D ATROCITIES OF INTRUDER TERRORIST ZIONIST ISRAEL , AMERICA N UNO !! IN GAZA! RAMADHAN 2014 !!

D ATROCITIES OF INTRUDER TERRORIST ZIONIST ISRAEL , AMERICA N  UNO !! IN GAZA! RAMADHAN 2014 !!
UN UNDER TERRORIST ZIONIST ISRAEL N TERRORIST AMERICA CONTROLLED !! Y IN GAZA MASSACRES NO UN SECURITY FORCE SENT 2 PROTECT GAZA INNOCENT CIVILIANS ! EMIRATES OIC R SUBORDINATES OF TERRORIST ZIONIST ISRAEL , AMERICA N UNO !! OIC NATIONS MUST WITHDRAW FROM UNO LEAVING JUST D EMIRATES THERE!! NOT EVEN A SOLDIER SENT 2 PROTECT GAZA N PALESTINIANS MUSLIMS N CHRISTIANS FROM D ZIONIST ISRAEL , AMERICA N UN MASSACRES!! MUSLIMS NATIONS MUST SEND AIDS; SOLDIERS N SUPPORTS 2 HAMAS'S AL QASSAM ; SARAYA AL QUDS; , JIHAD ISLAMI N HISBULLAH 2 SAVE HUMANITY IN GAZA WITH D HUMANITARIAN BROTHERHOOD N ISLAMIC BROTHERHOOD!! BY D GRACE OF D PROPRIETOR OF ALL CREATIONS ( AL KHALIQUE ! ) N ALL THINGS ! TILL D TERRORIST ZIONIST ISRAEL OUSTED FROM THIS WORLD !! INSYA ALLAH HU ! WHAT R U " JIHADIST " IN SYRIA DOING A STUPID THING FELL UNDER D TERRORIST ISRAEL, TERRORIST AMERICA N UN ENTRAPMENT!! FIGHTING WITH UR OWN BROTHERS! Y R U NOT IN D RIGHT PLACE IN GAZA NOW ! IF U R "JIHADIST " D PLACE IS IN GAZA WITH D ISLAMIST N D MUJAHIDEEN THERE!; AL QASSAM'S HAMAS,; SARAYA AL QUDS ; JIHAD ISLAMI N HISBULLAH !!; TERRORIST PRES. AMERICA SAID, " I STRONGLY SUPPORTS ISRAEL 2 DEFEND ITSELF "PROVEN TERRORIST AMERICA SUBORDINATE OF TERRORIST ZIONIST ISRAEL GENOCIDES IN GAZA ; ALL D PRESIDENTS OF AMERICA IN D ZIONIST PROTOCOLS, UNO N D EMIRATES R D TOOLS N FOOLS N ABETTOR OF TERRORIST ZIONIST ISRAEL! THEREFOR, ALL MUSLIM MUST SUPPORT DEFEND GAZA FR. TERRORIST ZIONIST ISRAEL, TERRORIST AMERICA , UN N EMIRATES BY GIVING FULL SUPPORTS 2 HAMAS'S AL QASSAM N SARAYA AL QUDS! REFUTE AMERICA'S TPPA N BOYCOTT AMERICAN PRODUCTS; NAJIB UMNO MUST STOP TRADE WITH ISRAEL RANKING 14; EFFECTIVE IMMEDIATELY N UMNO DON B ANOTHER " BARUA" OF ZIONIST! WHERE IS OUR OWN MILITARY FROM OIC!! WITHDRAW NOW FROM UN BEING D OPERA OF TERRORIST ISRAEL N SEND OUR OWN MILITARY 2 DEFEND GAZA! IT'S OUR RIGHTS !! By : Nash Ar-Rawy/26.7.14 www.nasharrawy.blogspot.com; UNO Human Rights Council has reported zionist israel intruder is solely responsible 4 d deaths ( martyrs ) of 1,462 civilians inclusive of 550 children within 51 days of zonist israel intrusion in d Gaza Strip which ended on 26 Ogos 2014. . Meanwhile Al Qassam has got 2 new missiles 2 protect d gazans fr. d zionist israel intruders !! / 11.7.15

Wednesday, August 19, 2009

Antara Iman Dan Islam Oleh : Nash Ar-Rawy

Antara Iman dan Islam
Aug 20th, 2009 | By webmaster | Category: nash ar-rawy, utama
Oleh: Nash ar-Rawy

Iman bukannya kepercayaan( ‘Belief’ ) tetapi adalah rasa keyakinan diri dalaman yang totok ,sempurna dan sepenuhnya ( ‘Faith’) yakni, Hakkyl Yakin dan Akmal Yakin atau Kemalatul Yakin ( Kesempurnaan Yakin seratus peratus bukan 99.99%; IKHLAS kepada ‘Dia”).” Wakhosiyarrahma nabil qhoib “ ( Ikhlas kepada yang Maha Ghaib) : Yasin : ll sebagai “ Mukhlisin nalahuddeen “ ( Ikhlas menegakkan ad-Deen) : Maksud Qur’an . Sementara, Islam itu sendiri bererti : Perserahan total dan mutlak kepada ‘Dia’ 100% . Firmanul Lahu ,” Nafideenil Lahu “ ( Mengikut Deen:Dia’100% ).

Ia itu Islam sebagai tatacara hidup yang sempurna “ Innaddeen naindallahil Islam “( Sesungguhnya deen yang diterima ‘Dia” adalah Islam ) : Maksud Qur’an. Maka, ternyatalah di sini bahawa Iman dan Islam itu tiada bisa di perasingkan kerna Islam itu ibarat jasad dan Iman itu roh bagi jasab. Islam itu amalan luaran ( Rukun Islam ) yang IKHLAS terbit daripada cetusan keyakinan diri yang mutlak atau 100% hakkul yakin dan kemalatul yakin dalaman yang mantap dan jitu lagi iklas kepada ‘Dia’ tanpa dek kerna sesuatu tetapi hanya ‘SE’ nya kerna ‘Dia”.( IMAN )

Orang yang Islam belum lagi mukmin, kerna ada orang Islam yang fasik ( melakukan dosa-dosa besar berterusan ) , munafik ( berpura-pura dengan Islam , sandiwara dan lakunan semata dek kerna sesuatu ), zalim ( yang tidak meletakkan yang hak pada tempatnya yang sebenar ), subahah ( bersubahat dengan kemungkaran dan kemaksiatan ) , fasad ( kefasadan atau melakukan kerosakan dan kejahatan atau makluk perosak ) kufur ( mengkufuri hukum “Dia” atau enggan mengikut dan menolak ketentuan ‘Dia” yang qat’ie ( mandatori) seperti hukum Hudud , Kisos dan Ta’azir.yang dianggap tiada sesuai lagi ( ‘not feasible’) dalam masyarakat moden dan majmuk.

Tidak mustahil ramai orang Islam bisa menjadi murtad ;yakni , terkeluar dariapda Islam lantaran itu menjadi kafir nauzubil lahi minzalik . Apabila melakukan perkara-perkara yang bisa membatalkan syahadah . Antaranya menolak Hukum Hudud ( syariat Islam ) yakni, mengenai ; sariqah ( merompak; guna senjata) , hirabah ( mencuri ) , syurb ( arak) zina, Qosaf ( menuduh orang berzina tanpa ada 4 orang saksi yang bukan fasik )dan murtad.( yang dihukum bunuh jika tiada bertaubat apabila dinasihati )

Semua ini bisa berlaku apabila dipisahkan Iman daripada Islam . Justeru itu , ada orang Islam yang selepas solat Jumaat bisa beli nombor ekor, ada yang puasa tetapi tak solat . ada yang ‘bersedekah’ dan mengerjakan ‘haji’ hasil daripada duit loteri , ada yang tak tinggal solat tetapi, melakukan kezaliman, rasuah, pembohongan dan pukul anak bini , ada yang alim berilmu tetapi melakukan kejahatan ( kefasadan ) , ada yang solat tetapi berzina dan minum arak atau qosaf (menuduh orang berzina atau liwat tanpa 4 saksi yang tidak fasik ) dan sebagainya. Justeru itu , apakah orang yang di dalam kehidupannya yang memisahkan Iman dengan Islam ; lantaran itu melakukan perkara-perkara yang tertera di atas dan yang membatalkan syahadah itu; bisa masuk syurga milik ‘ Dia’ jika pada logikanya melakukan perkara-perkara yang di tegahnya tanpa rasa insaf dan taubatan nasuha ? Fikirkanlah sendiri di manakah IMAN anda ?

Ada al – hafis yang melakuklan sodomi ( liwat ) ada orang yang berimej keagamaan menyalahgunakan wang baitulmal . Ada guru qur’an yang merogol muridnya . Ada ustaz yang menyokong kezaliman ( ISA) . Ada amil yang melarikan duit zakat fitrah dan sebagainya , hanya sekadar contoh dan iktibar. Pokoknya , amalan Islam ( luaran) belum tentu betul jika IMAN itu tiada di dalam dada. Tepuk dada tanya diri , tanya Iman , pasti ada jawapannya, bukan !.Pokoknya, jangan jadi seperti Abdullah b. Ubai yang solat di belakang Rasulullahi S.A.W. tetapi menjadi agen yahudi menentang perjuangan Islam . Lantaran itu , Allah Hu Ta’ala memerintahkan di dalam Al Qur’an masjid dirar yang dibina beliau itu diruntuhkan . Oleh itu, janganlah kita menyokong kumpulan atau pertubuhan yang menolak Hukum Hudud kerna pada fikiran mereka tiada lagi sesuai; kerna itu bisa membatalkan syahadah kamu ,jika kamu bersubahat dengan kerja-kerja mereka itu ; yang dilakukan kerna tiada iman .

Justeru itu, Iman dan Islam adalah amalan satu entiti yang tidak berpisah samasekali, supaya amalan batin ( Iman ) dan zahir ( Islam ) itu selari ibarat senafas dan senyawa ; kerna jika tiada selari amalan kedua-duanya itu, bisa saja jadi cakap tak seupa bikin atau dalam bahasa mudahnya ; munafik , nauzubil lahi minzalik. Ada orang Islam , siang menjadi Islam , malam menjadi kafir dan siang menjadi kafir , malam menjadi Islam ; justeru kerna setelah mendapat hidayah( al- Qur’an ) mengkufuri atau menentang Ayatullah ( ayat-ayat Allah Hu Ta’ala ); enggan dan mengingkari ketentuan, hukum dan syariat ‘Dia ‘ . Ini adalah kerna berpunca daripada Iman yang di pisahkan atau diasingkan dengan Islam. Apakah jika syahadah itu sudah terbatal bisa menjurus ke syurga atau jalan pintas ke neraka ?. Fikirkanlah agar tidak bisa sesat atau kesal di sana nanti ; supaya amalan kamu itu , amalan zahir dan batin, Iman dan Islam yang IKHLAS kerna ‘Dia” bukan dek kerna sesuatu yang bijaksini dan bijak sana.

Akhir kalam, tinggalkanlah perjuangan assobiyyah ( kebangsaan ) yang sesesat ideologi komunis itu; yang mengajak manusia kepada hidup tanpa hakkul yakin dan kemalatul yakin ( IMAN ) untuk menegakkan syariat Allah Hu Ta’ala ( ISLAM) di muka bumi ini. Ad-deen waddaulah ( Ad-deen dan sistem pemerintahan Islam) yang meletakkan Al-Qur’an ( Kitabullah ) dan Assunnah sebagai rujukan hukum yang tertinggi negara yang diperundangkan di dalam parlimen sebagai perlembagaan negara dan apa-apa pindaan yang di buat selepas ini; sejauh mana ianya bercanggah dengan Kitabullah dan Assunnah hendaklah terbatal dengan sendirinya . Ini hanya bisa berlaku jika PM dan pertubuhan yang di pimpinnya itu tidak memisahkan IMAN dan ISLAM sebagai amalan pemerintah yang diberikan Allah Hu Ta’ala amanah kekuasaan supaya wujud khilafah Islamiyyah yang terdiri daripada mereka yang muttakin( takwa) sobirin( sabar) sidiqin ( benar yang ikut prinsip nabi : sidek , amanah , tabligh, fatanah) mukhlisin ( ikhlas). Yang memimpin ummah; Islam untuk semua tanpa kira kaum dan anutan agama menegakkan negara berkebajikan dan keadilan sejagat dengan iman dan takwa ; yakni , melaksanakan amal ma’aruf nahi mungkar bukan dek kerna sesuatu tetapi kerna IKHLAS dan IMAN kerna ‘Dia’ bukan disalut dengan Islam sahaja ( kosmetik ) dek kerna sesuatu bukan kerna ‘Dia’ .

Tags: nash ar-rawy ( www.perakexpress.com ) ( www.nashsisepuluh.spaces.live.com )

No comments:

EVEN D FATHER OF UMNO TUNKU D IST PREMIER REFUTED UMNO N ASSISTED PAS PLIGHT! Y ??

EVEN D FATHER OF UMNO TUNKU D IST PREMIER REFUTED UMNO N ASSISTED PAS PLIGHT! Y ??
TUNKU D IST PREMIER FROM UMNO SAID; AT FEDERAL HOTEL IN KL , ON OKTOBER 12, 1983; AS FOLLOWS; " MALAYS MUST ELIMINATE UMNO ! " ( Y ??? ) ; N " UMNO LEADERS NOW JUST WANT NAME N POSTS ! " ( 4 WEALTH N POWER )........ ASK URSELF ! Y TUNKU DIED OUTSIDE UMNO !! ; Y D FATHERS OF UMNO LEFT UMNO !! ; DATO' ONN JAAFAR; D FOUNDER OF UMNO LEFT UMNO N FORMED " PARTI NEGARA " ( NATIONAL PARTY ); 'COS UMNO INSISTED 2 TURN D PARTY INTO A NON -RACIST PARTY OR MULTI-RACIAL; ( AGAINST ONE MALAYIST RACIST ! ) ; NAMELY AS " UNITED MALAYANS NATIONAL PARTY " !! ; N HIS SON TUN HUSSEIN ONN ( EX PM N EX PRESIDENT OF UMNO; HISHAMUDDIN'S FATHER ) ; OSO LEFT UMNO ! ; N TUNKU OSO LEFT UMNO N FOUGHT AGAINST UMNO N UBN WITH SEMANGAT 46 PARTY IN " ANGKATAN PERPADUAN UMMAH ( APU ); WITH PAS N DAP !; IN A SPEECH AT BUKIT CHANDAN. KUALA KANGSAR, PERAK TUNKU OSO SAID, " IF WE WIN D GE ; D FIRST THING I WANT 2 DO IS 2 MAKE SURE THAT HORSE RACING IS PROHIBITED IN MALAYSIA ! ; THIS IS ACTUALLY D MUKADDDIMAH ( INTRODUCTORY ) OF HUDUD OR PREREQUISITE OF HUDUD . THAT IS; D PROHIBITION OF GAMBLING AS WHAT DONE BY KELANTAN NOW N OSO IN BRUNEI B4 N OSO PROHIBITION OF SELLING LIQUOR IN KELANTAN EXCEPT 4 CERTAIN PLACES MEANT 4 D NON-MUSLIMS ; BUY N CARRY BACK HOME ; NOT DRUNK IN D TOWN OR SHOPS! 4 PUBLIC SAFETY !! By: Nash Ar-Rawy/15.5.14