D ATROCITIES OF INTRUDER TERRORIST ZIONIST ISRAEL , AMERICA N UNO !! IN GAZA! RAMADHAN 2014 !!

D ATROCITIES OF INTRUDER TERRORIST ZIONIST ISRAEL , AMERICA N  UNO !! IN GAZA! RAMADHAN 2014 !!
UN UNDER TERRORIST ZIONIST ISRAEL N TERRORIST AMERICA CONTROLLED !! Y IN GAZA MASSACRES NO UN SECURITY FORCE SENT 2 PROTECT GAZA INNOCENT CIVILIANS ! EMIRATES OIC R SUBORDINATES OF TERRORIST ZIONIST ISRAEL , AMERICA N UNO !! OIC NATIONS MUST WITHDRAW FROM UNO LEAVING JUST D EMIRATES THERE!! NOT EVEN A SOLDIER SENT 2 PROTECT GAZA N PALESTINIANS MUSLIMS N CHRISTIANS FROM D ZIONIST ISRAEL , AMERICA N UN MASSACRES!! MUSLIMS NATIONS MUST SEND AIDS; SOLDIERS N SUPPORTS 2 HAMAS'S AL QASSAM ; SARAYA AL QUDS; , JIHAD ISLAMI N HISBULLAH 2 SAVE HUMANITY IN GAZA WITH D HUMANITARIAN BROTHERHOOD N ISLAMIC BROTHERHOOD!! BY D GRACE OF D PROPRIETOR OF ALL CREATIONS ( AL KHALIQUE ! ) N ALL THINGS ! TILL D TERRORIST ZIONIST ISRAEL OUSTED FROM THIS WORLD !! INSYA ALLAH HU ! WHAT R U " JIHADIST " IN SYRIA DOING A STUPID THING FELL UNDER D TERRORIST ISRAEL, TERRORIST AMERICA N UN ENTRAPMENT!! FIGHTING WITH UR OWN BROTHERS! Y R U NOT IN D RIGHT PLACE IN GAZA NOW ! IF U R "JIHADIST " D PLACE IS IN GAZA WITH D ISLAMIST N D MUJAHIDEEN THERE!; AL QASSAM'S HAMAS,; SARAYA AL QUDS ; JIHAD ISLAMI N HISBULLAH !!; TERRORIST PRES. AMERICA SAID, " I STRONGLY SUPPORTS ISRAEL 2 DEFEND ITSELF "PROVEN TERRORIST AMERICA SUBORDINATE OF TERRORIST ZIONIST ISRAEL GENOCIDES IN GAZA ; ALL D PRESIDENTS OF AMERICA IN D ZIONIST PROTOCOLS, UNO N D EMIRATES R D TOOLS N FOOLS N ABETTOR OF TERRORIST ZIONIST ISRAEL! THEREFOR, ALL MUSLIM MUST SUPPORT DEFEND GAZA FR. TERRORIST ZIONIST ISRAEL, TERRORIST AMERICA , UN N EMIRATES BY GIVING FULL SUPPORTS 2 HAMAS'S AL QASSAM N SARAYA AL QUDS! REFUTE AMERICA'S TPPA N BOYCOTT AMERICAN PRODUCTS; NAJIB UMNO MUST STOP TRADE WITH ISRAEL RANKING 14; EFFECTIVE IMMEDIATELY N UMNO DON B ANOTHER " BARUA" OF ZIONIST! WHERE IS OUR OWN MILITARY FROM OIC!! WITHDRAW NOW FROM UN BEING D OPERA OF TERRORIST ISRAEL N SEND OUR OWN MILITARY 2 DEFEND GAZA! IT'S OUR RIGHTS !! By : Nash Ar-Rawy/26.7.14 www.nasharrawy.blogspot.com; UNO Human Rights Council has reported zionist israel intruder is solely responsible 4 d deaths ( martyrs ) of 1,462 civilians inclusive of 550 children within 51 days of zonist israel intrusion in d Gaza Strip which ended on 26 Ogos 2014. . Meanwhile Al Qassam has got 2 new missiles 2 protect d gazans fr. d zionist israel intruders !! / 11.7.15

Monday, June 15, 2009

Peranan Majlis Syura Ulamak Tentukan Halatuju PAS Oleh: Nash Ar-Rawy

Sebarang idea, walau sebaik mana pun di dalam Gerakan Islam seharusnya mendapat pekenan dan restu Badan Tertinggi PAS terlibih dahulu dan yang selayaknya membuat kenyataan bukan ramai orang tetapi ketuanya iaitu Murshyidul Am TG Nik Aziz. " Aku tidak diutuskan ke dunia ini kecuali untuk memperbetuli akhlak manusia" ( Al Hadis ) Polemik 'Unity Government" ini berlaku kerna pimpinan tiada displin dan tiada musyuawarah dgn Majlis Syura' Ulamak PAS sebagai Badan yg tertinggi untuk menentukan hala-tuju PAS
Jika dikuatiri golongan profesional mungkin melencungkan hala-tuju PAS, apa kepastian golongan ulamak tiada berpotensi berbuat demikian. Kecuali nak ikut jejak Tuan Hj Fuad Pres. dan ulamak PAS yg masuk Umno.begitu juga dengan Nakhaie.
Justeru itulah di dalam kepemimpinan Ulamak ada Mursyidal AM ketua badan tertinggi dalam Gerakan Islam Iaitu: Majlis Syura Ulamak . Pimpinan Pusat hormatilah Badan Pengawas-selia PAS ini dan hormatilah Ketuanya TG Nik Aziz
Apa ertinya jika amanah hala-tuju PAS ini dipegang oleh Musyidul Am jika Majlis Syura Ulamak di pinggirkan dan tiada berperanan langsung dalam hal idea ‘ Unity Government” ini..Jika ianya merupakan strategi politik sekalipun bukankah kesannya akan menentukan hala-tuju PAS juga.
Nampak nya pimpinan PAS pusat sendiri tiada memahami methodologi perjuangan gerakan Islam yang mementingkan musyawarah yang mana kata pemutusnya adalah Badan yang tertinggi di dalam gerakan Islam iaitu Majlis Syura Ulamak.
Kerosakan di dalam jemaah boleh berlaku di mana mana tiada kira ulamak atau profesional..Yang penting kembali kepada kitabullah, assunah dan sirah yang sepatutnya di bahas di dalam Majlis Syura ulamak secara terbuka dan ilmiah dan berdisplin tinggi bukannya melalui kenyataan individu pimpinan secara konfontasi terbuka di dada akhbar yang terdedah kepada fitnah dan ketiadak-profesionalisma kepemimpinan ulamak yang sangant memalukan ummah dan gerakan Islam dan dunia yang memerhatikan PAS yang mahu memimpim ummah dan negara ke arah perubahan membangun bersama Islam.
Memang idea ‘Unity Government” itu bukanlah isu baru di dalam arena politik. Pada prinsipnya semua ahli parliament adalah wakil rakyat bukan wakil parti setelah mengangkat sumpah sebagai wakil rakyat yang bertangguingjawab untuk mempertahankan demokrasi dan menentang segala element authokrasi baik BN maupun Pakatan. Itulah asasnya ‘Negara Perpaduan yang tiada pembangkang tetapi semua ahli parliament adalah anggota kerajaan yang mana elaun masing-masing baik BN atau Pakatan dibayar oleh RAKYAT justeru mereka adalah WAKIL RAKYAT bukan lagi wakil parti di dalam Dewan Rakyat bukan Dewan BN atau Dewan Pakatan.
Sepatutnya perkara ini sampai dulu kapada Majlis Syura Ulamak PAS dan Mursyidul Am mengeluarkan ‘Blue Print” Unity Government ‘ untuk dikemukankan kepada pejuang Gerakan Islam, Pakatan dan BN bukan Umno sahaja demi kepentingan kestabilan politik Negara untuk tujuan memperkukuhkan demokrasi dan menghapuskan autokrasi di dalam sistem pemerintahan negara yang boleh dibahaskan dan di ketengahkan oleh semua WAKIL RAKYAT selaku ANGGOTA KERAJAAN semuanya. Itu falsafah Unity Government.
Pilihanraya hanya di perlukan untuk menentukan siapa akan menjadi PM dan siapa Kabinetnya. Setelah masing-masing PM dan seluruh ahli parliament mengangkat sumpah ,tiada lagi parti dan tiada lagi Pakatan atau Bn kerna semuanya sudah bisa menjadi anggota kerajaan dan wakil rakyat ( bukan wakil parti ) belaka.
Samada Umno /BN bersedia untuk hapuskan akta Draconian seperti ISA, Akta Percetakan, Akta University dan Kolej dan meletakkan IGP. SPR. SPRM, Hakim Negara Peguam Negara, Akauntan Negara, Audit Negara dan sebagainya di bawah DYMM Yang Di Pertuan Agong yakni , di bawah penguasaan parliament bukan PM , itu perkara sekunder.
Biar rakyat lihat respon Umno/BN nanti siapa yang ada ‘Semangat Unity Government” dari rakyat, kepada rakyat dan untuk rakyat yang tiada memperkosakan demokrasi, SPR. SPRM , PDRM dan mahkamah.
Untuk itu jika Pimpinan PAS pusat dan Majlis Syura Ulamak masih lagi berfungsi untuk menentukan hala-tuju PAS supaya tiada elemen mengkhianati perjuangan Islam dan Gerakan Islam PAS yang tiada bisa lagi dipatuk ular dua kali di dalam satu lubang dan ular yang sama dalam satu Malaysia.Sejarah perang siffin hendaklah dijadikan i’tibar.
Maka sewajarkannyalah ‘Blue Print” tersebut di dedahkan oleh Majlis Syura Ulamak sebagai Badan yang tertinggi di dalam Gerakan Islam PAS dan yang berauthoriti untuk menentukan hala – tuju gerakan Islam PAS kepad Sekretariat PAKATAN yang di endos oleh semua Ketua Komponen Pakatan sebagai patut diperjuangkan oleh massa dan mereka yang cintakan demokrasi , ketelusan, dan keadilan.
Biar selepas itu , rakyat yang menentukan didalam PRU 13 nanti siapa yang layak mencorakkan negara selepas PRU 13 . InyaAllah perkukuhkan Pakatan dan jadikan Islam untuk memimpin perubahan . Umno tiada bisa melakukannya kerna ia parti yang bernaunsakan kebangsaan, assobiyyah, kaumiyyah yang semakin tenggelam bahteranya.
PAS sebagai ‘Government in waiting” biarkanlah si luncai terjun dengan labu-labunya dan memenjangkan tangan kepada ahli Umno untuk menaiki bahtera PAS/Pakatan yang PAS sebagai parti induk mewakili suara Islam untuk menyelamatkan ummah , rakyat pada keseluruhannya dan Negara. Insya Allah
“ Alla Hu Akbar ! “
Oleh : Nash Ar-Rawy/16.06.09
( http://www.nashsisepuluh.spaces.live.com/ ) ( http://www.nasharrawy.blogspot.com/ )

No comments:

EVEN D FATHER OF UMNO TUNKU D IST PREMIER REFUTED UMNO N ASSISTED PAS PLIGHT! Y ??

EVEN D FATHER OF UMNO TUNKU D IST PREMIER REFUTED UMNO N ASSISTED PAS PLIGHT! Y ??
TUNKU D IST PREMIER FROM UMNO SAID; AT FEDERAL HOTEL IN KL , ON OKTOBER 12, 1983; AS FOLLOWS; " MALAYS MUST ELIMINATE UMNO ! " ( Y ??? ) ; N " UMNO LEADERS NOW JUST WANT NAME N POSTS ! " ( 4 WEALTH N POWER )........ ASK URSELF ! Y TUNKU DIED OUTSIDE UMNO !! ; Y D FATHERS OF UMNO LEFT UMNO !! ; DATO' ONN JAAFAR; D FOUNDER OF UMNO LEFT UMNO N FORMED " PARTI NEGARA " ( NATIONAL PARTY ); 'COS UMNO INSISTED 2 TURN D PARTY INTO A NON -RACIST PARTY OR MULTI-RACIAL; ( AGAINST ONE MALAYIST RACIST ! ) ; NAMELY AS " UNITED MALAYANS NATIONAL PARTY " !! ; N HIS SON TUN HUSSEIN ONN ( EX PM N EX PRESIDENT OF UMNO; HISHAMUDDIN'S FATHER ) ; OSO LEFT UMNO ! ; N TUNKU OSO LEFT UMNO N FOUGHT AGAINST UMNO N UBN WITH SEMANGAT 46 PARTY IN " ANGKATAN PERPADUAN UMMAH ( APU ); WITH PAS N DAP !; IN A SPEECH AT BUKIT CHANDAN. KUALA KANGSAR, PERAK TUNKU OSO SAID, " IF WE WIN D GE ; D FIRST THING I WANT 2 DO IS 2 MAKE SURE THAT HORSE RACING IS PROHIBITED IN MALAYSIA ! ; THIS IS ACTUALLY D MUKADDDIMAH ( INTRODUCTORY ) OF HUDUD OR PREREQUISITE OF HUDUD . THAT IS; D PROHIBITION OF GAMBLING AS WHAT DONE BY KELANTAN NOW N OSO IN BRUNEI B4 N OSO PROHIBITION OF SELLING LIQUOR IN KELANTAN EXCEPT 4 CERTAIN PLACES MEANT 4 D NON-MUSLIMS ; BUY N CARRY BACK HOME ; NOT DRUNK IN D TOWN OR SHOPS! 4 PUBLIC SAFETY !! By: Nash Ar-Rawy/15.5.14