D ATROCITIES OF INTRUDER TERRORIST ZIONIST ISRAEL , AMERICA N UNO !! IN GAZA! RAMADHAN 2014 !!

D ATROCITIES OF INTRUDER TERRORIST ZIONIST ISRAEL , AMERICA N  UNO !! IN GAZA! RAMADHAN 2014 !!
UN UNDER TERRORIST ZIONIST ISRAEL N TERRORIST AMERICA CONTROLLED !! Y IN GAZA MASSACRES NO UN SECURITY FORCE SENT 2 PROTECT GAZA INNOCENT CIVILIANS ! EMIRATES OIC R SUBORDINATES OF TERRORIST ZIONIST ISRAEL , AMERICA N UNO !! OIC NATIONS MUST WITHDRAW FROM UNO LEAVING JUST D EMIRATES THERE!! NOT EVEN A SOLDIER SENT 2 PROTECT GAZA N PALESTINIANS MUSLIMS N CHRISTIANS FROM D ZIONIST ISRAEL , AMERICA N UN MASSACRES!! MUSLIMS NATIONS MUST SEND AIDS; SOLDIERS N SUPPORTS 2 HAMAS'S AL QASSAM ; SARAYA AL QUDS; , JIHAD ISLAMI N HISBULLAH 2 SAVE HUMANITY IN GAZA WITH D HUMANITARIAN BROTHERHOOD N ISLAMIC BROTHERHOOD!! BY D GRACE OF D PROPRIETOR OF ALL CREATIONS ( AL KHALIQUE ! ) N ALL THINGS ! TILL D TERRORIST ZIONIST ISRAEL OUSTED FROM THIS WORLD !! INSYA ALLAH HU ! WHAT R U " JIHADIST " IN SYRIA DOING A STUPID THING FELL UNDER D TERRORIST ISRAEL, TERRORIST AMERICA N UN ENTRAPMENT!! FIGHTING WITH UR OWN BROTHERS! Y R U NOT IN D RIGHT PLACE IN GAZA NOW ! IF U R "JIHADIST " D PLACE IS IN GAZA WITH D ISLAMIST N D MUJAHIDEEN THERE!; AL QASSAM'S HAMAS,; SARAYA AL QUDS ; JIHAD ISLAMI N HISBULLAH !!; TERRORIST PRES. AMERICA SAID, " I STRONGLY SUPPORTS ISRAEL 2 DEFEND ITSELF "PROVEN TERRORIST AMERICA SUBORDINATE OF TERRORIST ZIONIST ISRAEL GENOCIDES IN GAZA ; ALL D PRESIDENTS OF AMERICA IN D ZIONIST PROTOCOLS, UNO N D EMIRATES R D TOOLS N FOOLS N ABETTOR OF TERRORIST ZIONIST ISRAEL! THEREFOR, ALL MUSLIM MUST SUPPORT DEFEND GAZA FR. TERRORIST ZIONIST ISRAEL, TERRORIST AMERICA , UN N EMIRATES BY GIVING FULL SUPPORTS 2 HAMAS'S AL QASSAM N SARAYA AL QUDS! REFUTE AMERICA'S TPPA N BOYCOTT AMERICAN PRODUCTS; NAJIB UMNO MUST STOP TRADE WITH ISRAEL RANKING 14; EFFECTIVE IMMEDIATELY N UMNO DON B ANOTHER " BARUA" OF ZIONIST! WHERE IS OUR OWN MILITARY FROM OIC!! WITHDRAW NOW FROM UN BEING D OPERA OF TERRORIST ISRAEL N SEND OUR OWN MILITARY 2 DEFEND GAZA! IT'S OUR RIGHTS !! By : Nash Ar-Rawy/26.7.14 www.nasharrawy.blogspot.com; UNO Human Rights Council has reported zionist israel intruder is solely responsible 4 d deaths ( martyrs ) of 1,462 civilians inclusive of 550 children within 51 days of zonist israel intrusion in d Gaza Strip which ended on 26 Ogos 2014. . Meanwhile Al Qassam has got 2 new missiles 2 protect d gazans fr. d zionist israel intruders !! / 11.7.15

Saturday, September 5, 2009

SMS UBN Tolak Prerogatif Tuhan Oleh : Nash Ar-Rawy

SMS UBN Tolak Prerogatif Tuhan
Sep 5th, 2009 | By webmaster | Category: Team PerakExpress, nash ar-rawy
( www.perakexpress.com )

Oleh: Nash Ar-Rawy

Satu Malaysia Sekular (SMS) UBN menolak prerogatif, hak dan kedaulatan Tuhan Yang Empunya Global, Yang Empunya Malaysia , Yang Empunya Hukum ( ‘ The Absolute Law Giver ‘ ) dan Yang Empunya Nyawa. Politik perkauman SMS UBN mencetuskan budaya perkauman , kebencian dan permusuhan kaum dan agama lain di negara ini dengan menyemarakkan sentimen ekstemis assobiyyah kaumiyyah Melayu ke atas penganut Hindu di seksyen 23, Shah Alam.

Sedangkan Yang Empunya Global memberikan hak kebebasan beragama ke atas penganut bukan Islam berdasarkan kepada perintahnya dalam kitabnya “ La iqra hafiddeen “ ( Tiada pemaksaan dalam agama ) atau “ There’s no compulsion in religion “ bagi orang bukan Islam .

Akan tetapi, kedaulatan atau ‘supremacy’ Tuhan telah diambil-alih oleh manusia ekstremis assobiyyah kaumiyyah SMS UBN untuk mencetuskan ‘chaos” atau suasana huru-hara di negara ini Di sinilah bahayanya apabila manusia tiada mahu ambil sistem Yang Empunya Global yang bukan sahaja sesuai untuk global bahkan, termasuklah Malaysia yang terdiri daripada masyarakat plural dan perbagai kaum dan agama.

Keunikan Malaysia ini ada aset terpenting Yang Empunya Global dan penguasa Islam untuk membuktikan kehebatan kitabnya yang bisa menjadi ‘ The Last Testament” ( Al-Qur;an ) dan sistem pemerintahan , sosio-ekonomi , perundangan, ketatanegaraan , nilai etika, kesusilaan dan akhlak yang paling sesuai dianut oleh manusia serta yang paling kondusif dengan fitrah semulajadi manusia dan sejagat raya.

Bukankkah dia Yang Empunya Global , Yang Maha Pencipta, Yang Maha Mengetahui lagi Yang Maha Bijaksana ! . Masakan sistem atau nizamul hayat bikinan Yang Empunya Global itu tiada elok dan ‘ out –dated’ atau ketinggalan zaman.

Siapa British dan ‘ English Common Law ‘ dan siapa Melayu, Cina , dan India ? Bukankah bangsa, kaum dan kumpulan etnik itu semuanya kepunyaan Yang Empunya Global yang mencipta bangsa dan bahasa. ‘English Common Law” adalah penghasilan otak manusia yang dibangga-banggakan oleh penganut ajaran sekular. ( SMS UBN ) Sedangkan Hudud ( Hak Tuhan ), Kisos ( Hak manusia) dan Ta’azir ( budibicara hakim) adalah ketentuan daripada LIL LAHI robbil ‘alameen. ; Yang Empunya Global itu sendiri.

Islam adalah ajaran kasih sayang sesama manusia tanpa mengira kaum dan agama. Semua manusia , termasuklah penganut Hindu, Buddha, Islam, Kristian adalah bukan daripada satu Malaysia; tetapi lebih tepat lagi SATU MANUSIA iatu Adam .Bahkan, SATU DARAH kerna bisa berlaku transfusi darah tanpa mengira kaum dan agama jika kumpulannya sesuai. Tiada bisa doktor bertanya kamu bangsa apa? Agama apa ? Anak pak menteri kah, raja kah? Tetapi yang ditanya ialah darah kamu kumpulan apa ? Gugur bangsa dan agama samasekali kerna menghormati Satu Manusia dan Satu Darah ciptaan Yang Maha Esa , Yang Maha Satu atau ‘Se” kerna ‘Dia’ tiada paksa bukan Islam masuk Islam .

Bahkan, Yang Empunya Global memperlihatkan bagaimana karektor nabinya , iaitu, Rasulillahi S.A.W. menyajikan bubur kepada jirannya yahudi yang sakit sedangkan waktu sihatnya , yahudi tersebut membekalkan najis di depan pintu rumah baginda. Inilah akhlak yang mulia personaliti mukmin , sobirin ( sabar) , solihin , sidiqin dan muttaqin( takwa)dalam budaya interaksi sesama manusia yang memberikan hak kejiranan tanpa mengira kaum dan agama. Bukannya retorik Satu Madinah atau Satu Malaysia yang sebenarnya SMS. Yang Empunya Global mengajar dalam kitabnya .” Jangan kerna kebencian kamu kepada sesuatu kaum itu kamu melakukan kezaliman . Berlakulah adil ke atas mereka “ dan “ Sesunggugnya aku tiada melakukan zalim ke atas hamba-hamba ku “ serta ayat “ Barangsiapa yang cenderung kepada kezaliman akan dicampak ke dalam api neraka “ Ertinya cenderung pun tiada bisa , apalagi melakukannyanya .

Justeru itu , Yang Empunya Global menyatakan dalam Hadis Kursi , :” Aku mengharamkan diri ku melakukan kezaliman dan Aku tidak mahu manusia melakukan kezaliman di antara mereka. Penganut fahaman kebangsaan atau nasionalisme ( kebangsaan ) haruslah sadar , insaf dan taubatan nasoha dan tinggalkan fahaman sekular nasionalis ini kerna ; fahaman kebangsaan ( assobiyyah kaumiyyah) ini tiada mempunyai sistem hidup ( nizamul hayat) yang mengcakup aspek ketatanegaraan . sosio-ekonomi , perundangan , etika dan akhlak . Tidak seperti Islam yang empunya satu set sistem hidup yang sempurna yang di bikin-siap oleh Yang Empunya Global iaitu; “ Innaddeenaindal lahil Islam “ .untuk kesejahteraan hidup di dunia dan akhirat.

Justeru itu, penganut ajaran sekular nasionalisme bisa saja menjadi pragmatis ( Pragmatisme) kerana semangat saja tanpa hala-tuju , hukum halal dan haram dan rukun hidup adalah seperti binatang ; membujur lalu , melintang patah .. Jika pengaruh Islam kuat maka didatangi Islam hadhari dan Islam cabut lari . Satu ketika dulu Jepun kuat ,maka ikut Jepun dan Amerika. Bila berlaku krisis ekonomi dunia , Bank Islam tiada yang bankrupt, cuba mengintai-intai pula penggunaan wang Dinar . Assobiyyah tiada akidah , tiada pegangan , tiada hukum , sistem , kaedah dan tiada hubung-kait dengan akhirat.

Semua fahaman sekular disahkan oleh jumhur ulamak sebagai terkeluar daripada Islam; yakni ; murtad kerna menganut fahaman ciptaan manusia seperti komunisme, sosialisme,dan nasionalisme yang samasekali tiada berasal daripada Kitabullah dan Assunnah. Acuan semua resipi hidup keperluan manusia sudah ada dalam pesanan Yang Empunya Global iatu.” Inna solati, wanusuki, wamahyaya, wawamati lil lahi Robbil ‘alameen “ Hidup ku dan mati itu mencakupi dunia dan akhirat dan segala sistem cara hidup , peraturan dan hukum sudah termaktub dan sediada di dalam kitab Yang Empunya Global.

Kebangsaan ( assobiyyah ) di dalammya langsung tiada hukum dan sistem . Justeru itu Nabi Yang Empunya Global mengatakan ,” Sesungguhnya barangsiapa yang menegakkan kebangsaan , memperjuangkan kebangsaan dan mati kernanya, matinya adalah mati jahiliyyah “ ; bukan maksudnya bodoh(jahil) tetapi sesat dan di hadis lain baginda mengatakan “bukan dari kalangan umat ku.”. Justeru itu SMS UBN hendaklah ditumpaskan dalam Satu Malaysia kerna berpegang kepada konsep perjuangan yang bermatlamat nasionalisme : seperti dalam ‘By Law ‘nya demi mencapai cita-cita kebangsaan : di peralatkan bangsa, agama , raja dan tanah air yang cukup merbahaya. Natijahnya imuni dan kuasa raja diperlondeh , bangsa tipu bangsa ; gunakan DEP untuk dikaut kroni atas nama bumiputra tapi sebenarnya susu-sakat –elit-umnoputra ,Mathematic dan Sains dalam bahasa penjajah kemudiannya di tangguhkan bukannya dimansuhkan demi menjaga kontrak kroni yang bernilai RM5 Billon, skandal BMF, Perwaja Steel , rompakan di Bank Islam dan Tabung Haji dan pembuhan ke atas rakyat yang tidak berdosa di Memali adalah semuanya bersabit dengan ajaran ekstremis sekular nasionalis sesat ! ( SMS UBN ) Yakni, Melayu bunuh Melayu .

Maka adalah menjadi fardhu ‘ain bagi setiap mukmin dan muttaqin mengembalikan KEDAULATAN YANG EMPUNYA GLOBAL dan seluruh warga tanpa mengira kaum dan agama kepada ‘ Islam For All “ Pas For All” dan “Justice For All melalui perjuangan yang bukan bernaunsakan bangsa yakni ; Pakatan Rakyat dan menolak SMS UBN untuk selama-lamanya yang hidup dengan talian hayat sentiment perkauman ; semata-mata kerna “ Lil Lahi Robbil ‘Alameen “ Yang Empunya Global dan membawa Satu Malaysia kepada Islam. InyaAllahu.
Tags: nash ar-rawy ( www.nashsisepuluh.spaces.live.com )

No comments:

EVEN D FATHER OF UMNO TUNKU D IST PREMIER REFUTED UMNO N ASSISTED PAS PLIGHT! Y ??

EVEN D FATHER OF UMNO TUNKU D IST PREMIER REFUTED UMNO N ASSISTED PAS PLIGHT! Y ??
TUNKU D IST PREMIER FROM UMNO SAID; AT FEDERAL HOTEL IN KL , ON OKTOBER 12, 1983; AS FOLLOWS; " MALAYS MUST ELIMINATE UMNO ! " ( Y ??? ) ; N " UMNO LEADERS NOW JUST WANT NAME N POSTS ! " ( 4 WEALTH N POWER )........ ASK URSELF ! Y TUNKU DIED OUTSIDE UMNO !! ; Y D FATHERS OF UMNO LEFT UMNO !! ; DATO' ONN JAAFAR; D FOUNDER OF UMNO LEFT UMNO N FORMED " PARTI NEGARA " ( NATIONAL PARTY ); 'COS UMNO INSISTED 2 TURN D PARTY INTO A NON -RACIST PARTY OR MULTI-RACIAL; ( AGAINST ONE MALAYIST RACIST ! ) ; NAMELY AS " UNITED MALAYANS NATIONAL PARTY " !! ; N HIS SON TUN HUSSEIN ONN ( EX PM N EX PRESIDENT OF UMNO; HISHAMUDDIN'S FATHER ) ; OSO LEFT UMNO ! ; N TUNKU OSO LEFT UMNO N FOUGHT AGAINST UMNO N UBN WITH SEMANGAT 46 PARTY IN " ANGKATAN PERPADUAN UMMAH ( APU ); WITH PAS N DAP !; IN A SPEECH AT BUKIT CHANDAN. KUALA KANGSAR, PERAK TUNKU OSO SAID, " IF WE WIN D GE ; D FIRST THING I WANT 2 DO IS 2 MAKE SURE THAT HORSE RACING IS PROHIBITED IN MALAYSIA ! ; THIS IS ACTUALLY D MUKADDDIMAH ( INTRODUCTORY ) OF HUDUD OR PREREQUISITE OF HUDUD . THAT IS; D PROHIBITION OF GAMBLING AS WHAT DONE BY KELANTAN NOW N OSO IN BRUNEI B4 N OSO PROHIBITION OF SELLING LIQUOR IN KELANTAN EXCEPT 4 CERTAIN PLACES MEANT 4 D NON-MUSLIMS ; BUY N CARRY BACK HOME ; NOT DRUNK IN D TOWN OR SHOPS! 4 PUBLIC SAFETY !! By: Nash Ar-Rawy/15.5.14