskan oleh Presidennya tiada perlu kepada " Gencatan Senjata" antara parti pembangkang dan promosi diri beliau sebagai " Open -minded " ; mudah berbincang dan boleh negosiasi dengan mana-mana pihak sekalipun !! Temberang kot !

    Walhal , PRK Sg. Besar dan KK beliau langsung tutup pintu rundingan dengan PH untuk " Satu lawan Satu " demi untuk tumpaskan Umno !

    Ini suatu pengkhianatan yang dilakukan beliau dengan menaja blok goblok boneka Umno untuk " 3 Corner Fight " demi memenangkan Umno dengan pecahkan undi gabungan pembangkang ( PH ) ! .pada PRU 14 nanti . 

    Siapa sebenarnya pengkhianat?? : Amanah Pakatan Harapan ( APH ) atau Parti 2h !! Renungkanlah ! Sikap bongkak dan sombong dan arogan beliau ini ; apabila berterusan. Kemungkinan besar beliau akan menjadikan Parti 2h senasib dengan Parti Refah seperti Erbarkan menjadi kera sumbang ; tersisih secara solo dalam arus perdana politik Malaysia ! Dengan izin Dia ! " Alla Hu Akbar ! 
    Oleh:


    SALAMUNQAULAMMIRRABBIRRAHIM/ 28.7.16  GET RID OF CIA'S AGENTS IN TURKEY! ;
    CONGRATS ERDOGAN ; GET RID OF CIA AGENTS !
     Nasharrawy Rawaan · 

    CIA pastinya bertekad untuk jatuhkan parti AKP dan Erdogan yang berjaya membangunkan dan menerapkan Islam di Turki dan menambahbaikan ekonomi Turki .
     Erdogan juga berani menghantar bantuan persaudaraan  kemanusian dan ukhuwah Islamiyyah yang berterusan membela rakyat Palestine yang diperhatikan saja oleh Raja-Raja Arab barua dan  pro Amerika ! dan menerima serta membantu pelarian rohingya . 

    Semuga pemerintahannya diberkati oleh Yang Empunya Kuasa serta selesaikan segala gangguan ke atas kerajaan Turki menjadikanya lebih mantap lagi menegakkan Islam dengan sokongan padu rakyat ! dan barakah Dia ! . " Alla Hu Akbar! " 
    Oleh: nasharrawy.blogspot.com/28.7.16


    SALAMUNQAULAMMIRRABBIRRAHIM/29.7.16  PRES. PARTI 2H TIADA MARUAH DAN HARGA DIRI SANGGUP BERSUBAHAH JADI BARUA UMNO DLM " 3 CORNER FIGHT " DEMI MENANGKAN UMNO DI PRN P. PINANG !!


    Pati2H lawan tetap lawan " 3 corner fight " lawan semua calun PH PRN P.Pinang untuk menangkan Umno ! Ego.sombong dan bongkak; berdegil tiada mahu kompromi kerusi dengan PH . !! Kacau daun pecah undi PH bisa  jadi Barua umno aja ! Bukan boleh memerintah pun tapi jadi Proksi Umno aja !!  Tiada Maruah dan Harga diri ; Pengkhianat suara rakyat !!  lwn semua musuh Umno dan gabungan parti pembangkang ( PH  ! ) ; komplotan Umno- Parti 2h untuk menghalang kemenangan PH .! www.nasharrawy.blogspot.com/29.7.16
    Siapa yang coba jatuhkan kerajaan PR di perak dan selangor pada tahun 2008 ; kalau bukan 2h ! 2H musnahkan PR dan jadi barua umno untuk " 3 corner fight " demi menangkan Umno dan lawam semua calun gabungan pembangkan ( PH )yang menentang UMNO !! ; Ini pengkhianatan 2h !! tabur jasa untuk Umno dalam taburan dedak yang berlaku sekarang ni !! www.nasharrawy.blogspot.com/29.7.16
    Nasharrawy Rawaan ·

    Parti 2H sudahpun bunuh dirinya ! wahai Pak Subky! .  Sekadar nak jadi barua untuk Memenangkan umno didalam PRU14 lebih baik jadi NGO aja ! masih boleh bernyawa. MP termerloh itu menang atas tiket Pas ke PR . Itu pun nampak macam nak bunuh diri !.aja ?? Semua MP PR adalah kemenangan Rakyat ! atas tiket PR bukannya parti ! Janganlah Sombong dan bongkak pula ! ; 

    Arah tuju Parti Amanah untuk bekerjasama dengan PH memerintah Putrajaya . Berbeza dengan Parti 2H hendak menentang semua musuh Umno ( PH ) dan seronok UBN perintah Purtrajaya asalkan bukan PH !! dan sokong PM jangan letak jawatan teruskan kezaliman;GST;  kerakusan , rasuah . salahgunakuasa dan kemungkaran ekonomi skandal RM14 Billion wang rakyat 1MDB!! .
    Oleh: 
    www.nasharrawy.blogspot.com/29.7.16

    SALAMUNQAULAMMIRRABBIRRAHIM/ 30.7.16  JANGAN MUSNAHKAN PH SEBAGAIMANA 2H ( HADI HARUN ) MUSNAHKAN PR !!

    Azmin patut sedar Shaari ikhlas lontarkan khilaf dan pandangan  beliau . yang bukan dari species manusia yang tiada harga diri dan hidup dengan membodek orang tak ketahuan !! .

    Harus di sedari jika 2 org bekas ADUN pas ini tak sokong PR ; Azmin pun tiada bisa menjadi MB . Dua orang inilah yang menyelamatkan kerajaan PR dan mereka adalah orang yang ada pendirian dan tegas serta bermaruah tinggi  dan ada harga diri . Perjuangan mereka bukan kerna "minta sedekah " ; mengemis , mahupun kerna Parti dan Presiden hatta bukan kerna MB !!  Mahupun kerna Istana !!

    Tapi kerna Islam dan Rabb! yang mengatasi segala-galanya dan menjadi akidah dan perjuangan suci murni mereka ! . Justeru yang wajar di berikan penghormatan . Bukan nya seperti PAS yang sokong Najib jangan letak jawatan PM dan bermuka-muka dengan kerajaaan PH selangor kerna mana ada lagi Kerajaan PR tanpa Dap !Dua orang tokoh ini bukanlah barua atau broker seperti tohmahan Presiden Parti 2H tanpa sebarang ' strict proofs " samasekali !

    Hatta , bertanding 3 penjuru lawan musuh Umno ( PH ) tolak terus kompromi kerusi dengan PH dan tolak satu lawan satu untuk bagi laluan Umno untuk menang? sahja! Harus disedari APH ( Amanah Pakatan Harapan ) Berjaya kalahkan Pas dalam PRK Sg. Besar ! Menunjukkan Parti 2H ( Hadi Harun ) ;  tiada lagi relevan.dan Amanah diterima oleh Rakyat dan menolak Parti 2H !!  Hanya relevan untuk jadi barua Umno aja !   Kongkalikong ! Belajar hormat orang sama jangan sondoi semberono aja ! dan jangan runtuhkan PH sebagaimana 2H runtuhkan PR !!
    Oleh:


    SALAMUNQAULAMMIRRABBIRRAHIM/ 31.7.16 TITM TERMAKAN PIL KUDA 2H !!! YES SIR ! 2 BIG BOSS !!

    TITM ni mabuk pil kuda 2H ke ! Hari tu buat " U-Turn " mengenai gencatan senjata takut kat Boss ! ; " U must not object ! " ( Umno ) . Sekarang nak hilangkan parti Amanah pulak !Demi untuk buktikan kesungguhannya lawan Amanah !! . Boss kamu bukannya nak kompromi kerusi PRU14 dgn PH ! . Tapi nak lawan semua musuh Umno ( PH ) bagi laluan Umno menang selaku barua Umno ! Tak erti lagi ke ?? .

    Parti 2 H yang patut dihilangkan bukannya Amanah ! . Amanah yang baru 7 bulan tubuh dan setahun PH ditubuhkan . Sudah pun bisa kalahkan Parti 2H di PRK Sg. Besar ! dengan izin Dia!! Parti 2h sudah tiada relevan lagi . 

    Hanya releven untuk pecah undi PH untuk jadi barua Umno aja !! Takkan lantikandiri selaku Penasihat Umno nak kan Umno kalah pulak dalam PRU14 !! Dalam peperangan " Ballot- paper " ; 2h mesti usaha menangkan Umno !

    Mana ada 2H mahu " Satu lawan Satu " Kalahlah Umno Nanti dengan izin Dia . 2H mahu Umno/Ubn perintah Putrajaya ; Parti 2H kalah pun tak pa asal kan PH tak menang baru dia puas hati !! . Dah banyak dedak bertaburan ! Tak nampak lagi ke TITM ; bodek dan takut kat Boss nanti hilang jawatan sampai nak " hilangkan ; Amanah ! Betul ke ni ! Khayal dengan pil kuda 2h !! kot ! 

    Oleh:



    SALAMUNQAULAMMIRRABBIRRAHIM/1.8.16 PARTI 2H ( HADI HARUN ) BUKANLAH PARTI PEMBANGKANG TAPI PARTI TOTOK BARUA UMNO !!

    Kerja Parti 2h sekarang ini adalah pecah-belahkan PH setelah sukses runtuhkan PR . Duduk di dalam kerajaan Selangor tapi hati pada Umno ! dengan agenda Kerajaan " Melayu Islam " dengan Umno yang gagal di Perak dan Selangor pada tahun 2008 !! Kerajaan Selangor di selamatkan oleh 2 orang Adun Pas yang sokong Kerajaan Selangor yang dipanggil Pres. Parti 2 H sebagai . barua, Broker dan perasuah tanpa sebarang " Strict Proof " . 

    Ternyata Parti 2H sekarang bukanlah Parti Pembangkang tetapi barua parti Umno ! . Barua parti Umno ini mahu PRU 14 ; biar Parti 2h Kalah dalam " 3 corner fight " ; asalkan Umno yang menang bukan PH ! dalam PRU14! Inilah dendam kesumat Parti 2h terhadap Amanah sampai begitu sekali .

    Sehingga Presiden dan Timbalan Presiden Parti 2h mahukan Amanah di bubarkan takut bertambah kuat dan diterima rakyat dan Parti 2 H jadi tiada relevan lagi seperti di PRK Sg. Besar!; dikalahkan oleh Amanah dengan izin Dia .Tapi yang Parti 2h mahu ialah kalah pun takpa asalkan Umno yang menang bukan PH ! Inilah kerja pengkhianatan Parti 2h cara polilik barunya sekarang ini iaitu satisfaksi jadi Barua totok Umno! dan Umno menang PRU 14 !! .

    Mengapa Amanah yang semakin berjaya dan maju ke hadapan bersama PH hendak dibubarkan oleh TITM dan Presiden Parti 2H ! . Walhal Presiden 2H yang dengan bongkaknya mencabar kelompok dalam PAS keluar Pas dan buka parti baru ! Sekarang gusar dengan nya dan mahu Amanah dibubarkan ;

     Memang dah telan pil kuda sungguh !! Jadi gabra sungguh !! bersama TITM ! Termakan pil kuda 2H juga nampaknya ! Hilang kewibawaan yang YES MAN dengan BOSS !! bukan lagi istiqamah kepada Islam ( " Surrender " ) dan Rabb! ( Dia ! ) . terlupa bahawa Parti 2h bukanlah agama dan Presiden 2h ( Hadi Harun ) bukanlah " Maksum " seperti Nabi !! . Saksikanlah pengkhianatan yang telah dilakukan oleh bekas 2 orang Presiden dan seorang bekas Naib Presiden ( Taukeh Usrah ) yang masuk umno !!

    .Justeru itu , kerja barua parti umno sekarang!! . Iaitu parti 2h ; bukannya parti pembangkang tapi barua totok parti Umno ! Parti 2h yang sepatutnya dibubarkan dan jadi NGO sahja daripada menjadi Barua totok Umno !!
    Oleh :


    SALAMUNQAULAMMIRRABBIRRAHIM/
    PARTI 2H SELAKU PARTI BARUA UMNO ( PBU ) MAHU MUSNAHKAN PH DEMI UMNO !! ELIMINATE " PBU " IN SELANGOR GOVT. NOW !!

     Parti 2h sudah berubah menjadi parti rasis; lebih rasis daripada Umno dan Perkasam !! . Sebab itu Parti 2H boleh bersetuju dengan Pres. Umno bersatu atas nama " Melayu Islam " yang bukan daripada ajaran Nabi . Al Qur'an mengajar Islam " Rahmtan lil "alamin bukan untuk " Melayu Islam " atau " Arab Islam " . Tapi " Islam 4 all " .; " Rahmatan'lil'alamin " ..

    Parti 2h selaku Parti Barua Umno ( PBU ) memang mahu musnahkan PH sebagaimana sukses runtuhkan PR ! demi Umno ! Tak mahu PH perintah Putrajaya !! Kalah 3 penjuru PRU 14 pun tak pa asalkan Umno Menang !! Bukan PH !! PBU ( Parti Barua Umno ) . Iaitu Parti 2H , hendaklah dilumpuhkan strateginya daripada sekarang ini ; agar bisa jatuh terkangkang pada PRU 14 nanti dengan izin Dia ! Hapuskan pengkhianatan PBU ( Parti Barua Umno ) dalam kerajaan PH Selangor ! Dengan izin Dia ! . " Alla Hu Akbar! "
    Oleh:

    SALAMUNQAULAMMIRRABBIRRAHIM/2.8.16 " PARTI BARUA UMNO ( PBU ) OR PARTI 2H OBSTRUCTS OPPOSITION PACT !! IN GE 14!

    Dalam Al Qur'an dan perlembagaan Pas tak disebut Negara Islam . Tapi 'By Law " Pas kata menerapkan nilai-nilai dan hukum Islam . Al Qur'an sebut , " Negara Baidatun Toiyibatun Warabbun Rafor " .

    Yakni, yang seperti Kerajaan Madinah : " Negara Berkebajikan Madinah " spt Al qur'an sebut Bersatu buat Kebajikan bukan Buat Kemungkaran ! ( atau bersubahah dengan penguasa zalim suruh kekal jawatan PM . Menjadi PBU ( Parti Barua Umno ) aja ! . Itu lah ' Substance" nya .

    ;i) Mukaddiimah Hudud spt tutup premis judi , arak untuk bukan Islam sahja kedai tertentu " Buy n Carry ( mabuk kat rumah tak langgar orang di jalan raya ! ) , II) Micro Hududullah( Hudud kisos , taazir ) dan iii) Macro Hududullah !yang melibatkan semua kemungkaran spt rasuah , salah gunakuasa , kerakusan kuasa , , kezaliman gst dan kemungkaran ekonomi spt songlap RM 14 Billion wang rakyat 1MDB ! dsn.

    Penyatuan politik pembangkang akan terencat dengan adanya PBU ( Parti Barua Umno ) atau Parti 2H yang tak mahu pembangkang ( PH ) perintah Putrajaya . PBU kalah pun tak pa ; puas hati Umno yang menang PRU14 bukannya PH .

    Dan akan kacau daun dengan Blok Goblok Boneka Umnonya !! dalam " 3 Corner fight ".PRU 14 !! Parti Barua Umno ( PBU ) ni bisa saja menolak kompromi kerusi " satu lawan satu " ( " straight fight " ) dengan Umno selaku barua totok politik Umno pada PRU 14 spt yang dibuktikannya di dalam PRK Sg. Besar dan KK ! . 

    Selaku barua politik totok Umno memenangkan Umno dalam laluan " 3 corner fight "nya itu . . Yang pasti akan ditentang PH untuk menguasai Putrajaya tewaskan Umno dan Parti Barua Umno ( PBU ) atau Parti2h dengan izin Dia pada PRU 14 nanti dengan izin Dia !.. " Alla Hu Akbar! " 

    Singkirkan musuh dalam selimut kerajaan Selangor ! Yang menentang PH di PRK Sg. Besar, Selangor !! Yang merupakan Parti Barua Umno ( PBU ) atau Parti 2h ; Barah dalam kerajaan Selangor ! Singkirkan segera barah tersebut sebelum terlambat !! . 

    Kerana ini adalah strategi jahat komplotan Umno- Parti Barua Umno ( PBU ) atau Parti 2H untuk runtuhkan PH sebagai mana mereka sukses runtuhkan PR !! . Tindakan awal perlu dibuat supaya Selangor tak jatuh ke tangan Umno pada PRU 14 dengan izin Dia ! " Alla Hu Akbar! " 
    Now or Never untuk selamatkan kerajaan Selangor atau PH akan senasib dengan PR !! Siapa yang akan meruntuhkannya kalau bukan 2H -Umno spt yang berlaku pada 2008; cubaan Kerajaan " Melayu Islam " Umno-Pas ! menggulingkan kerajaan PR Perak dan Selangor! . Kalau bukan strategi jahat Komplotan Umno-PBU ( Parti Barua Umno ) atau Parti 2h !! Nauzubil lahi minzalik ! Selamatgkan PH itu yang paling penting dan utama kerana Islam dan Rabb! . " Alla Hu Akbar! " .
    Oleh:


    SALAMUNQAULAMMIRRABBIRRAHIM/3.8.16 DOA
    Assalamu'alaukin semua! Jangan lupa doa ini hafal dan amalkan selepas solat ! i ) Ya Rabb ! Aku hidup sihat ni'mat, kaya raya berkat , Kekal selama-lamanya. Permudahkan, Lahu Kun fayakun . Amin . dan ii ) Ya Rabb ! Jauhkan aku daripada di timpa angin ahmar dan penyakit yang berat ke atas Diri dan Roh ku , Darah dan Daging ku, tulang dan kulit ku dan urat saraf ku ! Maha suci mu Ya Rabb ! sesuatu itu berlaku apabila engkau kata kun fayakun ! Amin .Hafal dan yakin dan jangan lupa baca selepas solat . bangun tidur dan sebelum tidur ! dengan izin Dia . Hidup sihat ni'mat ! Amin
    www.nasharrawy.blgspot.com/3.8.16


    CUBAAN kudeta Turki tengah malam 15 Julai lalu berjaya ditangani dalam tempoh dua jam dan diselesaikan sepenuhnya dalam masa lima jam.
    Melihat pada singkatnya masa yang diambil, muncul tanggapan bahawa tindakan merampas kuasa itu tidak dirancang dengan teliti, lalu mudahlah dipatahkan. Malah ada juga yang mengambil faham dari sudut logika, mudahnya hal itu ditangani oleh pihak berkuasa ‘membuktikan’ ia sandiwara yang diarahkan oleh Erdogan sendiri.
    Dengan berfikir mengikut hukum logik juga, mudahkah bagi seorang pemimpin seperti Erdogan untuk mengorbankan rakyat sendiri, termasuk rakan karibnya, Erol Olcak yang maut bersama anaknya ditembak tentera pemberontak ketika  mempertahankan Erdogan?
    Erdogan sendiri menitiskan air mata ketika memberikan penghormatan terakhir buat rakan karibnya itu.
    Tidak mengapalah!
    Kalau sudah dikatakan sandiwara, apalah sangat ‘lakonan’ mengesat air mata dan menggetarkan suara sebagai tanda sebak tatkala berkata-kata dalam situasi sedih seperti itu.
    Orang boleh kata, atas nama realpolitik, apa sahaja sanggup dilakukan oleh seseorang politikus untuk mempertahankan kuasa. Namun jika mahu dikira, apakah logik juga untuk tindakan yang seumpama itu dilakukan tanpa perancangan teliti sedangkan tenaga di belakangnya adalah terdiri daripada kumpulan jeneral tentera yang cukup berpengalaman, berpengaruh dan ternama?
    Sanggupkah mereka mengorbankan reputasi yang diusahakan selama puluhan tahun untuk sesuatu yang diketahui akan berakhir dengan sia-sia?
    Mereka pula bukan seorang atau dua tetapi berpuluh-puluh.
    Selain itu, laporan akhbar semalam mengenai penahanan 11 anggota komando Turki yang cuba menculik Erdogan, membuktikan apa yang mahu dilakukan itu adalah sangat serius.
    Mereka dilaporkan telah bersiap sedia untuk menyerang hotel penginapan Erdogan bersama keluarganya di Pantai Marmaris namun  pemimpin itu bertindak lebih awal meninggalkan hotel tersebut setelah mendapat maklumat mengenainya daripada pihak risikan.
    Malah ramai yang tidak sedar bahawa ketua penasihat ketenteraan Erdogan sendiri, Kol. Ali Yazici dan adikong presiden, Lt. Kol. Erkan Kivrak turut bersekongkol dengan dalang kudeta. Mereka adalah orang yang paling tahu mengenai pergerakan Erdogan dan seharusnya adalah yang paling dipercayainya tanpa setitik pun keraguan.
    Sebagai penjaga pemimpin No. 1 negara, mereka adalah pihak yang bertanggungjawab atas keselamatan presiden pada setiap masa, tidak kira waktu dia tidur atau jaga!
    Dalam keadaan seperti ini, jika kita berada di tempat Erdogan, siapakah lagi yang boleh dipercayai dan diharapkan sedang yang jadi pertaruhan adalah nyawa diri dan keluarga?
    Itulah sebabnya, pasca kudeta, Erdogan telah bertindak membubarkan pasukan perkhidmatan khas 300 pengawal presiden kerana jika dibiarkan, ia adalah sangat membahayakan. Sebagai manusia biasa, Erdogan tidak akan mampu mengenal siapa gunting dalam lipatan, siapa musuh dalam selimut dalam kalangan mereka yang bersamanya setiap hari.
    Mujurlah, dalam keadaan seperti itu – meskipun sukar untuk diduga sebenarnya – masih ada yang setia.
    Pada malam kejadian 15 Julai, tatkala pejabat MIT  – pasukan intelijen Turki  – ditembak bertalu-talu oleh helikopter prokudeta,  Hakan Fidan, ketua MIT telah menghubungi Erdogan: "Telah terjadi kudeta Tuan Presiden! Kami akan bertempur habis-habisan. Tuan bergabunglah dengan rakyat. Umumkan darurat sekarang juga!"
    Itulah sebenarnya tindakan yang telah menyelamatkan Erdogan dan kerajaannya. Daripada makluman Fidan, Erdogan telah mengambil tindakan pantas  menghebahkan apa yang berlaku menerusi Facetime dan minta rakyat turun ke medan menggagalkan rancangan pihak yang mahu menggulingkan kerajaan.
    Serentak dengan itu, berbondong-bondong rakyat Turki tanpa sebarang rasa gentar meskipun sedar nyawa mereka yang menjadi taruhan, turun ke jalanan di mana tentera kudeta sedang berbalas tembakan dengan polis dan rakan-rakan mereka yang setia kepada kerajaan. Rakyat dengan tangan kosong  –  apa yang ada hanyalah semangat patriotisme yang menjulang –  tanpa ragu-ragu menjadi galang untuk mencegah tanah air mereka daripada terperangkap dalam kancah pengelutan kuasa yang mengakibatkan pertumpahan darah.
    Memang menakjubkan apabila ada rakyat Turki yang sanggup berbaring di hadapan kereta kebal pemberontak  semata-mata untuk mempertahankan kerajaan Erdogan yang terbukti telah membawa banyak kebaikan dalam kehidupan mereka.
    Benarlah di sebalik pelbagai kata nista dilempar pihak yang memusuhinya, Erdogan begitu disayangi oleh rakyat , dan benarlah juga pemerhatian Sun Tzu dalam bukunya, The Art of War berabad lalu bahawa seseorang ketua yang menjaga orang bawahannya seperti anaknya sendiri, mereka akan mengikutnya sampai ke pintu neraka!
    Bukan mudah untuk melihat kesanggupan rakyat mempertaruhkan keselamatan diri untuk seorang pemimpin seperti itu!
    Apa yang anda beri, itulah yang anda perolehi.
    Erdogan tidak mendapat pengorbanan rakyat untuk dirinya secara percuma. Ketika rakyat Turki berhimpun menghalang kemaraan tentera kudeta di jalanan Istanbul terutama di Jambatan Bosphorus, Erdogan memilih untuk terbang pulang meskipun sedar ketika itu, nyawa dia dan keluarganya begitu terancam.
    Menurut pegawai kanan di pejabat Presiden Turki, ketika Erdogan dalam penerbangan pulang dari Marmaris, dua pesawat F16 tentera pemberontak mengekori pesawat dinaikinya  dan cuba menembak manakala dua lagi pesawat dari jenis yang sama dikendalikan tentera yang setia kepada Erdogan, berusaha melindunginya. Dengan izin ALLAH, Erdogan dan keluarganya terselamat daripada cubaan membunuh itu.
    "Benar, terjadi kesulitan ketika di udara," kata sumber itu seperti dilaporkan Reuters. Dia bagaimanapun enggan mengulas lanjut apa yang dimaksudkan dengan 'kesulitan' itu.
    "Sebagai orang Islam, saya percaya kuasa  ALLAH yang menyelamatkan Erdogan dan kerajaannya. Dia seorang yang banyak berjasa kepada Islam," kata Prof. Dr. Mohd Redzuan Othman, Naib Canselor Unisel ketika menyampaikan syarahan mengenai cubaan kudeta Turki di di Shah Alam baru-baru ini.
    Mohd Redzuan telah bertahun-tahun menjalankan kajian mengenai politik negara Anatolia itu, dan telah menghasilkan banyak buku berkaitan dengannya.
    Meskipun terselamat dalam cubaan kali ini, Erdogan masih perlu berhati-hati.
    Sinarharian: 3 Ogos 2016.

    SALAMUNQAULAMMIRRABBIRRAHIM/4.8.16 WHO BETRAYED PR !!

    Siapa pengkhiat kerajaan PR di Perak dan Selangor pada tahun 2008 !! .Serang Amanah khadam Dap ; sedang Dap ,Pkr dan Amanah adalah masing-masing komponen pembangkang ( PH ) . Parti 2H terkeluar kerna menjadi proksi Parti Najib. Sokong Parti 2H sama juga dengan sokong Parti Najib! Tumpaskan Parti 2H di PRK kk dan Sg . Besar dan PRU14 : bererti tumpaskan Parti Najib .!! Justeru itu , tumpaskan Parti Najib dan Parti Proksinya ( Parti 2H ) dan kemenagan untuk APH ( Amanah Pakatan Harapan ) untuk selamatakam Malaysia! " Allah Hu Akbar! .www.nasharrawy.blogspot.com
    Rujukan sumber sahih : https://www.youtube.com/watch?v=1aGoRI0QJqc...MAJLISSHURA ULAMAK KHIANATI ALMARHUM TOK GURU !
    Nasharrawy Rawaan ·
    PERANCANGAN JAHAT MUSRSHIDUL AM BULAN SEKARANG!! ;http://www.harakahdaily.net/.../40354-himmah-lambang... … ;http://www.harakahdaily.net/.../40359-prn-sarawak... … PEMUDA BULAN DAN GENG USTAZ SUBAHAH DGN PETUALANG;https://www.facebook.com/Sahabat.DSNizar/?fref=ts… …

    BLOK GOBLOK BONEKA UMNO DAN " 3CORNER FIGHT" BUKTI JELAS 2H ADALAH KHADAM PENZALIM UNTUK BERI NAFAS KEPADA KERIS TELANJANG!.... nasharrawy/21.4.16; Nash Ar-Rawy @Adnanrawa
    http://www.harakahdaily.net/.../40884-dr-zakir-naik... … PENIPUAN 2H DAN MELAYU ISLAMwww.nasharrawy.blogspot.com/25.5.16 " Melayu Islam " bukan ajaran Nabi tapi 2H dan Umno!

    Dap is not against Islam n abide 2 d Federal Constitution !! . But Hudud Law has no clause in d " Sharia' Court Law Act 1965 !! Because Hudud comes under " Criminal Law " which is under d jurisdiction of Aritcle 76A of d Federal Constitution !! which needs 2/3 Majority support of d Law Makers 2 amend Article 76A of d Federal Constitutuon . Therefor, " Parti 2h's President " Private Bill " is not Hudud but just a matter of " Taazir " only ; not Hudud at all !

    So, it's merely Parti 2H bulshitting saying that Dap and Amanah are against Hudud ! If all d muslim parliamentarians regardless of party r 4 d amendment ! what can Dap do . After all with just 60 parliamentary seats or 85 parliamentary non-muslims seats ( Simple majority is 112 out of 222 ! ) ; can Dap rule Putrajaya with Parti 2h's propaganda Dap 4 a Christian State! Prof Aziz Bari , A.Samad Said , Khir Johari's son etc r they Chinese or Chirstians in Dap ! Pas is d spokeman of Umno now and it is now : " Parti Barua Umno " ( PBU ) or " Parti 2h " !! .no more Pas !!
    By: www.nasharrawy.blogspot.com/4.8.16


    SALAMUNQAULAMMIRRABBIRRAHIM/4.8.16


     




















    Jangan pertikai apa ' Parti Barua Umno : ( PBU ) atau Parti 2h itu buat ! " You Must Not Object " ( Umno ) . Yes Man aja ! Jangan lawan arus 2h ! . TITM orang No 2 dalam Parti Barua Umno pun terpaksa buat ' u-Turn " takut pada " Big Boss ' dan takut jawatan akan hilang dalam kes " ceasefire " . Kongkalikong ! .
    Mana ada PAS sekarang in . Yang ada hanyalah PBU ( Parti Barua Umno ) atau Parti 2h yang di pimpim oleh " POS " parti Ostaz Semalaysia ! .Istiqamahlah anda hanya " SE " nya kepada Islam ( " Surrender " ) dan Rabb ! ( Dia ) sahaja .
    Parti Bukan Agama dan Presiden bukan " Maksum " seperti Nabi ; Ramai ustaz perigi buta . Ada yang kata kena ada No Ahli Parti Barua Umno ( PBU ) baru boleh masuk shurga !! Ajaran Nabi ke ni ?? Ini lah budaya " Takfiri " yang di bawa oleh Ostaz Perigi Buta di dalam "Parti Barua Umno ( PBU ) sekarang ni !! Nauzubil lahi minzalik !! " Alla HU Akbar  " " Alla Hu Akbar ! " .www.nasharrawy.blogspot.com/4....

     SALAMUNQAULAMMIRRABBIRRAHIM/5.8.16 kOMPLOTAN UMNO -PBU ( PARTI 2H ) YANG TERSERLAH; TERANG LAGI BERSULUH; BERTERUSAN !! www.nasharrawy.blogspot.com/5.8.16

    Ad-Deen waddaulah wa syaria' ; Itulah " substance " Maqasid syariah ! Islam tak suruh bersubahah dengan Penguasa yang zalim dan sokong pula perrtahankan jawatan PM ! Mana Amanah jadi pula ulamak su' bersubahah dengan PeNguasa yang zalim ! Bukanlah yang dikehendaki " maqazid syariah ! Hilangnya jihad fisabilillah ! Matinya Perjuangan Islamis yang sekarang ini disambung oleh Amanah !

    PAS dah mati menjadi PBU ( Parti Barua Umno ! ) .atau Parti 2h yang mesti ditewaskan dengan tuannya Umno pada PRU14 dengan izin Dia ! . Ingat komplotan mereka pernah gagal di Selangor dan Perak pada tahun 2008 ; untuk tumpaskan atau jatuhkan kerajaan PR dengan menggantikannya dengan Kerajaaan " Melayu islam " komplotan Umno - PBU !! dan berterusan komplotan tersebut seperti yang berlaku di PRK Sg. Besar dan KK .

    PBU mahu Umno menang asalkan Bukan PH dan tolak samasekali kerjasama Kompromi kerusi dengan PH . Ini lah dia kerja PBU ( Parti barua Umno ) atau Parti 2H tolak " straight Fight " untuk tewaskan Umno tapi istiqamah dengan " 3 corner fight " . Meneruskan komplotan Umno-PBU ( Pati 2H ) kontinuti 2008! . yang berterusan !!

     Ingat Al fadhil Ahmad Awang memberItahu bahawa harun din minta Kerajaan PR di bubarkan dan ganti dengan kerajaan " Melay Islam " komplotan Umno - PBU !! . Ini fakta bukan fitnah ;Sedangakan " Melayu Islam " bukanlah daripada ajaran Nabi. Komplotan tersebut disahkan oleh DS Nizar Bekas MB perak ! dalam vdo clips! .

     LGE hormati amanah dan mahu amanah juga di beri laluan bertanding ! Tanpa 2 orang tokoh yang sokong kerajaan PR itu Azmin pun tak mungkin boleh jadi MB Selangor ! Kerna 2 org tokoh ini adalah orang yang ada maruah dan harga diri bukannya pengemis seperti parti yang mengemis PBU ( Parti 2h ) ! di Selangor kerna tiada kekuatan kendiri !!

    . Biarlah Pres. PBU( Parti 2h ) itu tohmah mereka berdua sbg barua , dan perasuah tapi tiada " strict proof " . Inilah dia kualiti kepemimpinan Pres. PBU ( Parti barua Umno ) atau parti 2h ! . Amat memalukan sekali ummah !
    Oleh : .www.nasharrawy.blogspot.com/5.8.16

    SALAMUNQAULAMMIRRABBIRRAHIM/5.8.16   DON B A MALAY , B A MUSLIM ! DON B A MUSLIM B A MUKMIN !! U R SAVE 100% BY HIS GRACE !  " UR 4 ISLAM ( SURRENDER)  N RABB !!  ( HIM ) . NOTHING ELSE !  " ALLA HU AKBAR ! ".www.nasharrawy.blogspot.com/6.8.16



                                     My dear Brethren in Islam and Humanity Unconditional Love . There 's no race n religion in blood transfusion ; in CPR ( Mouth 2 mouth respiration ) n in Universal Justice ; there's no race n religion !! : Bro . Islam is not 4 racism . Umno , Mca , Mic r all racist based parties . Don't b deceived by Umno -Mca Political game on racism ! Umno n Perkasam play a racist game and make race a mockery about  during every GE so as  2 wow 4 d Malay votes ! Umno n Mca could not live without racism game !!

                                      That's Y Umno 's Pres. n 2h r 4 " Malay Islam " which is not d teachings of d Nabi !! . There's is no " Malay Islam ", " Arab Islam " . Turkey Islam " bla bla bla . " Melayu Islam " is a new religion ; d new teachings of Umno' Pres. n 2h of "  Parti Barua Umno ( PBU ) or Parti 2h ! . So don b deceived by " Melayu Islam '. It's  Not d teachings of Nabi ! But 2h - Umno!!
                         
                                       Islam is ; " Islam Islam " not " Melayu Islam ' . 'cos Islam is 4 all " n " Rahmatanlil' alamin " . Don b mislead Bro . by Umno n Parti Barua Umno ( PBU ) or Parti 2h 's  agenda 2 confuse d muslims !
                                   
                                       Some of d works of " Melayu Islam " r : " Melayu Bunuh Melayu " in Memali ! . " Melayu Tipu Melayu " ; RM52 Billion of Bumi shares wallaped by Umno !  Bumi scholarship being withdrawn by " Melayu Islam " Umno !!  etc.
                           
                                       So , don b deceived by Najib -2H " Melayu Islam " agenda 2 deceive d muslims !! When Islam dominates d country's system ; Race is auto lifted ! So,  Y worry ! " Naik Islam naik Melayu dan semua kaum ! automatically ; So,  y worry ! When Islam rules 2/3 of d world ; d Arabs dominates d world ; But when Islam is forgone n natianalism imbued d mind of d Muslims ! Islamic Nations r not united now due 2 Arab Nationalism ' I'm Egyptian , U r Libyan , Syrian , turkish , Malay Muslims , Chinese Muslims , Indian Muslims !  etc.!!

                                      All r bulshits not d teachings of Nabi ! Race is 2 know each other ( ta'ruf ) not as a plight as nationalism is n chauvinsm is !!  Nothing wrong 4 a Chinese 2 love Chinese . Or  a Malay 2 love d Malays ! But it's wrong (Zalimun ) or not putting d right thing in d right place 2 take race as a plight !!
                                 
                                     Loving ur own race , ur own father n mother is not wrong 'cos it's premordial I ( " Fitrah " ) but not adopted race as ur base of plight ! This is wrong ( Zalimun ) Thus !  natioanlism ( ' Assobiyyah " ) n racism ( " Kaumiyyah ) is not d teachings of Nabi . But ' Islam Islam " not " Melayu Islam " as " Rahmatan lil'alamin ,n Justice 4 All " ; Islam IslaI 4 all !!  So don b deceived by Najib n 2h " Melayu Islam Agenda .

                                  Don make Islam as ' Ad-Deen " a blunder and a mockery of Religion with  ' Melayu Islam " .B a mukmin u r 100% save  by His Grace ! B a Malay u r not save ; " Melayu bunuh Melayu ! ; " Melayu tipu Melayu ! " Alla Hu Akbar "  .
    By : www.nasharrawy.blogspot.com/6.8.16

    SALAMUNQAULAMMIRRABBIRRAHIM/6.8.16  WHO'S " PARTI BARUA UMNO " 
    : www.nasharrawy.blogspot.com/6.8.16

    :Ur poor perception of Amanah as less focus on Islam is only ur weird perception . Taazir is supported by Amanah even though it is not Hudud . PBU ( Parti Barua Umno ) accused Amanah n Pkr r not 4 Hudud . What an illogical analogy ! A mere bulshit and " Fitnah of Parti Barua Umno ! Last time Umno said Pas is barua Dap . But now being a true and staunch " Parti Barua Umno . Umno is in a state of " Rest ' ; Let d Parti Barua Umno ( PBU ) or Parti 2h doing d excellent job !!,

    When PM said in a PS on 29 SEPT 2011 , " Hudud cannot b implemented in Malaysia " ; No word from Parti 2H . When Mca summoned Hudud in High Court Umno n Parti Parti Barua Umno ( PBU ) or Parti 2h kept quiet ! Tak berani cakap apa !

    And Party Barua Umno ( PBU ) is not a fake but Facts when PBU or Parti 2h fully support an unjust ruler and wanted him 2 defend His premiership . Is this in accordance with Islam and Rabb !! . Is " Sedekah " 2.6 Billion in own personal account Halal !! Is broad daylight robbery of d people's money amounted to RM14Billion a big scandal in 1MDB 


    where in d premier is d " Big Boss" of 1 MDB in accordance with article 117 of d 1 MDB who controls d on cash flow of 1 MDB money is not involved in his step son scandal ! ; "waqulja al hakku wazahaqol batil " . This is d true facts not fake of Parti Barua Umno ( PBU ) or Parti 2h ; crystal clear ! abetting with Umno ! U live in a dreamland Bro. Sorry! .

    U think Amanah 's professional Islamist 4 not 4 ' Ad-Deen Waddaulah wa Syariah " ! On Parti 2 H is 4 Islam n Taliban as d gusts 2 say that 2 enter Paradise must 've membership No . of Parti Barua Umno !! Shurga tu Tok Wan dia punya kah . Jemaah dia aja yang betul orang semua Islam ; Islam Amerika , Fasik , Munafik dsn . These r all d mind set of " Takfiri " of " IS " imbued in d mind of Parti Barua Umno ( Parti 2 H ) followers by Ostaz " Perigi Buta " !! Nauzubil lahi minzalik ! These r not d teachings of Nabi !!

    Who is controlling d economy now . Is it because of PH ! What an illogical analogy ! D economy will fall into d hands of d Chinese when PH rules Putrajaya is nonsense ! Now Ubn rules Putrajaya not PH . Umno is d traitor 2 Bumi not Amanah Pakatan Rakyat ( APK ) who wallaped RM 52 Billion of d Bumi share ! Was it Amanah Pakatan harapan or d Boss of Parti Barua Umno ( Parti 2h ) ; Umno !!

     This is d true facts ! Tripple allocations 've been given by PH govt, In Penang compared 2 Gerakan those days! 2 Majlis Agama Islam , Kafa etc . Mati kah org melayu di Penang !! Mati kah org Melayu di Selangor di bawah PH rule ! Don give illogical analogy showing off own stupidity !

     This d a typical work or propaganda n " Fitnah " of Parti Barua Umno ( PBU ) not fake but real facts by Parti 2h ! doing d works and propaganda of Umno . Parti 2H as d Barua ( Parti Barua Umno ) ; as d spokesman of Umno !! " Sudah terang lagi bersuluh !" maa. Parti 2h continues 2 b d Barua and " Khadam " of umno as d " Parti barua umno " preparing itself 4 GE 14 to continue d assignment being d PBU ( Parti Barua Umno ) so as 2 ensure that Umno wins d GE14 not PH . PBU lost doesn't matter !

     But d voice of One Bangsa Malaysia will ascertain that PH wins in d GE14 n rules Putrajya beating Umno and PBU ( Parti Barua Umno ) or Parti 2h by His Grace!! PBU is not an opposition parti ; Insisted 2 comprise election seats with PH in order 2 pave way 4 His master ; Umno 2 win in d GE 14 . PH will surely give a very tough fight instead n win d GE14 by His Grace 4 Islam ( " Surrender " ) and Rabb ! . That's Y 2 ex Ulamaks who were d Presidents of PUM r d advisers monitoring Amanah .

    They r not in Parti Barua Umno ( PBU ) or Parti 2H ! .It is absurd 2've this kind of perception that they r not 4 " Ad-Deen Waddaulah wa Syariah ! .when Pkr, Amanah n Dap or PH rules putrajaya ! .It's merely n solely a fitnah from PBU ( Parti Barua Umno ) working 4 Umno ! Crystal clear! That's all . Any ordinary lay man can easily understands it except 4 Party Barua Umno ( PBU ) or Parti 2H ! replacement of PAS after d death of Almarhum Tok Guru ! . " Alla Hu Akbar ! " .
    By: www.nasharrawy.blogspot.com /6.8.17

    SALAMUNQAULAMMIRRABBIRRAHIM/7.8.16 D SLANDERS ( " FITNAH " ) N PROPAGANDA OF PBU ( PARTI BARUA UMNO ) PARTI 2H !! BUSLHITS!! NOTE BASED ON D REALITY!!
      www.nasharrawy.blogspot.com./7.8.16

    It's a wrong and stupid perception saying that Dap is anti Islam . It's absurd 4 Prof Aziz Bari , A Samad Said, , Zahril Khir Johari n others as anti Islam . It's merely PBU ( Parti Barua Umno ) or Parti 2h propaganda ! and slanders 2 Amanah Pakatan Harapan ( APH )

    D Late Kapal Sing said in d Muktamar set beside Al Marhum Tok Guru that , " If Pas Islamist plight is not against d Fed. Constitution , I'm d d Fist person 2 protect Islam brought by Pas !! . Everybody knows that Hadi Private Bill is not Hudud but just " Taazir " .
     Every Tom Dick n Harry know that 2 implement Hudud, Aritcle 76A of d Criminal Law in d Fed. Constitution must b amended with 2/3 majority support of d Law Makers ! So, it's Parti Barua Umno or Parti 2h 2 spread such slanders or " Fitnah " . 2 perform its job as a " Parti Barua Umno " ( PBU ) or Parti 2H !!

    I'm not surprise 'cos MCA summoned Hudud in High Court ! n PM said, " Hudud cannot b implemented in Malaysia on 29 SEPT 2011. And when Parti Barua Umno or Parti 2h supports PM 2 stay premiership . I'm not surprised when Parti Barua Umno ( PBU ) or Parti 2H join in UBN !! one day !! "cos Parti Baru Umno ( PBU ) or Parti 2h has become more chauvinist and racist than Umno n Perkasam itself !! So as 2 prove Umno that it has replaced Pas with its " Ostaz Perigi Buta " around !! ( POS : Parti Oztaz Semalaysia ) . In practice and Jihad Islami ; Pas is no more in existance after d death of Almarhum Tok Guru !! Jihad fi sabililah is dead ! Support " Assobiyyah " ( Malay Nasionalis Najib 's Party ) 2 stay as PM !!

    Every one is watching these bulshit game of PBU ( Parti Barua Umno ) Or Parti 2h . 2H bulshitting its stupid followers !! With d Ostaz Perigi Buta !! Very simple reasoning 'cos Parti Barua Umno ( PBU ) or Parti 2h bulshit plight supporting PM's premiership ! . A big blunder of PBU ( Parti Barua Umno ) or Parti 2h ! As u can c it !! With Dap PH ( DPH ) rules Selangor ! 4 One bangsa Malaysia ! Dap , Pkr Amanah ( PH ) will rule Putrajaya by His Grace after d GE 14 !

     Ousted Umno , Mca and defeat Parti Barua Umno ( PBU ) or Parti 2h !! ; nothing got 2 do with Pap in Singapore . PH never contest in Singapore GE ! What bulshit argument ! Dap and PH 4 putrajaya not Pap . bulshit talks !! I don tolerate . B sensible not stupidity !
    By: www.nasharrawy.blogspot.com./7.8.16

    SALAMUNQAULAMMIRRABBIRRAHIM/8.8.16 DON'T BE A BARUA !!
      www.nasharrawy.blogspot.com./ 8.8.16

    Tiada bisa bicara fitnah ! Kerna fitnah lebih merbahaya daripada membunuh! Semua orang tahu Orang No 1 dalam Parti Barua Umno ( PBN ) atau Parti 2H adalah Ketua kluster Dakwah BN . Duduk di bawah KETIAK PATUH ARAHAN Pengerusinya . Iaitu : orang No 2 Parti Assobiyyah Melayu Najib ( Umno) .

    This is d fact not Fake !! of Parti Barua Umno ( PBU ) or Parti 2H !! Menjadi " real barua " yang tiada bisa dilakukan oleh Almrhum murshidul Am Tok Guru ! Nauzubil lahi minzalik !! Nabi said, " Jihad yang paling afdal adalah menyatakan yang hak di hadapan penguasa yang zalim ! "
    Bukan bersubahah mahu penguasa yang zalim pertahankan jawatan PM ! . Nauzubul lahi minzalik ! Don talk rubbish when u don understand what is d meaning of Salamqaulammirrabbirrahim . It's not meant 4 u making Tafsir Al Qur'an as a mockery n 4 personal interest as d AJK of ur people ; Ostaz Taliban perigi buta of Parti Barua Umno ( PBU ) or Parti 2h ; committee member ! Rubbish

    . People llike u supporter of 2h has no right even 2 use d word " Salamunqaulammirrabbirrahim , Making Al qur'an a monkery supporting PM 2 stay premiership whcih is never ever done by Almarhum Tok Guru ! .

    What a rubbish works u r doing ! Simply RUBBISH ! Don understand d practical meaning of d ayat which u've no right 2 say it ! Understand n learn what is Islam n what is Rabb ! if u wanna use d ayat ! or it's ur mere self talking mere RUBBISH ! nauzubil lahi min zalik ! Repent n come 2 Islam n Rabb ! don b a Barua !! Or else u r not fit 2 use d ayat !! Stop doing and talking RUBBISH ! Bro. Pitty ur ownself !! and love ur ownself of His Love !! if u could understanding d meaning !! And if u wanna come near d ayat in my blog!!
    By His Grace !! 

    SALAMUNQAULAMMIRRABBIRRAHIM/9.8.16 SR must reveal " Strict Proofs " Facts n Figures" not Fake or Slanders !!
    www.nasharrawy.blogspot.com./7.8.16

    SR hendklah buktikan siapakah 15 orang Parti Barua Umno ( PBU ) atau parti 2h yg terima dedak RM90 juta itu daripada Parti Assobiyyah Melayu Najib ( Umno ) dan RM10 juta pada PRN Sarawak ! dan RM10 dalam Muktamar Pas pada 2015 untuk singkirkan " Islamist Professionals " JIka betul ; jangan fitnah !! ; 

    Buktikan dengan , Nama siapakah 15 orang Pemimpin Parti Barua Umno ( PBU ) atau Parti 2h tersebut ! dan No . Akaunnya sekali !! . Dan SPRM hendaklah bertindak apabila ada aduan mengenainya . Seperti kes akaun Peribadi RM2.6 Billion yang dinafikan tapi akhirnya mengaku juga . Tapi spin kata itu " Sedekah " aja . Dedaklah tu !! last sekali tutup kes . senang aja . Apa 2H dan TITM nak takut ! Pm kan ada ! Kerjasama politik !! bisa berlaku !! 
    By:  
    www.nasharrawy.blogspot.com./7.8.16

    SALAMUNQAULAMMIRRABBIRRAHIM/9.8.16 BERSATU AND PH !
     www.nasharrawy.blogspot.com./9.8.16
    Parti Pribumi Bersatu Malaysia ini atau " BERSATU " adalah parti yang hendak ganti Umno ! demi untuk menarik ahli barunya daripada kelompok dari dalam Umno juga! Justeru ,kerna ahli Umno tegar tiada berminat kepada Pkr , Amanah atau Dap ! .


    Orang Umno tiada parti alternatif melainkan jika ada parti yang sesuai dengn ideologi " Assobiyyah Melayu " mereka . Iaitulah sekarang ini Parti Bersatu yang dipimpin oleh bekas Presiden dan bekas Timbalan Presiden Umno sendiri .Iaitu Mahthir dan Muhyiddin !


    Inilah yang menakutkan Ketua Pemuda Umno kerna mereka berdua ini bukanlah orang sebarangan semasa dalam Umno ! Akan tetapi, mereka adalah orang-orang yang paling berpengaruh di dalam Umno. Selain daripada Presiden Umno sekarang yang sekarang ini menjadi " Liabilities " buat Umno itu sendiri dengan pelbagai skandal yang semua orang sudah sedia maklum . Umno sekarang tersangat tenat dan kronik sakitnya ; mengharapkan taburan dedaknya sahaja untuk terus hidup dengan bertongkatkan PBU ( Parti Barua Umno ) atau Parti 2h !! sekarang ini .


    Justeru kerana mereka berdua adalah orang dalam , veteran Umno dan berpengalaman luas ; tahu semua selok belok umno secara terperinci. Bisa saja pendapat kedua yang datang daripada mereka berdua mengenai Umno mudah mempengaruhi i ahli umno yang tiada jumud dan berminda terbuka dan demokratik di dalam Umno !.serta generasi baru !! .


    BERSATU bisa menjadi rakan kongsi yang baik buat PH kerna UBN sudah tiada revelan lagi sekrang ini ! . Setidak-tidaknya Bersatu tiada akan bertanding 3 penjuru untuk menumpaskan Umno pada PRU 14 nanti dengan izin Dia ! .


    Bersatu tiada akan jadi seperti Parti Barua Umno ( PBU ) atau Parti 2H yang bisa bertanding 3 penjuru melalui Blok Goblok Boneka Umno untuk bisa beri laluan mudah kepada Umno dalam PRU 14 dengan memecahkan undian parti pembangkang ; PH dan Bersatu ! .


    Secara khususnya semua kerusi yang di menangi Umno pada PRU 13 dahulu bisa ditandingi secara "satu lawan satu " dengan persetujuan PH : kecuali kerusi -kerusi yang lebih berpotensi buat rakan kongsi lain di dalam PH !! Disamping PH kekal bertanding di kerusi - kerusi yang sediada untuk mempertahankannya!


    Apa-apa pun , pokoknya adalah keputusan muktamad Majlis Presiden PH dan Bersatu .Ia itu ; " satu lawan satu " tiada seperti Parti Barua Umno ( PBU ) atau Parti 2H yang tiada mahu kompromi kerusi PRU 14 dengan PH selaku bukan Parti Pembangkang tetapi adalah PBU ( Parti Barua Umno ) ! seperti yang terbukti keangkuhannya. Mengkhianati suara rakyat satu bangsa Malsyia ; tiada mahu kompromi kerusi langsung dengan PH dalam PRK Sg. Besar dan KK ,tempoh hari ! .Amanah akan bisa tewaskan Parti Barua Umno ( PBU ) atau Parti 2H dengan sokongan PH dan Bersatu dengan izin Dia ! pada PRU14 !! nanti .


    Dengan adanya PH dan Bersatu ; Umno pastinya lebih giat lagi kerjasama politiknya dengan PBU ( Parti Barua Umno ) atau Parti 2h itu dan begitulah di sebaliknya ! PBU akan mencari dan menikmati " Political Mileage " nya dengan Umno !!


    Syabas! Bersatu ; semuga bersatu bisa bersama PH menyatukan suara keramat rakyat satu bangsa Malaysia menumpaskan Umno, UBN dan Parti Barua Umno ( PBU ) atau Parti 2H pada PRU14 ini dengan izin Dia .


    Demi untuk menegakkan Negara Berkebajikan Rakyat tanpa mengira kaum , Bangsa , ethnic dan agama ! Justeru kerna ; Islam itu adalah akidah rasmi negara ; "Rahmatanlil' alamin " . PH 4 all " dan " Justice 4 All " .

    Melewati batasan kaum, bangsa, ethnic dan agama untuk kesejahteraan bangsa satu Malaysia yang bukan rasis! . Dan demi untuk selamatkan Malaysia daripada kerakusan Umno ! ; segala skandal yang berterusan dan kemungkaran ekonomi yang bertindan- tindan serta kezalimannya ke atas rakyat ( GST ) yang sudah sampai di kemuncak kerakusannya .Dan dengan izin Dia PH dan Bersatu bisa memerintah putrajaya pada PRU14 ! . " Alla Hu Akbar ! ".
     www.nasharrawy.blogspot.com./9.8.16

    SALAMUNQAULAMMIRRABBIRRAHIM/10.8.16 ALFADHIL US.GHANI SAMSUDDIN

    *USTAZ ABDUL GHANI SHAMSUDDIN AKAN KISAHKAN RAMPASAN TENTERA DI TURKI DAN PEMBAHARUAN ISLAM YG MENONJOL DLM ERA PRESIDEN, RASIP TOYYEP ERDOGAN*

    Kalian dijemput dtg beramai2. Dengar penjelasan dan kupasan Pengerusi Shura Ulama Asia (Shura) yg jg Pengerusi Kesatuan Ulama Sedunia Cwg Msia, Ustaz Abdul Ghani Shamsuddin mengenai rampasan kuasa tentera di Turki baru2 ini dan pembaharuan Islam yg dibawa Turki dlm era Recep Toiyyep Erdogan. Beliau yg juga antara pemegang amanah Kesatuan Ulama Sedunia (KUS) dibawah Prof Dr Yusuf Al Qhardhawi baharu sahaja pulang dari Turki Isnin lalu, 8 Ogos 2016, menghadiri Mesyuarat Pemegang Amanah KUS. Muskimin dan muslimat dijemput hadir dan viralkan banner maya ini kpd kawan2 melalui whatsApp, histagram, telegram, tweeter, chat, facebook dll. Dongibab.

    Hanya kerna beliau adalah Penasihat 11 kepada Amanah! Beliau di fitnah oleh Ostad Perigi Buta sebagai sudah dipecat oleh Kesatuan Ulamak Sedunia selaku Pengerusi Kesatuan Ulamak Sedunia Cawangan Malaysia !! merangkap Pengerusi Shura Ulamak Asia ( Shura ) .

     www.nasharrawy.blogspot.com./10.8.16

    SALAMUNQAULAMMIRRABBIRRAHIM/11.8.16 PH N BERSATU A NEW FORCE THREATENS UMNO IN D GE14 !!





    Nasharrawy Rawaan ·

    Kompromi
    kerusi PRU14 di antara PH dan Bersatu diyakini tiada akan menjadi
    masaalah besar ! Kerna Bersatu mahu pembangkang ( PH ) lawan " straight
    fight " tewaskan Umno !!. Bukan lawan sesama pembangkang . Pas boleh
    lawan sesama pembangkang sebab Pas bukanlah Parti Pembangkang tapi Parti
    Barua Umno ( PBU ) !! .atau sudah menjadi Parti 2H !!

    Justeru itu,
     Bersatu tiada serupa dengan PBU ( Parti Barua Umno ) yang ; Tiada mahu kompromi kerusi
    PRU 14 dengan PH demi untuk tanding 3 penjuru bagi memberi laluan kepada
    Bossnya ( PENDEDAK atau Umno !! ) untuk menang ! Parti Barua Umno atau
    Parti 2H kalah pun takpa asalkan bukan PH dan Bersatu yang menang ! PRU14!

    Pada
    dasarnya, PH seperti Pkr dan Dap bisa pertahankan kerusi-kerusi yang
    sediada yang dimenangi pada PRU13 ! . Sementara , Bersatu sebagai parti
    ganti Umno bisa lawan kerusi-kerusi yang dimenangi Umno pada PRU13
    dahulu ! Kerjasama PH-Bersatu ini lah yang amat menakutkan Ketua Pemuda
    Umno Sekarang !

    Satu fenomena politik baru yang
    bisa buatkan Umno celaru dan haru biru !! . Sementara Amanah yang
    mengganti Pas ! bisa " straight Fight " lawan semua kerusi- kerusi yang
    dimenangi Pas pada PRU 13 dahulu ! Dan kerusi campuran pelbagai kaum
    pula samada yang paling sesuai untuk Amanah , Pkr atau Dap !! .Mana
    -mana calun yang lebih berpengaruh dan " winnable candidates " !! .

    Namum,
    semua itu tertakluk kepada keputusan muktamad Majlis Presiden PH
    dengan Bersatu ! . Yang dipercayai akan merupakan " FORCE " yang terkuat
    yang ditakuti oleh Ketua Pemuda Umno . Untuk menewaskan Umno . Ubn dan
    Parti Barua Umno ( PBU ) atau Parti 2H pada PRU14 nanti dengan izin Dia
    ! " Selamat Melangkah Ke Putrajaya "" dengan izin Dia !! "
    Alla hu Akbar ! "
    Oleh : www.nasharrawy.blogspot.com/11.8.16...

    SALAMUNQAULAMMIRRABBIRRAHIM/11.8.16 WHO IS D TRAITOR !!
    www.nasharrawy.blogspot.com/11.8.16..

    Zaman ini bukan lagi di zaman atau era Almarhum Al Fadhil Yusuf Rawa, , Fadhil Noor dan Tok Guru ; yang sudah pun Berakhir ! .Saya masih lagi ingat thema Muktamar di era Yusuf Rawa : " Menggembur Fahaman Assobiyyha " . Sekarang Pas jadi parfti 2h ; bekerjasama dengan Parti Assobiyyah Melayu Najib ( Umno ) 
    Tahan Penguasa yang zalim letak jawatan Pm dan teruskan kezalimannya yang semua org sedia maklum !! Yang terkini " sedekah " RM2.6 Billion bisa masuk dalam akaun sendiri ! Zaman sudah berubah ! Namun Islamis hendaklah teruskan perjuangan bukan kerna Parti kerna Parti Bukan agama dan bukan Kerna Presiden kerna Presiden bukan ' Maksum " seperti Nabi .
     Akan tetapi berjuanglah Kerna Islam ( Perserahan Total ) dan Rabb !! ( Dia ) , Hanya "Se " nya : perserahan diri pada Dia ! Yang Empunya Kerajaan, Yang Empunya Rezeki , Yang Empunya Nyawa dan Yang Empunya Kekudukan . TQ . Wassalaam . www.nasharrawy.blogspot.com 

    Saya sebut era Al Fadhil Yusuf Rawa ! .Istiqamah dengan Islam dan Rabb! Tak reti lagi kah ! Apahal Bekas Naib Presiden Pas ; Taukeh Usrah Masuk Umno dan apahal dengan Bekas 2 org Presiden Pas ! . Takkan tak reti lagi kot . Sokong PM ; penguasa yang zalim tu kekalkan jawatan dan teruskan kezaliman ! Bravo ! Tak reti lagi ! Berat-Berat! 

    Siapa yang khianati kerajaan PR di Selangor dan Perak pada 2008 . Fakta atau Auta ( Fitnah ) Boleh tanya sendiri Al Fadhil Us Ahmad Awang dan DS Nizar ! Siapa yang mahukan Kerajaan Melayu Islam ; Pas -Umno ganti kerajaan PR !! ; SIAPA BONEKA KERIS TELANJANG DALAM BULAN DAN SIAPA ISLAMIS YANG BERSAMA TGNA !; https://www.youtube.com/watch?v=ji7UBMoztJo ? ALMARHUM TOK GURU SENDIRI MAHU MUKTAMAR KHAS PUTUS MAHU KEKAL PRESIDEN ATAU TIDAK ! UG PECAHKAN PR! DAN PAS! ; harakahdaily.net/index.php/lain-lain/38643-adakah-pan-cuba-menghalalkan-pengkhianatan ? DULU KERIS TELANJANG DIKIRA SEBAGAI " KAFIR " DAN "THOGHUT " SEKARANG PARTI OSTAZ SEMALAYSIA KATA JADI SAHABAT; youtube.com/watch?v=hZUA1sN2WoM ? TREACHERY OF D HIGHEST LEVEL !! UG MAKING STAUNCH FOLLOWERS AS FOOLS TIL NOW !!

    Boleh tanya Al Fadhil Us Ahmad Awang siapa yang talipon dia suruh batalkan perjanjian Pas dengan Pkr dan Dap ( selepas itu dikenali dengan nama PR ) !! Tak reti lagi siapa pengkhianat Kerajaan PR ! Berat- Berat ! Idea Kerajaan " Melayu Islam " adalah cetusan daripada Presiden Umno dan 2h !! Hang sekolah dak ! Tak reti lagi ke ! Berat! Berat! 
     Melayu Islam bukan ajaran Nabi . Akan tetapi ajaran baru Presiden Parti Assobiyyah Melayu dan 2h !! Nabi ajar, " Islam Rahmatan lil "alamin . hatta bukan pun Arab Islam dan Kerajaan islam Turki tak ajar pun Turki Islam ! Inilah dia Fitnah terhadap perjuangan Islamis di akhir zaman 
    Malapeta bisa menimpa Ummah dan Negara apabila berlaku subahah Ulamak Su' dengan Umarak yang Zalim !! Nauzubil lahi minzalik!! .Yang . Hak yang tetap yang hak ! Pengkhiantan perjuangan Islamis tetap pengkhianat! . Almarhum Tok Guru bilang mereka ini " BONEKA UMNO ! " ( atau BARUA UMNO ! ) 
     Inilah kerja pengkhinat perjuangan Islamis ; Selaku MUSANG BERJANGGUT ! Yang bisa mengkomesilkan agama untuk kepentingan kendiri seperti kes talipon Al Fadhil Us Ahmad Awang itu ! Fitnah yang besar terhadap perjuangan Islamis demi untuk menegakkan kerajaan Melayu Islam yang bukan daripada ajaran Nabi ; ajaran baru ! Nauzubillahiminzalik !
    Oleh: www.nasharrawy.blogspot.com/11.8.16

    SALAMUNQAULAMMIRRABBIRRAHIM/12.8.16 PENDEDAK, PENERIMA DAN SR

    Apabila Ulamak Su' bersubahah dengan Umarak yang zalim .Mempertahan penguasa yang zalim jangan letak jawatan PM .dan teruskan kezaliman tersebut !! . Tunggulah kemusnahan negara dan keruntuhan ummah ! Nauzubil lahi minzalik! Justuru itu, wajib berjihad lawan kezaliman kerna jihad sudah mati kerna diganti oleh Parti Boneka Umno atau Parti 2h !! " Alla Hu Akbar ! . www.nasharrawy.blogspot.com

    RM90 juta dedak tu ; Siapa pendedak dan siapa penerima dedak !! .Saman aja SR ! Masalah apa! Takut apa !! Biar SR buktikan di mahkamah dan pertahankan apa yang dia kata !. Bukan boleh selesai secara penulisan ! Saman aja Takut apa ! ; Berani kerna benar dan takut kerna salah !!

     Dan kalau ada orang yang ada bukti ; ada Nama Pendedak dan ada nama penerima dedak yang sohih. ada No ' akaun dan Nama bank yang terlibat dan tahu jumlah dedak yang diberi kalau bukan fitnah tapi ada " strict proofs " . Jangan subahah ; lapur aja pada SPRM ! Jangan cakap aja tanpa " strict proofs ' ; itu fitnah ! . Itu aja ! Tak payah riuh rendah ! Ostaz Taliban takkan tak tahu buat kerja !
    Oleh : www.nasharrawy.blogspot.com /12.8.16

1 comment:

Unknown said...


arab sex stories

مواقع قصص سكس فقط

arab sex movies
http://qssneek.net

http://x6x.co

http://uk.x6x.co

http://msry.x6x.co

http://s3ody.x6x.co

http://ae.qssneek.net
http://de.qssneek.net

http://vb.qssneek.net

http://eg.qssneek.net
http://fr.qssneek.net
http://it.qssneek.net

http://jo.qssneek.net

http://ksa.qssneek.net
http://s3ody.qssneek.net

http://usa.qssneek.net
http://qssx.co



مواقع قصص سكس فقط

www.qss-sex.com

منتديات نسوانجى

منتديات سعودى

منتديات خليجى

منتديات امريكانى

منتديات فرنساوى

منتديات الانجليز

منتديات مصرى

منتديات سعودى

منتديات قصص سكس نيك

منتديات قصص سكس نيك 1

منتديات قصص سكس نيك

منتديات قصص سكس نيك 2

منتديات قصص سكس نيك 3

منتديات قصص سكس نيك 4

منتديات قصص سكس نيك 5

منتديات قصص سكس نيك 6

منتديات قصص سكس نيك 7

منتديات قصص سكس نيك 8

منتديات قصص سكس نيك 9

اكبر موقع قصص سكس

اكبر موقع قصص سكس

اكبر موقع قصص سكس

اكبر موقع قصص سكس

اكبر موقع افلام سكس

قصص سكس محارم,قصص سكس سحاق,قصص سكس عربي,قصص سكس اللواط,قصص سكس السحاق,قصص سكس لواط,قصص سكس محارم,قصص سكس المحارم,قصص سكس,قصص سكس عرب,صور سكس,افلام سكس
8788888888888888888888888888888999999999999999999999999999999879869766979

EVEN D FATHER OF UMNO TUNKU D IST PREMIER REFUTED UMNO N ASSISTED PAS PLIGHT! Y ??

EVEN D FATHER OF UMNO TUNKU D IST PREMIER REFUTED UMNO N ASSISTED PAS PLIGHT! Y ??
TUNKU D IST PREMIER FROM UMNO SAID; AT FEDERAL HOTEL IN KL , ON OKTOBER 12, 1983; AS FOLLOWS; " MALAYS MUST ELIMINATE UMNO ! " ( Y ??? ) ; N " UMNO LEADERS NOW JUST WANT NAME N POSTS ! " ( 4 WEALTH N POWER )........ ASK URSELF ! Y TUNKU DIED OUTSIDE UMNO !! ; Y D FATHERS OF UMNO LEFT UMNO !! ; DATO' ONN JAAFAR; D FOUNDER OF UMNO LEFT UMNO N FORMED " PARTI NEGARA " ( NATIONAL PARTY ); 'COS UMNO INSISTED 2 TURN D PARTY INTO A NON -RACIST PARTY OR MULTI-RACIAL; ( AGAINST ONE MALAYIST RACIST ! ) ; NAMELY AS " UNITED MALAYANS NATIONAL PARTY " !! ; N HIS SON TUN HUSSEIN ONN ( EX PM N EX PRESIDENT OF UMNO; HISHAMUDDIN'S FATHER ) ; OSO LEFT UMNO ! ; N TUNKU OSO LEFT UMNO N FOUGHT AGAINST UMNO N UBN WITH SEMANGAT 46 PARTY IN " ANGKATAN PERPADUAN UMMAH ( APU ); WITH PAS N DAP !; IN A SPEECH AT BUKIT CHANDAN. KUALA KANGSAR, PERAK TUNKU OSO SAID, " IF WE WIN D GE ; D FIRST THING I WANT 2 DO IS 2 MAKE SURE THAT HORSE RACING IS PROHIBITED IN MALAYSIA ! ; THIS IS ACTUALLY D MUKADDDIMAH ( INTRODUCTORY ) OF HUDUD OR PREREQUISITE OF HUDUD . THAT IS; D PROHIBITION OF GAMBLING AS WHAT DONE BY KELANTAN NOW N OSO IN BRUNEI B4 N OSO PROHIBITION OF SELLING LIQUOR IN KELANTAN EXCEPT 4 CERTAIN PLACES MEANT 4 D NON-MUSLIMS ; BUY N CARRY BACK HOME ; NOT DRUNK IN D TOWN OR SHOPS! 4 PUBLIC SAFETY !! By: Nash Ar-Rawy/15.5.14